OS Prostějov, 28.5.2015, stížnost na OS, čtvrtá konfiskace



Stížnost na rozhodnutí OS v Prostějově 3 Nt 1151/2014 ze dne 26.5.2015 – ochranné opatření (zabrání věci)

 

I. Právní kontext trestního/-ch řízení stěžovatele
1.     Judikát Nejvyššího soudu o netrestnosti cannabisterapie byl přijat dne 30.1.2008, sp. zn. 3 T do 52/2008 (Sbírka soudních rozhodnutí a stanovisek č. 9/2008). Stěžovatel od roku 2000 marně žádal MZ ČR jako fyzická a od roku 2008 jako jednatel právnických osob o vydání povolení k výzkumu a výrobě produktů cannabis. Jak je doloženo ve spise v dokumentu „Ministerstvo zdravotnictví zakazuje“ a uvedeno rovněž v sekci Dokumenty a studie na http://www.konopijelek.cz/, MZ ČR ještě v roce 2015 nemůže těmto žádostem legislativně vyhovět, přestože jde o hrubý rozpor s garancemi evropského a unijního práva, viz rozsudek Soudního dvora EU č.j. C‑137/09 (Josemans, bod 36)
2.     Dne 21.3.2008 zveřejnil stěžovatel za podpory vědců, lékařů, umělců ad. výzkum  „Konopí je lék“, a současně podal první legislativní návrh pro připravovaný trestní zákoník, jak dostupnost cannabisterapie a nezbytného výzkumu cannabis (zejména srovnávací studie) řešit v souladu s mezinárodními závazky, ústavními garancemi a civilizovaným právem. Stěžovatel je vedoucím mezinárodního právního, přírodovědného a národohospodářského výzkumu Cannabis is The Cure/Konopí je lék, zakladatelem stejnojmenných odborných společností a edukativních konopných klinik s referencemi rektorů univerzit, expertů, úřadů a je oceněn řadou českých a zahraničních cen včetně ceny české vlády (2009) za vzdělávání v léčbě cannabis, opakovaně doložil úspěch a bezpečnost cannabisterapie u řady vážných a smrtelných onemocnění, přednášel na konferencích a turné, vybudoval kliniku atd., viz reference na http://dusan-dvorak.eu/
3.     V letech 2009 – 2014 zkonfiskovala Policie ČR se souhlasem OS Prostějov na výzkumnické farmě stěžovatele cca 3 tisíce rostlin cannabis a cca 10 kg produktů cannabis. Stěžovatel byl za zkonfiskované majetky vždy obžalován dle § 283 trestního zákoníku, resp. v případě první konfiskace dle § 187 trestního zákona. V případě první konfiskace byl stěžovatel Okresním soudem v Prostějově (2 T 104/2010) a odvolacím Krajským soudem v Brně podmíněně odsouzen za pěstování cca 800 rostlin cannabis a zpracování a distribuci cannabis z úrody 2008 (3 To 25/2011), když bylo opakovaně doloženo (i smluvně a svědecky), že cannabis byl určen pro členy výzkumu a byl majetkem nevládních organizací podílejících se na výzkumu.
4.     Po prvním doložení právní argumentace stěžovatelem nejvyššímu soudu, který dovolání  – bez vyrovnání se s doloženou právní argumentací - odmítl a v rozporu s čl. 267 odst. 3 s vědomě právně vadnou právní argumentací nepoložil předběžné otázky Soudnímu dvoru EU (podrobná ústavní stížnost s návrhem na zrušení § 283 trestního zákoníku byla bez odůvodnění odmítnuta,  viz 8 Tdo 1231/2011 a II. ÚS 664/12), zahájila ČR Okresním soudem v Olomouci se stěžovatelem řízení o omezení jeho právní způsobilosti (39 Nc 1631/2012) a začala měnit právní normy, kterými se stěžovatel právně bránil (definice cannabis pro trestní řízení dle vyhlášky č. 455/2009 Sb., znění § 5, odst. 5 zákona o návykových látkách pro zacházení s cannabis bez povolení, notifikace zákona o návykových látkách č. ). Řízení o omezení právní způsobilosti probíhalo i přes protesty rodiny, lékařů, kolegů, soudních znalců i protestní dopis emeritního rektora Univerzity Palackého profesora Josefa Jařaba. Desítky známých Olomoučanů a nevládních organizací od roku 2012 žádají ministry spravedlnosti o prošetření opakovaného porušení zákona v neprospěch stěžovatele a navrhli mu udělit Cenu města Olomouce, viz http://podporujeme.blogspot.cz/ - signatářem první stížnosti ministrovi spravedlnosti byla rovněž emeritní rektorka profesorka Jana Mačáková, která jako vědecká pracovnice a lékařka společně se stěžovatelem a dalšími od roku 2008 pravidelně podává legislativní návrhy (3), jak danou věc civilizovaně řešit, viz http://cena-olomouc-cannabis.blogspot.cz/ . Stávající právní úprava je nejhorší od roku 1989, občan má alternativu konfiskaci majetků a trestní řízení, nebo extrémní bohatství, kdy si může (jako nevzdělaný) dovolit platit měsíčně 10 tisíc Kč za kouření tzv. léčebného konopí ze 4 nezákonně monopolizovaných holandských genetik cannabis (masti, čípky, spray, kapky atd. poslanci nenotifikovaným zákonem č. 50/2013 Sb. vyrábět zakázali), nebo mít 25 tisíc Kč měsíčně za inhalaci spreje z cannabis (Sativex).
5.     V případě páté konfiskace (2014) dosud nepadlo obvinění – 9 měsíců po konfiskaci.
6.     Toto řízení se týká čtvrté konfiskace v roce 2012, kdy bylo zkonfiskováno cca 1200 rostlin cannabis, část rostlin byla policií vyhodnocena jako legální – stěžovatel je odmítl převzít zpět z důvodů znehodnocení. V rámci žádosti advokáta stěžovatele bylo před konfiskací OČTŘ v červnu a červenci 2012 zakázán vyšetřovací pokus žádaný v souladu s trestním řádem, který by doložil mylné metody měření obsahu THC v cannabis policií, aby následně policie vyhodnotila u zkonfiskovaného vzorku číslo dva legálního cannabis (Finola) dvojnásobné překročení limitu a při konfiskaci 2014 u legální odrůdy Carmagnola trojnásobné překročení přísnějšího unijního limitu THC v cannabis měřeného dle Nařízení ES č. 1122/2009, příloha 1.
7.     Ve všech trestních řízeních kromě prvního byly žaloby proti stěžovateli staženy, neboť znalci určení orgány činnými v trestním řízení uvedli, že stěžovatel nebyl v době skutku od dubna do září, kdy roste cannabis, trestně odpovědný (vymizelé rozlišovací a ovládací funkce-nepříčetnost), zřejmě světově ojedinělá diagnóza. Následně totéž určení (odnětí trestu z důvodu nepříčetnosti) padlo i v případě první konfiskace v rámci obnovy řízení  2 T 104/2010 z podnětu OSZ Prostějov a stěžovateli byla ustanovena ochranná ambulantní léčba (2013).
8.     Stěžovatel se vždy ve všech řízeních domáhal řádného projednání věci nejvyšším a ústavním soudem, vedl v této věci dvě neúspěšná řízení u Evropské komise a podal sedm stížností u Evropského soudu pro lidská práva, který stížnosti na porušení evropského a unijního práva vždy odmítl bez zdůvodnění projednat i při doložení porušení čl. 2 a 3 Úmluvy o lidských právech, stejně jako ústavní soud, přestože byly doloženy důkazy o záhadných úbytcích zkonfiskovaného cannabis a písemná dobrozdání lékařů včetně soudních znalců, že konfiskacemi cannabis z výzkumnické farmy byly orgány činnými v trestním řízení způsobeny ublížení na zdraví občanů včetně těžkých ublížení na zdraví a těžkých ublížení na zdraví s následkem smrti s charakterem jednání OČTŘ naplňujícím ustanovení zločinu dle §149 trestního zákoníku, viz spis a též  - např. soudní znalec MUDr. Radek Matlach a další na http://soudniznalec.blogspot.cz/


