Důkazy
oprávněnosti kárného podnětu spojené s nabídkou připojení se
pracovníky ÚS
Já/my,
níže uvedení se připojujeme/ji ke kárným podnětům podaným ve
dnech 15.10. - 28.10.2017 členy asociace Cannabis is The Cure,z.s.
a nevládními organizacemi, které jsou spolu zřizovatelé
Edukativní konopné kliniky a zveřejněných nejen pro interpelace
poslanců a ústavní stížnost novou Sněmovnou na bohužel dosud
stále cenzurující veřejnoprávní media a ministry spravedlnosti
a řešení kárných podnětů na zcela oprávněně důvodně
podezřelé soudce a státní zástupce s důkazy na
http://ustavnisoud.blogspot.cz
Aktuálně je kárný podnět podán na soudce senátu
č.j.
III.ÚS 3354/16
za
již desáté vědomě nepravdivé rozhodnutí ústavního soudu od
13.4.2012 rozhodnuté po jednom roce průtahů a stovek žádostí
občanů o veřejné (ústní) projednaní stížnosti až dne
5.10.2017
s usnesením zcela vědomě odporujícímu úmluvám, zákonům a
elementární mentální způsobilosti soudců porozumět českému
jazyku a smyslu slov a tvrdících vědomě od 1.1. 2010 a zavedení
Parlamentem trestnosti skutku pěstování konopí nepravdivé
bludy, že konopí je prý údajně chemická látka k výrobě
chemických drog (prekurzor) a
spor o právu na výzkum a dostupnost konopí k terapii nepatří
Soudnímu dvoru k projednání nejen pro porušení čl. 34 Smlouvy o
fungování Společenství (boj proti kartelům).
Kárný
podnět na soudce senátu č.j.
III.ÚS 3354/16 nechť
je laskavě spojen s dodatkem odvolání k rozhodnutí ústavního
soudu ze dne 10.10.2017 č.j.
SPR
ÚS 49/17
nevydat informace k otázkám, které nebyly nikdy řádně a
veřejně projednány a řešeny, ač jsou pro rozhodnutí o náhradě
škod klíčové.
K
Výročí republiky dne 28.10.2017 v souladu s čl. 23 Listiny
základních práv a svobod
………………………………………………………………………..
pracovník/pracovnice/pracovníci
ústavního soudu
Příloha
č.j. SPR
ÚS 49/17:
Další
důkazy oprávněnosti kárného podnětu na soudce senátu č.j.
III.ÚS 3354/16 zaslané
ke dni 27.10.2018 s datem
- dne
28.10.2017 - posledního dodatku zákonného důkazního dodatku
odvolání na rozhodnutí č.j.
SPR
ÚS 49/17
Cannabis
is The Cure, z.s.
IČ:
266 70 232, Open Royal Academy, Přichystalova 180/14, 779 00 Olomouc
Věc:
Další
důkazy oprávněnosti kárného podnětu na mentálně nesvéprávné,
nebo zcela zkorumpované soudce senátu č.j.
III.ÚS 3354/16 zaslané
ke dni 27.10.2018 s datem
- dne
28.10.2017
- posledního dodatku zákonného důkazního dodatku odvolání na
rozhodnutí č.j.
SPR
ÚS 49/17
Právní
FAKTA
Pěstování,
zpracování (výroba) a distribuce konopí a jeho produktů s
obsahem kanabinoidů do 0,3 % THC v konopí a jeho produktech před
vstupem do EU dne 1.5.2004 a po zavedení trestnosti skutku
pěstování konopí od 1.1.2010 trestním zákoníkem a nové
definice konopí pro trestní právo v příloze 1.A.1 vyhl. č.
455/2009 Sb.
