MZ ČR, 26.5.2015, dodatek s formulářem



Cannabis is The Cure, z.s. IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc

                                                                       
  Ministr zdravotnictví – rozkladová komise
Ministerstvo zdravotnictví ČR


Věc: Dodatek stížnosti a odvolání na rozhodnutí MZ ČR ze dne 30.3.2015 č.j. 12700/2015-1/OPL – souhrnná zpráva, právní rozklad a formulář žádosti

Jak je doloženo v přílohách na straně 2-8:
1)     Dne 8.3. 2015 jsme požádali o vydání povolení k výrobě produktů cannabis, viz strana 2
2)     MZ ČR nás dne 30.3.2015 pod č.j. 12700/2015-1/OPL vyzvalo, abychom žádost podali na potřebných formulářích, aniž tyto zaslalo.
3)     Dané rozhodnutí MZ ČR jsme napadli dne 7.4.2015 stížností a odvoláním, viz strana 3-5 přílohy.
4)     S ohledem na fakt, že jsme 7.4.2015 doložili legislativní překážky zabraňující vydání předmětného povolení a doložili jsme porušení evropského a unijního práva, na které MZ ČR od roku 2007 odpovědná osoba společnosti Cannabis is The Cure, z.s. upozorňuje, a současně z důvodu, že o předmětné povolení osoby zastoupené ve společnosti Cannabis is The Cure,z.s. žádají jako fyzické osoby od roku 2000 a jako zástupci právnických osob (Konopí je lék, o.s., Ateliér ALF, o.s., Diag Human Cannabis, Open Royal Academy) opakovaně od roku 2008 a současně jde o urgentní a životy občanů ohrožující stav, což ostatně MZ ČR samo uvedlo Evropské komisi při notifikaci vyhlášky č. 221/2013 Sb. v nouzovém režimu, předali jsme díky nečinnosti MZ ČR na naši stížnost a odvolání dne 18.5.2015 k rozhodnutí přímo rozkladové komisi ministra zdravotnictví, což bylo podatelnou zaevidováno pod č.j. MZDRP01GLGXV, viz strana 6 přílohy.
5)     Dne 21.5.2015 jsme přijali zmocnění k analogickému správnímu řízení u MZ ČR od Společenství podpory Olomoucké nadace filantropů a mecenášů, viz strana 7 přílohy
6)     Dne 25.5.2015 zaevidovalo MZ ČR pod č.j. MZDRX00PRCNL naši žádost o informace k předmětnému řízení, viz strana 8 přílohy.

Zasíláme vám k řízení u rozkladové komise v příloze rovněž:
7)     Právní rozklad dané problematiky s názvem 1 str. dokumentu „Ministerstvo zdravotnictví zakazuje výrobu produktů cannabis k terapii ještě v roce 2015“, viz strana 9 – 10 přílohy.
8)     Vyplněný 5. str. formulář žádosti o povolení MZ ČR k výrobě produktů cannabis s tím, že potřebné přílohy formuláře znamenající finanční výdaje pro Cannabis is The Cure, z.s. nedokládáme, neboť jsme nezískali předem žádnou garanci MZ ČR, že pokud tyto přílohy doložíme, bude nám ze strany MZ ČR povolení vydáno, neboť takové jednání si MZ ČR jako garant zákona o návykových látkách samo zapovědělo v nenotifikovaných ustanoveních §§ 24a) a 24b) ZoNL. S ohledem na výše uvedené a s ohledem na formulář MZ ČR je v něm jako počet příloh uvedeno číslo 10, což odpovídá stranám příloh tohoto dodatku včetně tohoto průvodního sdělení.