II. Odůvodnění stížnosti
Soud s naprosto mylnou argumentací odmítl předvolat svědky, kteří by doložili další důkazy k mylným závěrům soudů a OČTŘ v předchozím řízení a nejvyššího a ústavního soudu předchozích řízeních.


A. právní způsobilost stěžovatele
9.     Bylo žádáno stažení návrhu žaloby a vrácení věci k řádnému meritornímu projednání.
10.  Soudem bylo zamítnuto předvolat ošetřující soudem ustanovené lékaře stěžovatele - psychiatři (MUDr. Silvia Musilová a především MUDr. Dagmar Přikrylová žádající zrušení ochranné léčby stěžovatele, kteří by stejně jako soudní znalec MUDr. Jiří Švarc, Ph.D. doložili neexistenci údajné schizoafektivní choroby stěžovatele spojené s bludy a paranoiu stěžovatele a jeho údajnou každoroční 5 měsíční právní nezpůsobilostí se soudit v důsledku záhadné absence kognitivních funkcí. Stěžovatel soudu doložil znalecký posudek na svou osobu z odboru zdravotnictví, odvětví psychiatrie č. 750  MUDr. Jiřího Švarce, Ph.D. a protokol z veřejného jednání ve věci přeměny ochranné léčby stěžovatele na ústavní ze dne 14.května 2015 u OS v Olomouc 5 Nt 120/2014, kde daný znalec velmi podrobně rozvinul sdělení uvedená v posudku, která se diametrálně liší od předchozích posudků znalců určených OČTŘ a potvrzují sdělení kolegů stěžovatele z výzkumu, lékařů, vědců, rodiny, nemocných zapojených do výzkumu a řady dalších, kteří od roku 2010 poskytovali stěžovateli svědectví a reference, včetně primátora Olomouce již v roce 2010 pro první trestní řízení.
11. Citujme nejzásadnější sdělení znaleckého posudku MUDr. Jiřího Švarce, PhD.: „Není v kompetenci znalce posuzovat, zda se posuzovaný zločinu dle § 283 odst. 1, 2 c) trestního zákoníku dopustil, ani zda je legislativa přiměřená (k tomu se vyjadřuje Mgr. Dvořák dostatečně podrobně). V dané situaci pravomocně uloženého a vykonávaného ochranného léčení již nemá smysl dodatečně posuzovat, zda se na tomto protiprávním jednání podílela duševní porucha, která způsobila vymizení rozpoznávacích a ovládacích schopností. Ovšem při posuzování formy ochranného léčení nechť soud vezme v úvahu, že jiný znalec by za daných okolností žádné důvody pro nepříčetnost neshledal.  Nikdo ze znalců neřešil to, co může být základní problém:  Mgr. Dvořák je excentrická osobnost propagující léčebné účinky konopí a měl by být trestně zodpovědný za případné své trestní jednání, neboť případná afektivní porucha je jen sekundární. Alibistické („kolegiální“) závěry o duševní poruše a z toho plynoucí nepříčetnosti a následná psychaitrizace jsou pro justici jednodušší než prokazovat protiprávnost pěstování konopí člověku, který je za jeho oprávněnost ochoten tvrdošíjně a sofistikovaně bojovat.  Tento názor potvrzují minimálně 4 další trestní řízení (o nichž znalec dostal výše uvedené podklady) ukončené pro nepříčetnost, přičemž výsledkem nebylo žádné další ochranné léčení!“ a na téže straně 15 posudku: „U Dušana Dvořáka nadále trvá nebezpečnost definovaná vysokou pravděpodobností opakování obdobného protiprávního jednání, pro které bylo uloženo stávající ochranné léčení Okr. soudem v Prostějově (č.j. 2T 104/2010), tj. nedovolená výroba konopných produktů. Zcela dostačujícím ochranným opatřením před touto jeho nebezpečností je ambulantní ochranné léčení. Znalec neposuzuje, zda se posuzovaný zločinu dle § 283 odst. 1, 2 c) tr. zákoníku dopustil ani zda je legislativa přiměřená. „  
12. Citujme nejzásadnější sdělení výpovědi znalce  MUDr. Jiřího Švarce, PhD. u veřejného jednání ze strany 3 - 7: „…..zásadní neshoda s prof. Hosákem (vloženo: doporučujícím ústavní ochrannou léčbu stěžovatele) je to, že on shledává nějaké bludy, což jsou nepravdivé, nevývratné a pro danou kulturu nepřijatelné poruchy myšlení a tedy diagnostikoval posuzovaného a jeho nebezpečnost jako schizofrenika. Já se domnívám, že jde o bipolární afektivní poruchu, která je v současnosti v remisi a to snižuje tu nebezpečnost a nutno užívat antipsychotickou medikaci. Co se týká posouzení té nebezpečnosti, tak posudek prof. Hosáka mi připadal nestandardní a extrémní z toho psychiatrického konsensuálního myšlení, které jsem si myslel, že uvažují všichni psychiatři stejně. Apeluji na vaši již znalost pana Mgr. Dvořáka, na to, že sami jste schopni posoudit jeho nebezpečnost, která podle mě v současné době bude dostatečně