Trestní
právo definuje právní zásady nejen pro konopí:
-
trest toliko na základě zákona, presumpce neviny a v pochybnostech
vždy ve prospěch obviněného
-
dále je nutné ve
věci konopí vždy aplikovat
závěry o obchodovatelnosti
konopí a jeho produktů
k léčebným a výzkumným účelům, k nimž dospěl dne 16.12.2010
Soudní dvůr v rozsudku ve věci C-137/09 Josemans, zejména body 37
až 41, v němž Soudní dvůr potvrdil význam omamných látek jako
je konopí za léčebnými účely a i jejich a
priori
obchodovatelnost
podléhající přezkumu Soudním dvorem z hlediska práva
Společenství . V rozsudku ve věci C-137/09 Josemans v uvedených
bodech rovněž Soudní dvůr vyslovil oprávněnost
pěstování
a výroby konopí a jeho produktů, když explicitně uznal
přípustnost používání omamných látek, jako je cannabis, k
léčebným a výzkumným účelům.
-
dále je nutno ve
věci konopí vždy aplikovat
závěry
o netrestnosti cannabisterapie,
k nimž dospěl Nejvyšší soud v usnesení sp. zn. 3 Tdo 52/2008, v
němž se uvádí, že pokud byla „rostlina
konopí setého pěstována a dále zpracovávaná výlučně pro
potřeby alternativní léčby, pak s ohledem i na ostatní okolnosti
mající vliv na konkrétní společenskou nebezpečnost činu lze
učinit závěr, že není naplněn materiální znak takového
činu“.
Judikát vychází z materiálního pojetí trestného činu, jak
bylo zakotveno v předchozím trestním zákoně č. 140/1961 Sb.
platném do 31.12.2009. Stávající trestní zákoník č. 40/2009
Sb. nahradil materiální pojetí trestného činu zásadou
subsidiarity trestní represe zakotvenou v § 12 odst. 2 TZ, která
má podobný obsah.
Zákon
o návykových látkách a trestní zákon před vstupem do EU
Trestní
právo pěstování
konopí
jako rostlinu či skutkový akt do 1.1.2010 vůbec nedefinovalo,
občané byli při pěstování konopí s
presumpcí viny až do 1.1.2010 kriminalizováni
cynickými inkvizitory v talárech za
nedovolenou výrobu drog v hrubém
v rozporu nejen s úmluvou OSN o omamných látkách (v českém
právním řádu od
roku 1965!)
jasně odděleně definující A. pěstování
a
B. výrobu
konopných
léčiv/drog, s to zcela
odlišně skutkově, i formálně.
Právní
situaci pro pěstitele konopí před/po vstupu do EU a do 1.1.2010
definují tyto technické předpisy k výrobě konopí a jeho
produktů §§
2, 5, 8,
15,
24
a § 29
ZoNL (zákon o návykových látkách)
Černé
podtržené §§ výše jsou pozitivní § = jasně definující
POVOLENÍ/NEPOVOLENÍ/OZNÁMENÍ jednání
tučně
kurzivou uvedené §§ 15 a 24
jsou § ZoNL
zcela
nedefinovatelné §, nedokazatelné
§, bez
existence normy měření obsahu THC až
do vstupu do EU
(resp. 20.5.2004)
pro pěstitele konopí nad/do 100m2/osobu po novelizaci zákonem č.
362/2004!
Samostatnou,
zde nerozebíranou právní otázkou je další neoznámená
novelizace, a to § 8 ZoNL s definicí pravidel, za jakých lze
získat povolení k výrobě (konopných) léčiv po judikátu sp.
zn. 3 Tdo 52/2008 o netrestnosti cannabisterapie.
Avšak
od 20.5.2004 dosud vždy bez
existence právní normy měření
obsahu THC v legálním konopí a způsobu určení
stopy (vzorku) k měření konopí
s obsahem do 0,3% THC v
celé rostlině konopí včetně vrcholíků
a bez
existence právní normy
měření obsahu THC v legálním konopí zavedeném § 289 v
trestním zákoníku s definicí konopí jako celé rostliny konopí
včetně kořene od 1.1.2010 do 5.1.2012, tzn. 100% hmoty rostliny
konopí , novelizace 3/2012 Sb.