V Olomouci dne 26.května 2015                Dušan Dvořák,MMCA, předseda správní rady


Cannabis is The Cure, z.s. IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc

                                                                                  
Ministerstvo zdravotnictví ČR


Věc: žádost o urgentní vydání povolení (licence) k pěstování a zpracování cannabis s obsahem do i nad 0,3 % léčivého kanabinoidu THC k terapeutickým a výzkumným účelům


V souladu s rozsudkem Soudního dvora Evropské unie č.j. C‑137/09 (Josemans, bod 36) a judikátem Nejvyššího soudu ČR ze dne 30.1.2008, sp. zn. 3 T do 52/2008 (Sbírka soudních rozhodnutí a stanovisek č. 9/2008) o právu občanů EU na cannabisterapii a vědecký výzkum této disciplíny a v souladu s nenotifikací novelizací technických předpisů zacházení s cannabis dle § 5, odst. 5 a pěstování a distribuci cannabis dle §§ 24 a) a 24 b) zákona o návykových látkách zákonem č. 50/2013 Sb. (cannabis do lékáren) Evropské komisi dle povinnosti Směrnice 98/34/ES a ustálenou judikaturou Soudního dvora EU k nenotifikovanému – nevymahatelnému – neúčinnému technickému předpisu č.j. C -194/ 94 a C-390/99,  C‑267/03 a C-20/05

vás laskavě žádáme o urgentní vydání povolení (licence)

k pěstování, zpracování a distribuci cannabis s obsahem do i nad 0,3 % léčivého kanabinoidu THC k terapeutickým a výzkumným účelům.

Vydání povolení (licence) rovněž  žádáme v souladu s články 2, 3, 5, 8, 9,14 a 17 Evropské úmluvy o lidských právech,   články II, III, § 8 a) a b), § 9 odst. 4  písm. b) zákona o zdraví lidu a §§ 12, odst. 2, 28 a 31, odst. 1 trestního zákoníku.



V Olomouci dne 8.3.2015                            Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady






Cannabis is The Cure, z.s. IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc


Ministerstvo zdravotnictví ČR


Věc: Stížnost a odvolání na rozhodnutí MZ ČR ze dne 30.3.2015 č.j. 12700/2015-1/OPL

1.     Dne 8.3.2015 jsme podali žádost o urgentní vydání povolení (licence) k pěstování a zpracování cannabis s obsahem do i nad 0,3 % léčivého kanabinoidu THC k terapeutickým a výzkumným účelům

2.     Žádost jsme odůvodnili následovně:

3.     V souladu s rozsudkem Soudního dvora Evropské unie č.j. C‑137/09 (Josemans, bod 36) a judikátem Nejvyššího soudu ČR ze dne 30.1.2008, sp. zn. 3 T do 52/2008 (Sbírka soudních rozhodnutí a stanovisek č. 9/2008) o právu občanů EU na cannabisterapii a vědecký výzkum této disciplíny a v souladu s nenotifikací novelizací technických předpisů zacházení s cannabis dle § 5, odst. 5 a pěstování a distribuci cannabis dle §§ 24 a) a 24 b) zákona o návykových látkách zákonem č. 50/2013 Sb. (cannabis do lékáren) Evropské komisi dle povinnosti Směrnice 98/34/ES a ustálenou judikaturou Soudního dvora EU k nenotifikovanému – nevymahatelnému – neúčinnému technickému předpisu č.j. C -194/ 94 a C-390/99,  C‑267/03 a C-20/05 vás laskavě žádáme o urgentní vydání povolení (licence) k pěstování, zpracování a distribuci cannabis s obsahem do i nad 0,3 % léčivého kanabinoidu THC k terapeutickým a výzkumným účelům.  Vydání povolení (licence) rovněž  žádáme v souladu s články 2, 3, 5, 8, 9,14 a 17 Evropské úmluvy o lidských právech,   články II, III, § 8 a) a b), § 9 odst. 4  písm. b) zákona o zdraví lidu a §§ 12, odst. 2, 28 a 31, odst. 1 trestního zákoníku.