eliminována ochranným léčením v ambulantní formě. A k tomu vyjádření prof. Hosáka snad jenom ještě poukazuji na to, že ten rozpor toho, že on označil to současné ambulantní léčení jako lege artis jako přiměřené, ale on říká, že to léčení je krátké, každé ambulantní léčení je zezačátku krátké. Předchozí ambulantní léčení selhalo proto, že Mgr. Dvořák nespolupracoval dostatečně s touto lékařkou a souvisí to také s tím, co popisují v tom posudku, byť už je to pravomocně rozhodnuto, že ne každý znalec, abych mluvil za sebe, by shledal Mgr. Dvořáka v době činu nepříčetným a uvažoval o uložení ochranného léčení. V těch posudcích, respektive třeba konkrétně v tom posudku MUDr. Zmekové, nezmýlili se v té diagnóze, ale nevšiml jsem si, že by se některý z nich zabýval duševním stavem v době činu, což je naprosto zásadní. Oni se spokojili s tím, že trpí nějakou celoživotní poruchou, schizoafektivní poruchou napsali, což ale automaticky nezakládá trvalou celoživotní nepříčetnost. Paní znalkyně Zmeková se nezabývala tím, jaký byl stav v době činu, ale pouze tou anamnézou, na základě které konstatovala schizoafektivní poruchu a chybí tam jestli v roce 2009 byl manický, nebo depresivní nebo v remisi. …… a nejsem úplně přesvědčen o tom, že to ochranné léčení je nutné …… nepředpokládám zvýšenou nebezpečnost ……..samotná úvaha o tom někoho zabít nebo zabít sebe zase naopak v depresivních fázích ještě v jeho případě neznamená takovou nebezpečnost, že bych předpokládal realizaci těchto úvah. K takovým protiprávním činům je podle mě nezbytná závažná sociální nebo disociální porucha osobnosti nebo závažné poruchy myšlení ve smyslu schizofrenních bludů a nic takového u Mgr. Dvořáka není přítomno, takže bez léčby nebo při selhání léčby může dojít znovu přinejhorším k mánii nebo expanzivnímu myšlení, a k nějakému neuváženému jednání, nikoliv však k tak společensky závažnému jak jste o tom mluvil, prostě jenom zazněla věta, že chce někoho zabít, stejně jako my občas říkáme, že bychom ho nejradši zabili a neuskutečníme to……. pocity pronásledování justicí a nespravedlivého odsouzení a souzení, různé konspirační teorie jsou podle mě běžné zvláště u osob, které jsou trestně stíhány, a nejde o bludné nebezpečné myšlení. Pokud by zde byly závažné paranoidní bludy, tak by byla pravda, že jsou nedostatečně léčeny, že může být pacient nebezpečný, a že je potřeba ústavní léčba, ale tak tomu není … předpokládám protiprávní jednání jedině (stěžovatele) jeho podle mě zcela nechorobné držení a pěstování konopí. … rozdíl mezi bludem a tím co již není blud je většinou naprosto ostrá a je v tom všeobecný konsensus, naprostá většina bludů se týká nějakého ovlivňování sousedem přes zeď, vkládání myšlenek jinými osobami, bludem kontrolování, je to natolik nepřijatelný blud, že to nemůže mít nic společného se spiritualitou. Já jsem přitom výčtu definice bludu, nepravdivý, nevyvratitelný, a trvalý zapomněl na podstatnou věc, že musí být kulturně nepřijatelný, nic co je kulturně přijatelného, což je právě ta spiritualita není bludem, takže pokud někdo věří, že někdo po 3 dnech vstal z mrtvých, tak je to natolik přijatelné v naší kultuře, že se to nepokládá za blud, ani vy se nebojte, že budete léčen. ……….Není pravda, že ti předchozí znalci by potvrzovali to, že současně Mgr. Dvořák trpí bludy, protože to jsou staré znalecké posudky, které poukazují na bludné myšlení, které se objevilo v roce 2002 a podobně. V těch předchozích případech u člověka trpícího duševní poruchou orgány činné v trestním řízení oprávněně zkoumaly jestli ta agrese (vloženo: proti ministryni Karolině Peake, kterou chtěl stěžovatel zcela vědomě a v souladu s § 28 trestního zákoníku předvést do soudní síně k doložení jejich zločinů a korupce v této věci formou vyhrožování SMS, když nedodržela slib zastavit zločiny proti nevinným lidem) nebyla psychopatologická, dospěly k závěru, že byla a podle mě se skutečně ty posudky příliš nezabývaly tím duševním stavem v době činu a jestli ta agrese byla nějaká situační a nebo skutečně způsobena tou duševní poruchou. Tak jak jsem řekl, já bych to neposuzoval jako jednání, které snižuje trestní odpovědnost znalec, který navrhoval uložení ochranného léčení, měl více zvážit, zda čin v roce 2009 byl spáchán, byl motivován chorobně, což nezvážil.