§
2 definuje konopí jednotně
od přijetí ZoNL před i po vstupu do EU jako: a) kvetoucí nebo b)
plodonosný vrcholík a jako celou
rostlinu konopí včetně vrcholíků,
kdy
třetí definice legálně
pěstovaného konopí je
dle vymezujícího § 24 ZoNL pro pěstitele konopí do 100 m2/ osobu
maximální obsah THC v tomto druhu konopí a při
pokusnickém zacházení dle § 5
ZoNL v platném znění bylo možné až do 1.4.2013 s takovýmto
konopí zacházet (od 1.4.2013 začala platit novela zákona o
návykových látkách a léčivech č 50/2013 Sb. neoznámená do
databáze TRIS známá jako konopí do lékáren) . Konopí s obsahem
do 0,3 % THC v celé nadzemní části rostliny bylo nejvýhodnější
odrůdou, která byla až do 5.1.2012 jištěna správně a trestně
právní definicí
konopí s nejvyšším legálně možným obsahem kanabinoidu THC v
konopí.
Teprve
po vstupu do EU je od 20.5.2004 novelou 362/2004 Sb. je v právním
řádu známa definice
a norma,
jako poznat, že v určité části rostliny konopí je obsah
účinných látek, a to dle Parlamentu bez
jakéhokoliv povolení
dle § 5 ZoNL včetně distribuce těchto konopných produktů k
potravinářským (národohospodářským) nebo pokusnickým účelům
od 1.1.2014 také zahradnickým účelům (zahrada a květiny jsou
lék duše, Jana Dvořáková, první lék je potravina,
Hippokrates).
Tedy
teprve od 20.5.2005 známe veřejně standard
(právní normu EU) pro
zjištění VZORKU KONOPÍ (stopy, čili 60 vrcholíků musí být
změřeno v určitém období), aby byl jasný mezinárodní standard
zjištění nejen obsahu kanabinoidu THC, ale i obsahu terpenů,
flavonoidů, nebo pouze a
jen
v konopí a tělech obratlovců obsažených kanabinoidů
(přes sto kanabinoidů celkem, nejznámější a terapeutický
vysoce pozitivní jsou kanabinoidy CBD a THC, vysoce perspektivní
jsou např. kanabinoidy CBC, CBG a další).
EU
norma od 20.5.2004 určila změřit sledovaný kanabinoid THC a jako
standard k určení tzv. stopy-- vzorku, a tedy standard stopy a
vzorku k měření všech účinných látek v konopí
-stopě-vzorku-produktu (celá rostlina), a to tak, že měření
musí být z
nejméně 60 vrcholíků
vzatých ze středu pole v době růstu v rozmezí 20 dní konkrétní
fáze růstového cyklu.
Uznané
(registrované, dnes cca 50 odrůd) konopí pěstované pěstovaní
nad
100 m2 musí být ale od 20.5.2004 s maximálním obsahem do 0,2 %
THC pouze a jen ve vrcholících v době růstu, takže odrůdy
konopí s obsahem
v
samičím květu konopí do 0,2 % THC a 6% CBD projdou registrací
EU normy a jsou legální a současně vysoce terapeuticky funkční!
Konopí s obsahem do 0, 2 % THC ve vrcholíku a 10 % CBD také
projdou registrací EU normy a jsou legální a terapeuticky funkční,
ale
legální odrůdy konopí
s obsahem do 0,3 % THC a jakýkoliv množstvím CBD v
samičím květu,
nebo legální
odrůdy konopí s
obsahem do 0,3 % THC a jakýkoliv množstvím CBD v
plodonosných vrcholících,
nebo další legální
odrůdy konopí
s obsahem do 0,3 %THC v kvetoucích
vrcholících,
nebo další legální
odrůdy konopí s
obsahem do 0, 3% THC a jakýkoliv množstvím CBD v celé
nadzemní části rostliny
registrací
EU normou neprojdou,
ač
jsou v ČR legální, stejně
tak neprojdou registrací dle EU normy odrůdy konopí s obsahem do
0,3% THC v
celé rostlině konopí včetně kořene
(v ČR povoleno pěstovat trestním zákoníkem dle § 289 od
1.1.2010-5.1.2012, kdy byla vládou přijata novela přílohy 1. A.1.