4.     Přestože je MZ ČR známo, že žadatel jako fyzická osoba a později jako zakladatel právnických osob Konopí je lék, o.s., Open Royal Academy a Diag Human Cannabis (viz reference na odbornou činnost na www.konopijelek.cz Dokumenty a studie) od roku 2000, resp. 2008 opakovaně žádal o vydání výše uvedené licence, nebo alespoň odborného osvědčení k pokusnickému bádání dle § 5 odst. 5 zákona o NL a

5.     Přestože žádal ustanovit odrůdovou banku medicínských semen a ověřeně léčivá semena cannabis registroval u MZ ČR, naposledy pak 18 genetik po jednání s ministrem zdravotnictví v roce 2012 a

6.     Přestože je MZ ČR známo, že nevydáním licence MZ ČR způsobilo občanům těžká ublížení na zdraví včetně ublížení na zdraví s následkem smrti, což rovněž doložili soudní znalci vládě, policejnímu prezidentovi, ministrům vnitra, spravedlnosti a zdravotnictví a soudům, viz  http://soudniznalec.blogspot.cz/  a

7.     Přestože je MZ ČR známo (viz též rozhodnutí ze dne 23.3. 2015 č.j. MZDR 14302/2015/TIS, že výroba léčiv z cannabis je nejen v rozporu s unijními předpisy, ale též v rozporu s unijními předpisy je zapovězena výroba léčiv z cannabis (kdy pouze vítěz tendru získá licenci a musí všechen cannabis kromě cannabis flos zlikvidovat a cannabis flos odevzdat SUKLu a nesmí se tedy vyrábět masti, čípky, spray atd,) dne 30.3.2015 pod č.j. 12700/2015-1/OPL MZ ČR rozhodlo, aniž uvedlo, že žadateli 100% garantuje zákonnou výjimku k výrobě léčiv z cannabis, že žádost není v souladu s § 4 zákona o NL, tzn. že žadatel nedisponuje povolením k zacházení s cannabis. 

8.     Proti této letité aroganci a cynismu MZ ČR podáváme stížnost a odvolání, neboť jednání MZ ČR je v hlubokém rozporu s evropským, unijním i českým právem, konkrétně uveďme tato ustanovení správního řádu.

9.     § 2  (1) Správní orgán postupuje v souladu se zákony a ostatními právními předpisy, jakož i mezinárodními smlouvami, které jsou součástí právního řádu (dále jen "právní předpisy"). Kde se v tomto zákoně mluví o zákoně, rozumí se tím též mezinárodní smlouva, která je součástí právního řádu.  
(2) Správní orgán uplatňuje svou pravomoc pouze k těm účelům, k nimž mu byla zákonem nebo na základě zákona svěřena, a v rozsahu, v jakém mu byla svěřena.
(3) Správní orgán šetří práva nabytá v dobré víře, jakož i oprávněné zájmy osob, jichž se činnost správního orgánu v jednotlivém případě dotýká (dále jen "dotčené osoby"), a může zasahovat do těchto práv jen za podmínek stanovených zákonem a v nezbytném rozsahu.
(4) Správní orgán dbá, aby přijaté řešení bylo v souladu s veřejným zájmem a aby odpovídalo okolnostem daného případu, jakož i na to, aby při rozhodování skutkově shodných nebo podobných případů nevznikaly nedůvodné rozdíly.
10.  § 4 (4) Správní orgán umožní dotčeným osobám uplatňovat jejich práva a oprávněné zájmy.
11. § 6 (1) Správní orgán vyřizuje věci bez zbytečných průtahů. Nečiní-li správní orgán úkony v zákonem stanovené lhůtě nebo ve lhůtě přiměřené, není-li zákonná lhůta stanovena, použije se ke zjednání nápravy ustanovení o ochraně před nečinností (§ 80).
(2) Správní orgán postupuje tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady, a dotčené osoby co možná nejméně zatěžuje. Podklady od dotčené osoby vyžaduje jen tehdy, stanoví-li tak právní předpis. Lze-li však potřebné údaje získat z úřední evidence, kterou správní orgán sám vede, a pokud o to dotčená osoba požádá, je povinen jejich obstarání zajistit. Při opatřování údajů podle tohoto ustanovení má správní orgán vůči třetím osobám, jichž se tyto údaje mohou týkat, stejné postavení jako dotčená osoba, na jejíž požádání údaje opatřuje.