B. společenský prospěch
13. Soud odmítl přizvat svědka plk. Jakuba Frydrycha, ředitele Národní protidrogové centrály, který by potvrdil, že na první žádost stěžovatele o policejní ochranu policejní prezident doporučil skrze žádaného svědka uplatňovat § 31,odst. 1 trestního zákoníku Do roku 2015 podal stěžovatel a právnické osoby podílející se na výzkumu 15 marných stížností a žádostí o policejní ochranu a pět marných trestních podnětů na OČTŘ.
14.  Stejně tak soud odmítl přizvat žádané svědky - lékaře (Bém, Hubeňáková, Skřivánek, Matlach ad.), kteří  by doložili důkazy, že nebylo a dodnes není možné dosáhnout společensky prospěšného jednání jinak, než jak jednal stěžovatel.
15. Soud měl přitom ve  spisu stanovisko předního světového experta doc. Ondřeje Lumíra Hanuše, DrSc., že cannabis je jedním z nejbezpečnějších léčiv na světě, nehledě na fakt vysoké odbornosti stěžovatele a neexistence jediného lékaře v ČR, který by cannabis vydával, či realizoval výzkumné srovnávací studie (dle složení cannabis) a znal problematiku specifických reakcí, receptury, vývoj nových léčiv z cannabis apod.
16. Soudu je přitom známo, že stěžovatel pravděpodobně jako první na světě publikoval důkazy, že cannabis a mast z cannabis dle vhodné receptury dokáže zastavit komplikace diabetes včetně neamputace diabetické nohy (což dnes vědci umí teoreticky vysvětlit, stejně jako léčbu onkologických onemocnění ad.) a v důsledku konfiskací cannabis z výzkumnické farmy v letech 2009-2014 bylo v přepočtu např. na diabetickou nohu zbytečně amputováno přes 10 tisíc končetin diabetiků, což je roční statistika u této nemoci dle UZIS (MZ ČR) a v přepočtu škoda pouze a jen na zdravotnických výdajích bez bolestného a sociálních dopadů na daného občana a jeho rodinu (10.000 x 500.000 Kč - studie zdravotnických nákladů Diabetologického centra Praha rok po amputaci) nejméně 5 miliard Kč.
17. K netrestnosti skutku byly soudu doloženy důkazy i k aplikaci netrestnosti dle § 28 trestního zákoníku při ochranně práv chráněných trestním zákoníkem.