vyhlášky 455/2009 Sb. , a to novela č. 3/2012 Sb.!, Pozn. Např. v
Itálii je legální konopí s obsahem do 0,6 %THC, ve Švýcarsku do
1% THC, omamné konopí jsou odrůdy konopí začínají od cca 3 -
5% THC v samičím květu, tzv. marihuana je pěstována ze samičích
odrůd konopí bez semen, tzn. bez opylení, tzv. sinsemila, průměrný
obsah v květu je dle Policie ČR cca 10 % THC, může být i více
než 20 % v samičím květu v horních patrech rosliny). Stanovení
limitu do 0,3% THC, nebo 1% THC nebo 2% THC nemá žádnou odbornou a
věcnou oporu z hlediska veřejného zdraví a je od pasu vystřeleným
bludem.
Od
20.5.2004 do 1.4.2013 a zavedení EU normy mělo
být analogicky stanoveno a nebylo,
že při pěstování konopí do 100 m2 je legální konopí to
konopí, které je s obsahem do 0,3 % THC změřeným z nejméně 60
celých zhomogenizovaných nadzemních částí rostliny konopí
včetně vrcholíků v době růstu, tedy odrůd konopí s obsahem
-
I. Cannabis flos: (do 10% CBD) a do 0, 3% THC v samičím květu konopí (samičí květ má nejvíce terapeuticky účinných kanabinoidních látek a tvoří cca 1/3-5 váhy kvetoucího nebo plodonosného vrcholíku – klasu)
-
II. Cannabis herba: konopí s obsahem (nad 10% CBD) do 0,3% THC ve vrcholících konopí (vrcholíky tvoří mnohdy více než 50 – 70 % váhy celé nadzemní části rostliny, přičemž v hlavním stonku, stoncích a větvičkách je obsah kanabinoidů výrazně nižší než v plodonosných vrcholících a v těch je nižší obsah kanabinoidních látek, než v kvetoucích vrcholících, protože konopné semeno kanabinoidy neobsahuje)
-
III. Cannabis sativa: konopí s obsahem v celé nadzemní části rostliny konopí do 0,3 % THC, které může mít až tři - čtyři procenta THC v samičím květu konopí! Takto zákonem definované konopí Cannabis sativa obsahuje nejvyšší možnou legální výtěžnost všech účinných látek v celé nadzemní části rostliny konopí (stonku, semen a vrcholíků) nejen dle moderních postupů legální extrakce účinných látek konopí (1994, Sativex), ale i starodávných jednoduchých receptur spojených s maceracemi v oleji nebo lihu a dalšími jednoduchými postupy jako je tzv. vytřepávání za sucha nebo zmražení ve vodě. Viz § 5 ZoNL od 20.5.2004 (znalost normy měření a odvoditelnost normy pro pěstování) do 1.4.2013 (veřejná znalost definice obsahu pro zacházení, která je explicitně stanovena na 0,3% THC z celé nadzemní části rostliny Cannabis sativa, nikoliv na 0,2 %THC ve vrcholíku jako Cannabis herba).