12. Proto v souladu s § 57 správního řádu žádáme odvolací orgán, aby v rámci odvolání vyřešil tyto předběžné otázky, které dokládají oprávněnost naší žádosti

13. Představuje § 29 zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že zákonný režim pěstování cannabis k účelům výzkumným (pokusnictví) a národohospodářským (průmysl) přešel od režimu, kdy nebylo možné pěstovat cannabis bez hlášení úřadům, na režim, kdy toto možné je až do velikosti pěstební plochy do 100 m2/osobu, a to na základě zákona č. 362/2004 Sb., kterým se změnil zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55? 

14. Představuje § 5 odst. 5 zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že jeho novelizací zákonem č. 50/2013 Sb. byl stanoven pro zacházení s  cannabis k účelům výzkumným (pokusnictví) a národohospodářským (průmysl) nový limit obsahu látek ze skupiny tetrahydrokanabinolů, a to nově s limitem do 0,3 % THC, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55? 

15. Představuje § 8 odst. 1 zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že zákonný režim přešel od režimu, kdy není nárok na vydávání povolení k zacházení s návykovými látkami, na režim, kdy takový nárok je daný, a to na základě zákona č. 141/2009 Sb., kterým se změnil zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55?

16. Je třeba čl. 9 směrnice 98/34/ES vykládat v tom smyslu, že brání v použití naléhavé procedury dle odst. 7 uvedeného ustanovení v případě vnitrostátní úpravy, jako je vyhláška č. 221/2013 Sb., kterou se stanovují podmínky pro předepisování, přípravu, výdej a používání individuálně připravovaných léčivých přípravků s obsahem cannabis pro léčebné použití, jejíž prostřednictvím jsou stanoveny požadavky na jakost léčebného cannabis?

17. Představuje § 24a zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že požaduje pro pěstování cannabis pro léčebné použití licenci (tj. povolení), technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55? 

18. Představuje § 24b zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že požaduje, aby veškerý vypěstovaný cannabis pro léčebné použití byl předáno Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55

19. Je třeba čl. 34 Smlouvy o fungování EU vykládat v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, jako je zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech, zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a vyhláška č. 221/2013 Sb., neboť tyto vnitrostátní právní předpisy stanoví požadavky na jakost léčebného cannabis, které je de facto třeba dovážet z Nizozemska, kde je pěstované k omamným účelům, a které je prokazatelně méně vhodné pro léčebné použití než jiné (vnitrostátní či dovezené) odrůdy cannabis včetně zcela neomamných odrůd cannabis a neomamných metod aplikací omamného cannabis, jejichž léčebné použití je naopak zakázáno?    

20.  Je třeba čl. 34 Smlouvy o fungování EU ve světle skutečnosti, že Soudní dvůr v rozsudku ve věci C-137/09 Josemans explicitně uznal přípustnost používání omamných látek, jako je cannabis, k léčebným a výzkumným účelům, vykládat v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, která umožňuje pouze použití nevhodného léčebného cannabis (dovezeného z Nizozemska) sloužícího primárně k omámení a pod hrozbou trestní sankce zakazuje veškeré pěstování, výzkum a užívání jiných (vnitrostátních či dovezených) odrůd cannabis vhodnějších k léčebnému použití?

21. Představuje § 15, písm. e) zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že zákonný režim izolace látek z cannabis k účelům výzkumným a terapeutickým přešel od režimu, kdy nebylo možné tuto činnost provádět, na režim, kdy toto možné je, a to na základě zákona č. 50/2013 Sb., kterým se změnil zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu

22. Pokud odvolací orgán výše uvedené posoudil z hlediska zákona a práva, je žadatel  hluboce přesvědčen, že MZ ČR je povinno vydat toto rozhodnutí:

Cannabis is The Cure, z.s. IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc v zastoupení předsedy správní rady a vedoucího výzkumu Cannabis is The Cure (Konopí je lék) Dušana Dvořáka, MMCA získává níže uvedeného dne a roku povolení (licenci) k pěstování, zpracování a distribuci cannabis s obsahem do i nad 0,3 % léčivého kanabinoidu THC k terapeutickým a výzkumným účelům. 