C.  právně závazná zákonná norma měření obsahu THC v cannabis
18.  Soud odmítl přizvat svědka soudního znalce doc. Petera Ondru, CSc., přednostu Ústavu soudního lékařství FNO, který od roku 2011 měří pro výzkum účinné látky v cannabis a jeho produktech a je čestným členem výzkumu a který společně s doc. Lumírem Hanušem, DrSc. doložili do spisu podrobné vyjádření, že odlišné metody a metodické postupy a odlišné definice cannabis mají zcela odlišné výsledky účinných látek, když bylo soudu současně doloženo, že policie nemá žádnou právní normu měření obsahu THC v cannabis v době legality jeho pěstování bez hlášení do 100m2/osobu od 20.5.2004 a odmítá sdělit, kdy, kým, pod jakým č.j. a s jakým zněním textu a právní závazností byl vydán onen policií sdělovaný doporučený pracovní postup měření  obsahu THC v cannabis, když bylo navíc soudu doloženo, že tento velmi stručný, nepřesný a z definice cannabis dle zákona o návykových látkách nevyplývající pracovní postup policie (oproti velmi podrobné unijní právní normě měření) se policie pokusila propašovat do definice cannabis pro trestní právo při novelizaci vládní vyhlášky 455/2009 Sb. (v příloze 1.A.1), kterou však právě s ohledem na porušení čl. 39  Listiny zrušil Ústavní soud nálezem Pl. ÚS 13/12.
19. Soud zcela ignoroval důkaz, že policie díky neexistenci právně závazné a zákonem podepřené normě měření vyhodnotila u legální odrůdy cannabis (vzorek číslo dva) nadlimitní obsah, což byl vědomý akt  stěžovatele, kterým chtěl na tuto závažnou skutečnost upozornit.
20.  Není možné akceptovat stav, že jsou lidé omezováni na svobodě a garantovaných právech tvrzením soudu, že policie při měření z čehosi vychází (doprava, doleva, pomalu, dlouze …..?) a ono nedefinované cosi ani nemusí policie zveřejnit a podložit zákonem, když výsledky měření mohou být až stonásobně odlišné.