-
Důkazy
legislativní
Pěstování
konopí dle § 29 ZoNL před vstupem do EU
Ohlašovací povinnost osob pěstujících mák a konopí
Osoby
pěstující mák setý nebo konopí na
celkové ploše větší než 100 metrů čtverečných
jsou povinny předat místně příslušnému územnímu odboru
Ministerstva
zemědělství
a)
do
konce prosince rozlohu pozemků, na nichž byl pěstován mák setý
nebo konopí, a množství sklizené makoviny,
Pěstování
konopí dle § 29 po vstupu do EU
Novela
§ 29 zákonem č. 362/2004 Sb. platná od 20.5.2004 a zavedení EU
registrovaných
odrůd konopí při
pěstování konopí nad 100m2 s jasným definováním (policejní
termín) stopy
(vzorku) a doby
měření obsahu THC v konopí v nejméně 60 vrcholících dle
metodiky EU novelizované v roce 2009 ve veřejně přístupném
Nařízení ES č. 1122/2009 a jeho příloze 1
§
29 včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 10g) a 10h) zní:
Ohlašovací povinnost osob pěstujících mák setý nebo konopí
Osoby
pěstující mák setý nebo konopí na celkové ploše větší
než 100 m2 jsou
povinny předat hlášení místně příslušnému celnímu
orgánu
podle místa pěstování, písemně nebo v elektronické podobě
podepsané zaručeným elektronickým podpisem podle zvláštního
právního předpisu 10a)
1.
výměru
pozemků, které byly v příslušném kalendářním roce oseté
mákem setým nebo konopím, včetně
názvu použité registrované odrůdy,10g)
čísla parcely, názvu a čísla katastrálního území,10h)
b)
v
průběhu vegetace a sklizně údaje o výměře pozemků a způsobu
zneškodnění máku setého, makoviny nebo konopí, včetně názvu
použité registrované odrůdy,10g) čísla parcely, názvu a čísla
katastrálního území,10h) a to nejpozději do 5 dnů před
provedením jejich zneškodnění,
1.
výměru
pozemků, které byly oseté mákem setým nebo konopím, výměru
pozemků, ze kterých byl sklizen mák setý nebo konopí, včetně
názvu použité registrované odrůdy,10g) čísla parcely, názvu a
čísla katastrálního území,10h)
10g)
Zákon
č. 92/1996 Sb., o odrůdách, osivu a sadbě pěstovaných rostlin,
ve znění pozdějších předpisů.
10h)
Zákon
č. 344/1992 Sb., o katastru nemovitostí České republiky
(katastrální zákon), ve znění pozdějších předpisů.".
Dosavadní
poznámka pod čarou č. 10g) se označuje jako poznámka pod čarou
č. 10i), a to včetně odkazu na poznámku pod čarou.
Výroba
konopí a produktů konopí od 20.5.2004 do 1.4.2013 pro pěstitele
do/nad 100m2 pěstební plochy bez povolení
§
5 ZoNL
Zacházení s návykovými látkami a přípravky bez povolení k zacházení
(5)
Povolení
k zacházení se nevyžaduje k získávání, skladování a
zpracování konopí k účelům průmyslovým (pro vlákna a semena)
a
pokusnickým, jakož i k obchodu s konopím za těmito účely.
Výroba
konopí a produktů konopí od 14.2013 do 1.1.2014 pro pěstitele
do/nad 100m2 pěstební plochy
§
5 ZoNL a další novelizace
Zacházení s návykovými látkami a přípravky bez povolení k zacházení
(5)
Povolení
k zacházení se nevyžaduje k získávání, skladování a
zpracování konopí k účelům průmyslovým (pro vlákna a semena)
a
pokusnickým, jakož i k obchodu s konopím za těmito účely.
NOVELA:
§
5 odst. 5 se za slovo „konopí“ vkládají slova „ ,
které může obsahovat nejvíce 0,3 % látek ze skupiny
tetrahydrokanabinolů, a to pouze“.
Dále
se novela č. 50 2013 SB. dotkla těchto §§
3. V
§ 13 odst. 1 se na konci textu věty druhé doplňují slova „nebo
výhradně na elektronický recept, stanoví-li tak zákon o
léčivech“.
4. V
§ 15 se na konci textu písmene f) doplňují slova „ , čímž
není dotčeno získávání takových látek pro léčebné použití
nebo vědecké účely za podmínek stanovených tímto zákonem a
zákonem o léčivech6)“.