Cannabis is The Cure, z.s. IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc

                                                                                  

Ministr zdravotnictví – rozkladová komise
Ministerstvo zdravotnictví ČR



Věc: Opakovaná stížnost a odvolání na rozhodnutí MZ ČR – rozkladové komisi ministra

1.     Dne 8.3.2015 jsme požádali o o urgentní vydání povolení (licence) k pěstování a zpracování cannabis s obsahem do i nad 0,3 % léčivého kanabinoidu THC k terapeutickým a výzkumným účelům

2.     MZ ČR nás dne 30.3.2015 pod č.j. 12700/2015-1/OPL vyzvalo, bychom žádost podali na formulářích MZ ČR dle § 4 zákona o NL, aniž uvedlo, že žadateli garantuje vyjímku  ze zákona pro získání předmětného povolení k výrobě konopných produktů (masti, čípky, spray, kapky atd.), které, jak bylo doloženo, není dle §§ 24 a) a 24 b) zákona o NL možné vydat, neboť pěstovat konopí může pouze licencovaný pěstitel a konopný květ musí odevzdat SUKLu.

3.     Tento postup MZ ČR jsme dne 7.4.2015 napadli stížností a odvoláním a doložili rozhodné skutečnosti a podaly předběžné otázky.
;
4.     Do dnešního dne MZ ČR o stížnosti a odvolání nerozhodlo, a to za situace, kdy MZ ČR vyhlášku č. 221/2013 Sb. nezákonně monopolizující 4 holandské genetiky konopí přijalo v květnu 2012 s odůvodněním notifikace dle Směrnice 98/34/ES v nouzovém režimu pro Evropskou komisi s argumentací ohrožení života a zdraví lidí, aby následně do prosince 2014 žádný občan ČR konopí v lékárně neobdržel díky obstrukcím resortu MZ ČR, následně jen ten nejbohatší občan konopný květ s cenou za gram 300 Kč( cca 10 tisíc měsíčně léčba) od prosince 2014 získal, leč zákonodárci povolili jako terapeutické toliko kouření květu konopí, což je opět v rozporu se zákonem.

5.     Proti postupu MZ ČR nevydat nám povolení  k výrobě konopných produktů podáváme stížnost rozkladové komisi ministra




V Olomouci dne 18.5.2015              Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady






Přílohy:
Žádost z 8.3.2015
Stížnost a odvolání z 7.4.2015






Společenství podpory Olomoucké nadace filantropů a mecenášů, IČ: 706 312 98
Přichystalova 180/14, 779 00  Olomouc, http://onfam.eu/

Ministerstvo zdravotnictví ČR
Odbor inspektorátu OPL

Věc: Žádost o vydání povolení k výrobě produktů cannabis, resp. zaslání všech potřebných tištěných formulářů

      1.     Žádáme vás o zaslání tištěných formulářů k výrobě produktů cannabis (masti, čípky, tinktury, kapky, spray atd.) s obsahem látek zapsaných v lékopise (CBD, THC, olej ze semen) včetně výroby uvedené v § 15 písmeno e) zákona o návykových látkách. Zašlete proto prosím k rukám našeho právního zástupce (zmocněnce, viz níže) Cannabis is The Cure, z.s. formuláře pro pěstování, získávání, skladování, výrobu a distribuci cannabis a jeho produktů včetně výroby produktů cannabis dle § 15 písmeno e) zákona o návykových látkách.
      2.     Sdělte našemu zmocněnci částku a číslo účtu úhrady zaslání všech tištěných formulářů potřebných k výše uvedeným činnostem. V případě, že na některé výše uvedené jednání výroby produktů cannabis nemá MZ ČR formulář/-e, toto našemu zmocněnci sdělte. Internetové odkazy na formuláře našemu zmocněnci prosím nezasílejte.
      3.     V případě, že je pravdou tvrzení uvedené v dokumentu „Ministerstvo zdravotnictví zakazuje výrobu produktů cannabis“ na http://www.konopijelek.cz/  v sekci Dokumenty a studie, kdy kvůli znění nenotifikovaných ustanovení §§ 24 a) a 24b) zákona o návykových látkách nelze údajně námi žádané povolení získat, toto našemu zmocněnci sdělte rovněž.