D. výroba cannabis k účelům pokusnickým a průmyslovým bez povolení úřadů
21. Soudu byly doloženy důkazy a citace zákona o návykových látkách, že teprve nenotifikovaný zákon č. 50/2013 Sb. (cannabis d lékáren) změnil limit obsahu THC pro pokusnické bádaní a průmyslové využití dle § 5, odst. 5. S ohledem na bod C výše a obžaloby stěžovatele nikoliv za pěstování cannabis či šíření toxikomanie, ale za výrobu drog z cannabis, je tvrzení soudu o nemožnosti aplikace  ustanovení dle § 5, odst. 5 zcela nemístná a nedostatečně zdůvodněná. Soud zcela ignoruje fakt, že pokud by dané jednání nebylo legální, byly by porušeny ústavní garance práva na život, zdraví, vědecký výzkum, osobní a rodinný život a byly by porušeny další články Listiny práv a svobod včetně článku 23.


E. zákon o návykových látkách jako technický předpis
22. Soud odmítl (od roku 2010) přizvat svědka Mgr. Thomase Műllera, experta na unijní právo.
23. Soud zcela odmítl akceptovat důkazy doložené do spisu: právní analýza Cannabis is The Cure, z.s. z českého a unijního práva, stanovisko Parlamentního institutu č.j. 0590P k notifikaci zákona o návykových látkách, že zákon o návykových látkách a zákon o léčivech jsou technickým předpisem a podléhají notifikaci dle povinnosti Směrnice 98/34/ES, stejně tak ignoroval stanovisko UNMZ jako vrcholového orgánu ke Směrnici 98/34/ES ze dne 12.9.2014 č.j. 08780/5000/2014, č.j. 02296/1200/2015-002  ze dne 2.3. 2015 a 02583/1001/2015-002 ze dne 20.3.2015 potvrzující, že zákon o návykových látkách měl být ve věci výroby cannabis notifikován u Evropské komise a je technickým předpisem, stanovisko MZ ČR č.j. MZDR 64818/2014/TIS ze dne 9.1.2015 a MZDR 40243/2013 ze dne 7.11.2013 potvrzující, že zákonná ustanovení s povahou technického předpisu zákona o návykových látkách byla notifikována dle povinnosti směrnice 98/34 ES až novelou zákona č. 273/2013 Sb. s platností od 1.1.2014 čili až 9 let po vstupu ČR do EU, když byly – jak uvedl také UNMZ - notifikovány pouze a jen ustanovení §§ 8 a 5,odst. 5. zákona o návykových látkách, aniž by byly notifikovány předmětná ustanovení technických předpisů výroby cannabis v §§ 8 a 5,odst. 5. v klíčových novelizacích v roce 2008 novelou č. 141/2009 Sb. a v roce 2012 novelou č. 50/2013 Sb. Bylo doloženo, že vůbec nebyly notifikovány novelizace technických předpisů výroby cannabis a jeho produktů dle §§ 15, písm. e), 24a), 24b) a 29 zákona o návykových látkách, viz veřejná databáze TRIS.
24.  Soud zcela ignoroval opakovaně dokládaný fakt, že exekutiva vyvrátila vědomě mylné tvrzení krajského, nejvyššího a ústavního soudu v prvním trestním řízení stěžovatele, že zákon o návykových látkách není technickým předpisem a nepodléhá notifikaci a bylo porušeno právo na spravedlivý proces a zákonného soudce, neboť nejvyšší soud odmítl položit předběžné otázky Soudnímu dvoru EU.  
25. Jak bylo již v roce 2010 okresnímu soudu doloženo, nenotifikovaný předpis je v souladu s ustálenou judikaturou Soudního dvora nevymahatelný a na stěžovatele není možno hledět jako na osobu, která jedná neoprávněně, tzn. bez příslušného povolení.
26. Soud opětovně odmítl přerušit řízení z důvodu položení předběžných otázek Soudnímu dvoru EU, viz spis. Předběžné otázky jsou rovněž uvedeny v sekci Dokumenty a studie na http://www.konopijelek.cz/ Současně v příloze dokládáme předběžné otázky položit v angličtině.


III. Petit
Soud v souladu s §§ 9a) odst. 2 trestního řádu řízení přerušuje a prostřednictví Nejvyššího soudu pokládá předběžné otázky Soudnímu dvoru EU, které stěžovatel doložil do spisu. 

Dne 28.května 2015                                                                        Dušan Dvořák,v.r.