5. V
§ 20 odst. 2 písm. e) se za slovo „konopí“
vkládají slova „ , které může obsahovat nejvíce 0,3 % látek
ze skupiny tetrahydrokanabinolů,“.
6. V
§ 21 odst. 2 písm. d) se za slovo „konopí“ vkládají slova „
, které může obsahovat nejvíce 0,3 % látek ze skupiny
tetrahydrokanabinolů,“.
7. V
§ 24 se na konci textu písmene a) doplňují slova „ ,
s výjimkou pěstování na základě licence udělené podle tohoto
zákona“.
(1) Pěstovat
konopí pro léčebné použití může jen taková právnická nebo
podnikající fyzická osoba, které byla k této činnosti udělena
licence
Státním ústavem pro kontrolu léčiv. Držitel
licence může pěstování konopí pro léčebné použití zahájit,
jen pokud má uděleno povolení k zacházení s návykovými látkami
a přípravky.
(2) K
udělení licence uskutečňuje Státní ústav pro kontrolu léčiv
výběrové řízení prováděné podle jiného právního
předpisu14). Výběrové řízení se koná jako dvoukolové. Pro
první kolo se stanoví kvalifikační předpoklady, zadávací
dokumentace a technické podmínky včetně pravidel správné
pěstitelské praxe, při jejichž splnění uchazeč postupuje do
kola druhého. Postupujícím může být jen taková osoba, která
prokáže předpoklady zajistit vypěstování konopí
standardizovaným postupem vedoucím k definovanému obsahu účinných
složek konopí a stálou kvalitu vypěstovaného konopí. Ve druhém
kole výběrového řízení je základním hodnotícím kritériem
nabízená cena vypěstovaného konopí, jejíž váha při stanovení
zadávacích podmínek pro posuzování nabídek musí činit ve
vztahu k dílčím hodnotícím kritériím nejméně 75 %. V
zadávacích podmínkách může být omezen maximální počet osob,
kterým může být udělena licence. Státní ústav pro kontrolu
léčiv licenci neudělí žádnému z uchazečů, pokud nabízená
cena, navýšená o předpokládané náklady podle § 24b odst. 2
věty poslední, bude překračovat cenu konopí pro léčebné
použití dostupného z jiných zemí; za účelem průzkumu trhu
provede Státní ústav pro kontrolu léčiv před druhým kolem
výběrového řízení poptávku v zemích, které mohou konopí pro
léčebné použití vyvážet, jejíž parametry budou odpovídat
výběrovému řízení co do množství konopí a obsahu účinných
látek.
(3) Licence
se po konání výběrového řízení uděluje na dobu nejvýše 5
let. V licenci Státní ústav pro kontrolu léčiv vymezí plochu,
na které se konopí bude pěstovat. Má-li skončit doba platnosti
udělení licence nebo nepostačuje-li vypěstované konopí pro
léčebné použití, vyhlašuje se nové výběrové řízení,
přičemž licenci lze udělit i opakovaně.
c) zajistit,
aby veškerá činnost v souvislosti s pěstováním, sklizní a
zpracováním byla zaprotokolována,
d) kdykoliv
umožnit Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv bez předchozího
ohlášení provést kontrolu všech prostor, které pro pěstování
a zpracování využívá, a zpřístupnit mu protokoly o činnosti a
další příslušnou dokumentaci; pro práva a povinnosti
kontrolujících a kontrolovaných osob se použije jiný právní
předpis15) obdobně,
e) zajistit,
aby veškerý rostlinný odpad byl uchováván způsobem stanoveným
v § 10 a zneškodňován na vlastní náklad této osoby způsobem
stanoveným v § 14; za rostlinný odpad se považuje rovněž
konopí, které nevyhovuje zadávací dokumentaci a technickým
podmínkám stanoveným podle odstavce 2,
(5) V
případě, že Státní ústav pro kontrolu léčiv zjistí porušení
povinnosti uložené podle odstavce 4 osobě, které byla udělena
licence k pěstování konopí pro léčebné použití, licenci jí
odejme.