Zmocňujeme tímto právního zástupce Společenství podpory Olomoucké nadace filantropů a mecenášů (viz stanovy na http://portal.justice.cz/) Cannabis is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232,  Tylova 963/2, CZ 779 00 Olomouc, http://cannabis-is-the-cure.eu/ zastoupeného předsedou správní rady Dušanem Dvořákem,MMCA ke všem řízením s orgány veřejné moci vedoucím k vydání povolení k výrobě produktů cannabis. Souhlasíme, aby se tato žádost stala přílohou dodatku stížnosti a odvolání rozkladové komisi č.j. MZDRP01GLGXV ze dne 18.5.2015 na rozhodnutí MZ ČR ze dne 30.3.2015 č.j. 12700/2015-1/OPL


V Olomouci dne 21.května 2015               


MUDr. Aleš Skřivánek, PhD., místopředseda správní rady
Společenství podpory Olomoucké nadace filantropů a mecenášů


Zmocnění k výše uvedenému řízení a činnostem přijímáme



Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady
Cannabis is The Cure, z.s.







Cannabis is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232,  Tylova 963/2, CZ 779 00 Olomouc
Ministerstvo zdravotnictví
Věc: Žádost o informace dle zákona o informacích č. 106/1999 Sb.
Sdělte, zda lze za stávajícího znění změn nenotifikovaného §§ 24 odst. 1, 24a), 24 b) a 29 zákona o návykových látkách zákonem č. 50/2013 Sb. v součinnosti s vyhláškou č. 221/2013 Sb. notifikovanou dle naléhavé procedury odst. 7 čl. 9 Směrnice 98/34/ES vyvodit, že MZ ČR nemůže
1)     Vydat povolení k výrobě produktů cannabis jako léčivých přípravků či zdravotnických přípravků (masti, čípky, oleje, tinktury, spray, kapky apod.) s obsahem léčivé látky THC zapsané v lékopise pod názvem Dronabinol s obsahem THC do 0,3 % THC v produktu a vyrobené z cannabis s obsahem do 0,3% THC, pokud by byl cannabis pěstován na území ČR. Pokud dané povolení (licenci) MZ ČR vydat lze, sdělte přesný postup a zašlete všechny potřebné tištěné formuláře.
2)     Vydat povolení k výrobě produktů cannabis jako léčivých přípravků či zdravotnických přípravků (masti, čípky, oleje, tinktury, spray, kapky apod.) s obsahem léčivé látky THC zapsané v lékopise pod názvem Dronabinol s obsahem THC do/nad 0,3 % THC v produktu a vyrobené z cannabis s obsahem do/nad 0,3% THC, pokud by byl cannabis pěstován na území ČR. Pokud dané povolení (licenci) MZ ČR vydat lze, sdělte přesný postup a zašlete všechny potřebné tištěné formuláře.
Sdělte, zda je MZ ČR známo, že výklad zákona o návykových látkách po nenotifikované novelizaci zákonem č. 50/2013 Sb. a k tomu přijaté vyhlášky č. 221/2013 Sb.
3)     Přikázal nemocným cannabis z lékárny pouze kouřit (vaporizovat) a jiné (neomamné) konopné produkty a cílení metody terapie, viz výše, jsou zakázány stejně jako jsou k léčbě zakázány různé odrůdy cannabis kromě 4 ve vyhlášce uvedených (firmy Bedrocan v ceně cca 3000 Kč/gram kanabinoidů CBD a THC - přepočteno) a jediným produktem z cannabis je tak britský spray Sativex s cenou cca 12.000 Kč/gram kanabinoidů CBD a THC-polovina měsíční dávky) a sdělte, zda
4)     Právě připravovaná novelizace vyhlášky č. 221/2013 Sb. zajistí otevřenost v přijetí stovek odrůd cannabis k léčbě (zašlete danou pasáž novely) a sdělte, zda
5)     MZ ČR pracuje na změně zákona o návykových látkách, který by povolil výrobu terapeutických produktů cannabis dle žádosti v bodu 1 a 2 výše.
Kopii vašeho rozhodnutí prosím rovněž předejte rozkladové komisi ministra zdravotnictví pro řízení při napadení rozhodnutí MZ ČR ze dne 30.3.2015 č.j. 12700/2015-1/OPL (např. dodatek  podání ze dne 18.5.2015 č.j. MZDRP01GLGXV), které se týká naší žádosti o vydání povolení k výrobě produktů cannabis. Děkujeme.
V Ospělově 24.května 2015                 Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady
Ministerstvo zdravotnictví České republiky
25.5.2015 10:42:37
Vaše zpráva ze dne: 24.5.2015 01:47:37
v souboru: Žádost o informace dle zákona o informacích č. 106/1999 Sb.
byla přijata a zaevidována s těmito základními údaji:
Identifikátor dokumentu: MZDRX00PRCNL
Datum zaevidování: 25.5.2015 10:17:53