Příloha:


Preliminary questions to European Court of Justice


1)     Does article 267 par. 3 of the Treaty on the Functioning of the European Union have to be interpreted as preventing the Supreme Court from taking action, which the Supreme Court cites as reason to refuse to grant permission to pose preliminary questions to the European Court of Justice regarding the unenforceability of legal provisions of the Act 167/1998 Coll. on Addictive Substances (Zákon o návykových látkách, henceforth Addictive Substances Act), based the on the finding of the Czech Supreme Court (ref. No. 8 Tdo 1231/2011, note. also claims of the Czech Constitutional Court ref. No. II. ÚS 664/12, IV. ÚS 4859/12, II. ÚS 289/14, European Court of Human Rights ref. No. 66981/12, 79490/13, 20049/14, 47921 and European Commission CHAP (2012) 00282 and (2014) 03930) that the Addictive Substances Act transposes a legal provision of the European Community, specifically an EC directive, which however must not be transposed.

2)     Given that following Act 362/2004 Coll (CZ), which amends the Addictive Substances Act, the legal regime of growing hemp for research (experimental) and industrial purposes has shifted from regime under which growing hemp was not allowed without prior notice to authorities to regime under which growing hemp without prior notice to authorities is allowed up to a growing area of 100m2 per person, does § 29 of the Addictive Substances Act represent a technical regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the directive 98/34/EC and is it thus, considering that this clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

3)      Does the European Commission regulation (EC) No. 1122/2009 for determining of narcotic and non-narcotic hemp varieties following the “Community method for quantitative determination of Δ9-tetrahydrocannabinol content in hemp varieties” (Annex I of the regulation from November 30, 2009), have to be interpreted as preventing other methods for determining Δ9-tetrahydrocannabinol content in hemp varieties and their narcotic effects, than the method listed in the regulation from being enacted?
4)     Does art. 5 par. 5 of the Addictive Substances Act represent a regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the Directive 98/34/EC since its amendment by Act (CZ) 50/2013 Coll. establishes a new THC content threshold for research (experimental) and industrial purposes, up to 0, 3 % THC content, and is it thus, since the clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

5)     Does art. 5 par. 5 of the Addictive Substances Act represent a regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the Directive 98/34/EC since it changes the legal regime of manipulation with addictive substances from regime under which licences for manipulation with addictive substances could not applied for to a regime under which licences for manipulation can be applied for in accordance with Act No. 141/2009 Coll. (CZ), which amended the Addictive Substances Act and is it thus, considering that this clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

6)     Does art. 9 of the directive 98/34/EC have to be interpreted as preventing the passing of a regulation without delay for urgent reasons according to art. 7 of the directive for national regularization such as Decree No. 221/2013 Coll. which states the conditions for prescription, preparation, dispensing and use of individually prepared pharmaceutical agents (CZ), which states the requirements for the properties of medicinal hemp?

7)     Does art. 24a of the Addictive Substances Act represent a regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the Directive 98/34/EC as it establishes the requirement of having a licence for growing hemp and is it thus, since the clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

8)     Does art. 24b of the Addictive Substances Act represent a regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the Directive 98/34/EC as it requires that all medicinal hemp be turned in to the State Institute for Drug Control and is it thus, since the clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

9)     Does article No. 34 of the Treaty on the Functioning of the European Union have to be interpreted as estopping national regulation such as Act No. 378/2007 Coll. on pharmaceuticals (CZ), Addictive Substances Act and decree No. 221/2013 Coll. (CZ), since these regulations set the requirements for the properties of medicinal hemp which de facto has to be imported from the Netherlands where it is grown for use as a narcotic and which is demonstrably less suitable for medicinal purposes than other (nationally produced or imported) strains of hemp, including non-narcotic hemp strains and non-narcotic methods of application of narcotic hemp, which are not allowed for medicinal use?

10)  Considering the findings of the European Court of Justice in C-137/09 Josemans, which explicitly state the admissibility of using narcotic substances such as hemp for medical and research purposes, does article No. 34 of the Treaty on the Functioning of the European Union have to be interpreted as estopping national regulation which only allows the use of medically unsuitable hemp (imported from the Netherlands), primarily intended for intoxication and under legal sanctions prohibits all growing, research and use of other (nationally produced or imported) hemp strains, which would be more suitable for medicinal purposes?