(1) Konopí
vypěstované a sklizené v souladu s podmínkami stanovenými podle
§ 24a odst. 2 je osoba, které byla
udělena licence, povinna převést výhradně na Státní ústav pro
kontrolu léčiv. K
tomuto převodu doloží osvědčení o jakosti vydané kontrolní
laboratoří, jejíž činnost je povolena podle zákona o
léčivech6). Státní ústav pro kontrolu léčiv vykoupí sklizené
konopí nejpozději 4 měsíce po jeho sklizni. O převodu se uzavírá
písemná kupní smlouva, mezi jejíž náležitosti patří přesná
specifikace sklizeného konopí k léčebnému použití, uvedení
jeho množství, jakosti a určení kupní ceny, která nesmí
překročit cenu nabídnutou ve druhém kole výběrového řízení
a musí odpovídat tomu, v jakém rozsahu byly splněny technické
podmínky výběrového řízení podle § 24a odst. 2. Konopí se
předává protokolárně.
(2) Během
přepravy sklizeného konopí musí být zajištěno, že dodávka
nebude jakkoli zneužita a bude doručena výhradně provozovateli
lékárny k přípravě léčivých přípravků. Mezi Státním
ústavem pro kontrolu léčiv a provozovatelem lékárny se o převodu
konopí uzavírá písemná kupní smlouva, pro jejíž náležitosti
se použije ustanovení odstavce 1 obdobně, a konopí se předává
rovněž protokolárně. Kupní cena při převodu konopí na
provozovatele lékárny je cenou podléhající věcnému usměrňování
ceny podle jiného právního předpisu16). Jejím základem je kupní
cena, za kterou bylo konopí vykoupeno od osoby, které byla udělena
licence. Kupní cena při převodu konopí na provozovatele lékárny
je nezisková, zvýšená o náklady spojené s převzetím konopí
od osoby, které byla udělena licence, se zajištěním přepravy
konopí a jeho ochrany proti zneužití během této přepravy, o
náklady spojené se skladováním a o náklady spojené s předáním
konopí provozovateli lékárny.
11. V
§ 34 odst. 1 se konci textu písmene d) doplňují slova „a
zacházení s konopím pro léčebné použití“.
13. V
§ 36 odst. 1 se na konci textu písmene t) doplňují slova „ ,
kromě pěstování konopí pro léčebné použití, ke kterému má
udělenu licenci“.
„(8) Právnická
nebo podnikající fyzická osoba se dopustí správního deliktu
tím, že jako osoba, které byla udělena licence k pěstování
konopí pro léčebné použití, poruší povinnost podle § 24a
odst. 4 písm. a), b), c), d), e) nebo f) anebo podle § 24b odst.
1.“.
„c) je
kdykoliv
oprávněna dálkově prostřednictvím určeného kontaktního
pracoviště v případě zjištění konopí nebo přípravku s
obsahem konopí u osoby vznést požadavek vůči registru pro léčivé
přípravky s omezením vedenému podle zákona o léčivech6), zda
je tato osoba vedena mezi osobami, kterým byl vydán individuálně
připravovaný léčivý přípravek s obsahem konopí pro léčebné
použití; takovému požadavku registr neprodleně vyhoví a
bezúplatně požadovaný údaj sdělí. V případě, že je tato
osoba vedena mezi osobami, kterým byl vydán individuálně
připravovaný léčivý přípravek s obsahem konopí pro léčebné
účely, sdělí dále datum vydání a celkové vydané množství
individuálně připravovaného léčivého přípravku s obsahem
konopí pro léčebné použití.“.