Ministerstvo zdravotnictví zakazuje výrobu produktů cannabis k terapii ještě v roce 2015

MZ ČR odmítá vedoucímu výzkumu Cannabis is The Cure (Konopí je lék) Dušanu Dvořákovi, MMCA od roku 2000 vydat povolení k pěstování a zpracování cannabis k výzkumu a terapii a od roku 2010 dokonce ústy ministrů zdravotnictví poslancům nepravdivě tvrdí, že lze vyrábět produkty cannabis s obsahem THC – Dronabinol (masti, spray, čípky, elektronické cigarety k inhalaci kanabinoidů apod.). Doložme nepravdivost tvrzení MZ ČR na zákoně o návykových látkách (ZoNL) po nenotifikované (nevymahatelné) novelizaci zákonem č. 50/2013 Sb. (cannabis do lékáren). V závěru citace ZoNL je uveden formulář MZ ČR k povolení k zacházení dle § 4 ZoNL, který i když občané vyplní, zákon výrobu produktů cannabis neumožní, důkaz viz citace ZoNL.


Citace zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách (ZoNL)

§ 24
Konopí
(1) Zakazuje se
a) pěstovat druhy a odrůdy rostliny konopí (rod Cannabis), které mohou obsahovat více než 0,3 % látek ze skupiny tetrahydrokanabinolů, s výjimkou pěstování na základě licence udělené podle tohoto zákona; zákaz se nevztahuje na pěstování odrůd rostliny konopí (rod
Cannabis) pro výzkumné účely, pro šlechtění nových odrůd a pro zachování genetické
rozmanitosti vědeckými a výzkumnými pracovišti zřízenými zákonem nebo státem
vymezené v povolení k zacházení, s výjimkou pěstování na základě licence udělené podle tohoto zákona

§ 24a
(1) Pěstovat konopí pro léčebné použití může jen taková právnická nebo podnikající fyzická osoba, které byla k této činnosti udělena licence Státním ústavem pro kontrolu léčiv. Držitel licence může pěstování konopí pro léčebné použití zahájit, jen pokud má uděleno povolení k zacházení s návykovými látkami a přípravky.
(2) K udělení licence uskutečňuje Státní ústav pro kontrolu léčiv výběrové řízení prováděné podle jiného právního předpisu14). Výběrové řízení se koná jako dvoukolové. Pro první kolo se stanoví kvalifikační předpoklady, zadávací dokumentace a technické podmínky včetně pravidel správné pěstitelské praxe, při jejichž splnění uchazeč postupuje do kola druhého. Postupujícím může být jen taková osoba, která prokáže předpoklady zajistit vypěstování konopí standardizovaným postupem vedoucím k definovanému obsahu účinných složek konopí a stálou kvalitu vypěstovaného konopí. Ve druhém kole výběrového řízení je základním hodnotícím kritériem nabízená cena vypěstovaného konopí, jejíž váha při stanovení zadávacích podmínek pro posuzování nabídek musí činit ve vztahu k dílčím hodnotícím kritériím nejméně 75 %. V zadávacích podmínkách může být omezen maximální počet osob, kterým může být udělena licence. Státní ústav pro kontrolu léčiv licenci neudělí žádnému z uchazečů, pokud nabízená cena, navýšená o předpokládané náklady podle § 24b odst. 2 věty poslední, bude překračovat cenu konopí pro léčebné použití dostupného z jiných zemí; za účelem průzkumu trhu provede Státní ústav pro kontrolu léčiv před druhým kolem výběrového řízení poptávku v zemích, které mohou konopí pro léčebné použití vyvážet, jejíž parametry budou odpovídat výběrovému řízení co do množství konopí a obsahu účinných látek.
(3) Licence se po konání výběrového řízení uděluje na dobu nejvýše 5 let. V licenci Státní ústav pro kontrolu léčiv vymezí plochu, na které se konopí bude pěstovat. Má-li skončit doba platnosti udělení licence nebo nepostačuje-li vypěstované konopí pro léčebné použití, vyhlašuje se nové výběrové řízení, přičemž licenci lze udělit i opakovaně.