11) Does art. 15 e) of the Addictive Substances Act represent a regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the Directive 98/34/EC as it changes the legal regime of separation substances from hemp for research and medical purposes from regime where this was not allowed to a regime when it may be allowed based on Act No. 50/2013 Coll. (CZ) which amended the Addictive Substances Act and is it thus, since the clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

Dodatek stížnosti z 29.5.2015


Soud se vůbec nevyrovnal s opakovaně napadanou skutečností doložitelnou na důkazech ze spisu při trestním řízení stěžovatele, že ani v jedné z konfiskací cannabis neměřily policejní orgány OBSAH účinné látky THC nejen dle nějaké právní a právně závazné normy a porušily tak hrubě čl. 39 Listiny základních lidských práv, ale, jak je ve spise doloženo na zprávě OKTE, policejní orgány neměřily obsah THC v cannabis ani dle definice cannabis dle zákona o návykových látkách uvedené v § 2 písmeno d)

Konopí (je) kvetoucí nebo plodonosný vrcholík rostliny z rodu konopí (Cannabis) nebo nadzemní část rostliny z rodu konopí, jejíž součástí je vrcholík“

Policejní orgány obsah THC v cannabis neměřily ani dle nejnepříznivější, natož pro stěžovatele nejpříznivější zákonné definice cannabis na obsah účinných látek z hlediska subsidiarity trestní represe, což je definice označená jako nadzemní část rostliny včetně vrcholíků.

Soud zcela ignoroval fakt, že k dané věci poskytl do spisu soudní znalec doc. RNDr. Peter Ondra, CSc. velmi jednoznačné a dostatečně výkladově obsáhlé stanovisko o důsledcích zcela odlišných výsledků naměřených hodnot dle definice a metod, stejně tak učinil a do spisu důkazy na toto téma doložil světoznámý vědec a soudní znalec a rovněž kolega stěžovatele doc.RNDr. Lumír Hanuš, DrSc.

Jak je ve spise doloženo, policie nikdy při konfiskaci neudala váhu
A) kvetoucích vrcholíků z jednotlivých vzorků (stop), ani váhu
B) plodonosných vrcholíků, natož aby, jak jim zákon ukládá, zvážila
C) nadzemní část rostliny včetně kvetoucích (samčích/samičích) vrcholíků, nebo
D) nadzemní část rostliny včetně plodonosných (samičích) vrcholíků

Měření obsahu THC v cannabis probíhalo, jak policie uvedla do spisu, z pár gramů (při zajištění mnoha a mnoha kilogramů) „toxikomanicky využitelného materiálu“, když takovouto definici stejně jako tzv. marihuanu žádný zákon nezná, když ten zná toliko uznané a neuznané odrůdy cannabis zapsané v odrůdových knihách. Policejní orgány nikdy nedoložily důkaz, že by snad kdy stěžovatel používal nebo nabádal používat cannabis k toxikomanii, naopak byly doloženy reference a odborná kvalifikace stěžovatele.

Jak stěžovatel i doc. RNDr. Peter Ondra, CSc uvedli, neexistuje bohužel žádná odrůdová kniha medical cannabis podepřená výzkumem a bylo třeba ji ustanovit (pokusnictví, viz § 5, odst. 5 zákona o návykových ve znění do novelizace zákonem č. 50/2013 Sb.).

Bylo doloženo do spisu, že pojmem „toxikomanicky využitelný materiál“ se pravděpodobně myslí květy samičích odrůd cannabis s vysokým obsahem léčivého kanabinoidu THC. Policie zajišťuje na černém trhu jako tzv. marihuanu květ samičích odrůd s průměrnou hodnotou cca 15 % THC (výroční zprávy vlády).

Tzv. doporučený policejní pracovní postup měření obsahu THC dle ředitele Kriminalistického ústavu uvádí, že se měří zelená hmota zbavená stonku, větviček a semen, což rovněž postrádá jakékoliv zákonné oprávnění, stejně jako další sdělení policie, že teprve na vyžádání policejního orgánu se může obsah THC v cannabis měřit z celé nadzemní části rostliny, když takto jednat ukládá zákon, respektive definice cannabis v zákoně o návykových látkách!

Jak uvedl doc. RNDr. Peter Ondra, CSc. do spisu, zkonfiskované rostliny (vzorky) se měly zvážit, homogenizovat a teprve poté měřit na obsah účinné látky, zvláště pak za situace, když bylo již v první řízení 2 T 104/2010 doloženo, že stěžovatel pracoval se všemi částmi rostliny včetně kořene. V souladu s unijní normou mělo navíc dojít ke smíchání samčích a samičích odrůd, homogenizaci vzorku a teprve následnému měření a pokud bychom byli v souladu s unijní normou, smělo se měřit pouze a jen v měsíčním období do 10 dne po zahájení tvorby semene, rozhodně ne ze sušiny. To se rovněž nestalo.