a) uděluje
licenci
k pěstování konopí pro léčebné použití; tato licence
obsahuje uvedení plochy, čísla parcely, názvu katastrálního
území, názvu použité registrované odrůdy a identifikačního
čísla půdního bloku, případně dílu půdního bloku podle
evidence využití půdy,
b) kontroluje
soulad
pěstování konopí pro léčebné použití s podmínkami
stanovenými podle § 24a odst. 2 a soulad zpracování a skladování
konopí pro léčebné použití s pravidly správné výrobní praxe
a kontroluje jeho zabezpečení proti krádeži a zneužití v rámci
ochrany veřejného zdraví,
c) vykupuje
veškerou úrodu vypěstovaného a sklizeného konopí pro léčebné
použití, jehož jakost je doložena osvědčením podle § 24b
odst. 1, a to nejpozději do 4 měsíců po jeho sklizni,
e) zajišťuje
bezpečné skladování, přepravu a distribuci konopí pro léčebné
použití, a to i prostřednictvím jiných osob na základě
smlouvy,
f) oznamuje
Ministerstvu zdravotnictví písemně nebo v elektronické podobě
podepsané zaručeným elektronickým podpisem podle jiného právního
předpisu10a)
1. do
konce února za uplynulý kalendářní rok roční hlášení o
množství vypěstovaného, zpracovaného, zneškodněného,
přijatého, vydaného konopí pro léčebné použití, včetně
vývozu, obchodu, stavu a pohybu jeho zásob,
2. do
konce dubna odhad produkce konopí pro léčebné použití na
následující kalendářní rok; uvedený odhad může být
upraven10b) Mezinárodním úřadem pro kontrolu omamných látek2a),
3. do
patnáctého dne následujícího kalendářního měsíce měsíční
hlášení o vývozu konopí pro léčebné použití za uplynulý
kalendářní měsíc.“.
21. V
příloze č. 1 se za slova „Konopí extrakt a tinktura“ na nový
řádek textu vkládají slova „Konopí pro léčebné použití
nebo vědecké účely“.
Výroba
konopí a produktů konopí od 1.1.2014 pro pěstitele do/nad 100m2
pěstební plochy, první novela výroby konopí jako potraviny/léku
oznámena v souladu s právem Společenství do databáze TRIS!
§
5 odstavec 5 ZoNL po novelizaci zákonem č. 273/2013 Sb. zní:
„(5)
Povolení
k zacházení
se nevyžaduje k
získávání, skladování a zpracování rostlin konopí, které
mohou obsahovat nejvíce 0,3 % látek ze skupiny
tetrahydrokanabinolů, a to pouze konopí k
účelům
průmyslovým,
technickým a
zahradnickým,
jakož i k obchodu s konopím za těmito účely.“.
Závěrem
Pokud
trestní exekutiva a justice tvrdí nesmyslné bludy a lži, že
konopí vypěstované s láskou zahradníka na kvalitní a čisté
půdě a prostředí s obsahem do 0,3 % THC v celé nadzemní části
rostliny konopí na ploše do 100 m2/osobu nesmí
občan užívat, nebo že je
to
marihuana
pro
černý trh,
protože
v některém z cannabis flos (samičí květy konopí) nebo cannabis
herba (samčí a samičí vrcholíky s větvičkami a semeny) bylo
naměřeno 3% THC nebo 1% THC, jde
buď o mentálně
nesvéprávné idioty,
nebo zkorumpovanou organizovanou
zločineckou bandu
prolhaných
inkvizitorů
v
talárech, která
teprve
bude
skládat účty veřejnosti. Třetí možnost neexistuje!
Dne
27.10.2010
7
let po prvním odsouzení Dušana Dvořáka dne 27.10.2010 Okresním
soudem v Prostějově č.j. 2 T 104/2010 (č.j. II. US 664/12 a III.
US 396/16)
a
6 let po prvním prekurzorovém usnesení Nejvyššího soudu ČR ze
dne 27.10.2011 č.j. 8
Tdo 1231/2011 (č.j.
6
Tdo 1493/2014, 11 Tdo 181/2015, 6 Tdo 323/2016)
Dušan
Dvořák, MMCA, předseda správní rady asociace Cannabis is The
Cure,z.s.