(4) Osoba, které byla udělena licence k pěstování konopí pro léčebné použití, je povinna
a) zajistit pěstování a zpracování v krytých prostorách vhodných pro tento účel,
b) zabezpečit prostory, kde se pěstování, sklizeň a zpracování uskutečňují, před zneužitím,
c) zajistit, aby veškerá činnost v souvislosti s pěstováním, sklizní a zpracováním byla zaprotokolována,
d) kdykoliv umožnit Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv bez předchozího ohlášení provést kontrolu všech prostor, které pro pěstování a zpracování využívá, a zpřístupnit mu protokoly o činnosti a další příslušnou dokumentaci; pro práva a povinnosti kontrolujících a kontrolovaných osob se použije jiný právní předpis15) obdobně,
e) zajistit, aby veškerý rostlinný odpad byl uchováván způsobem stanoveným v § 10 a zneškodňován na vlastní náklad této osoby způsobem stanoveným v § 14; za rostlinný odpad se považuje rovněž konopí, které nevyhovuje zadávací dokumentaci a technickým podmínkám stanoveným podle odstavce 2,
f) dodržovat podmínky stanovené podle odstavce 2.
(5) V případě, že Státní ústav pro kontrolu léčiv zjistí porušení povinnosti uložené podle odstavce 4 osobě, které byla udělena licence k pěstování konopí pro léčebné použití, licenci jí odejme.

§ 24b
(1) Konopí vypěstované a sklizené v souladu s podmínkami stanovenými podle § 24a odst. 2 je osoba, které byla udělena licence, povinna převést výhradně na Státní ústav pro kontrolu léčiv.K tomuto převodu doloží osvědčení o jakosti vydané kontrolní laboratoří, jejíž činnost je povolena podle zákona o léčivech6). Státní ústav pro kontrolu léčiv vykoupí sklizené konopí nejpozději 4 měsíce po jeho sklizni. O převodu se uzavírá písemná kupní smlouva, mezi jejíž náležitosti patří přesná specifikace sklizeného konopí k léčebnému použití, uvedení jeho množství, jakosti a určení kupní ceny, která nesmí překročit cenu nabídnutou ve druhém kole výběrového řízení a musí odpovídat tomu, v jakém rozsahu byly splněny technické podmínky výběrového řízení podle § 24a odst. 2. Konopí se předává protokolárně.
(2) Během přepravy sklizeného konopí musí být zajištěno, že dodávka nebude jakkoli zneužita a bude doručena výhradně provozovateli lékárny k přípravě léčivých přípravků. Mezi Státním ústavem pro kontrolu léčiv a provozovatelem lékárny se o převodu konopí uzavírá písemná kupní smlouva, pro jejíž náležitosti se použije ustanovení odstavce 1 obdobně, a konopí se předává rovněž protokolárně. Kupní cena při převodu konopí na provozovatele lékárny je cenou podléhající věcnému usměrňování ceny podle jiného právního předpisu16). Jejím základem je kupní cena, za kterou bylo konopí vykoupeno od osoby, které byla udělena licence. Kupní cena při převodu konopí na provozovatele lékárny je nezisková, zvýšená o náklady spojené s převzetím konopí od osoby, které byla udělena licence, se zajištěním přepravy konopí a jeho ochrany proti zneužití během této přepravy, o náklady spojené se skladováním a o náklady spojené s předáním konopí provozovateli lékárny.