MMOL, 23.3.2015, odvolání proti rozhodnutí



Dušan Dvořák, MMCA, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc

Statutární město Olomouc



Věc: Dodatek odvolání proti rozhodnutí č.j. SMOL /034184/2015/OSC/PREST/Boh (SMOL/Přes/R26/2015/JB a SMOL/Přest/R2335/2014/JB)

Rozšíření právní argumentace odvolatele k odpovědnosti za § 49 odst. 1. písm. c) zákona o přestupcích jednáním na PZAS

1.     Nezákonnost jednání PZAS od samého počátku v odkazu na ustanovení občanského zákoníku dle § 6 odst. 2 „Nikdo nesmí těžit ze svého nepoctivého nebo protiprávního činu. Nikdo nesmí těžit ani z protiprávního stavu, který vyvolal nebo nad kterým má kontrolu.“ a § 8 „Zjevné zneužití práva nepožívá právní ochrany.“, když byl kardinálně porušen zákon o zdravotních službách, v jehož režimu PZAS pracuje (viz §§ 17 a 20 zákona č. 379/2005 Sb.), neboť odvolatel byl na PZAS přijat, nebyl ošetřen a provedena zákonem žádaná diagnostika (§ 16 odst. 2-6 zákona č. 379/2005 Sb.), byl násilím svlečen a poničeny jeho majetky se škodou včetně následně v PZAS zcizených věcí odvolatele v hodnotě cca 30 tisíc Kč, po přikurtování byl odvolatel zbit do tváře, aniž by o přijetí žalovaného do PZAS rozhodl lékař, přestože PZAS je zdravotnické pracoviště, nikoliv nocležna opilců s cenou za pobyt 100 Kč. Lékař MUDr. Aleš Kubát přišel na PZAS legitimizovat jednání nikdy neproškolených pracovníků PZAS v práci s lidmi v akutní intoxikaci a psychotickém stavu (jak odvolatel následně zjistil dotazem na jednotlivé pracovníky PZAS) teprve poté, co tito pracovníci PZAS odešli a odvolatel byl přikurtován. MUDr. Aleš Kubát však nepravdivě tvrdil, že si žádného zranění nevšiml, což odporuje důkazům doloženým na http://protialkoholni-zachytna-stanice.blogspot.cz/ na fotografiích tváře odvolatele ze dne 7.4.2014 odpoledne (další den byla celá tvář již zcela oteklá) a v příloze na lékařských zprávách. Odvolatel odkazuje na velmi kritickou zprávu Veřejného ochránce práv k PZAS šetřeným v roce 2013 (www.ochrance.cz) , kdy bylo kontrolováno šest z celkem 18 PZAS: „….mají nedostatek lékařů, proti opilým používají příliš tvrdé donucovací prostředky, a navíc bývají i nepřiměřeně drahé….“  Odvolatel odkazuje na v ČR – v této věci – dosud neaplikované Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2006/2004 o ochraně spotřebitele, kdy MZ ČR v rozhodnutí ze dne 18.3.2015 č.j. MZDR 11632/2015 uvádí, že zákon č. 379/2005 Sb. teprve bude kompletně novelizován ve věci potřebné kvalifikace personálu, vybavení a zajištění (rozdílné ceny PZAS, až 10 násobně, však neuvádí) a bude též provedena revize zákona č. 373/2011 Sb. o specifických zdravotních službách.

2.     Teprve ranní služba vedená MUDr. Zdeňkem Faldynou, jehož jednání vůči odvolateli v roce 2003  označil Veřejný ochránce práv za nezákonné s řadou důkazů porušení zákona vůči odvolateli (neoznámení nucené hospitalizace soudu v zákonné lhůtě, odepírání styku s advokátem, odebrání mobilu, viz scan originálu vyjádření na http://verejny-ochrance-prav.blogspot.cz/) provedla pouze dechovou zkoušku odvolatele, kdy měl v cca 7 hod. v dechu 0,9 promile  alkoholu. Je pravdou, že teprve po 6 hodinách by byla hladina alkoholu při váze odvolatele na 0, nicméně standardní chování člověka s běžnými reakcemi a neoznačovaného jako intoxikovaného, natož akutně intoxikovaného, je patrné ještě při 0,4 – 0, 5 promile (viz povolené hladiny alkoholu některých v zemích EU v dopravě).  Jednáním PZAS s propuštěním odvolatele z PZAS 7.4.2014 až v cca 13 hodin došlo dle přesvědčení odvolatele ke zneužití omezení na svobodě odvolatele v rozporu s § 17 odst. 2 zákona č. 379/2005 Sb. (omezení na PZAS ….po dobu nezbytně nutnou k odeznění akutní intoxikace).


3.     Služba vedená MUDr. Faldynou rovněž odepírala odvolateli možnost vykonat potřebu (po dlouhodobém a velmi hlučném dožadování se WC byl službou přinesen „bažant“ a odkurtována pravá ruka), služba zcela odmítala poskytnout mobil odvolatele a vůbec nebyla odvolateli poskytnuta zákonem žádaná krátká intervence  dle povinnosti vyplývající z § 19  a kontrolní odběr biologického materiálu, tzn. krve, k objektivnímu zjištění hladiny látek v těle dle povinnosti § 16, odst. 6 zákona č. 379/2005 Sb., a to za situace, kdy byl odvolatel přikurtován a takovémuto odběru nic nebránilo již při noční službě MUDr. Aleše Kubáta.

4.     Všechny výše uvedené zákonné povinnosti PZAS (lékařem vedené pracoviště a lékař při přijetí klienta na pracoviště, vzdělávání zdravotnických pracovníků pro danou specializaci, odběr kontrolního vzorku pro objektivní zjištění látky v těle,  poskytnutí krátké intervence, omezení na dobu nezbytně nutnou) se jistě také promítají do ceny za služby PZAS, v případě odvolatele však nebyly zohledněny, přestože byly účtovány, viz Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 2006/2004 o ochraně spotřebitele.

5.     Dalším porušením zákona PZAS bylo neprošetření jednání PZAS vyplývající z povinnosti dle § 93 zákona č. 372/2011 Sb.,  když odvolatel ihned po propuštění z PZAS navštívil 7.4.2014 v cca 13.15 hodin vedení VNOL a ústně si stěžoval na výše uvedené jednání pracovníků PZAS v kanceláři napravo od ředitele (náměstek?), kam byl z ředitelny odkázán. Avšak ani VNOL, ani správní orgán v rozporu s § 94 zákona č. 372/2011 Sb. stížnost neprošetřili (viz spis s negativním vyjádřením ministerstva obrany a krajského úřadu, že správním orgánem je ministerstvo obrany). Že odvolatel vedení VNOL o nezákonném jednání pracovníků PZAS informoval i písemně dne 7.4.2014,  lze doložit z žádosti odvolatele vydat kopii kamerového záznamu z PZAS (viz spis s negativním vyjádřením PZAS), kde je nezákonné jednání pracovníků PZAS popisováno vedením VNOL v textu žádosti odvolatele o vydání kopie záznamu, který PZAS údajně nearchivuje (kamera byla na PZAS patrna a je důvodné ji tam míti).

6.     Odvolatel následně 7.4.2014 vyhledal lékaře PZAS (k druhému byl odeslán lékařem), kteří doložili hematomy na tváři a krku odvolatele (viz spis) a nezákonné jednání oznámil dne 7.4. 2014 policii s žádostí o prošetření (viz spis)

7.     Vzhledem k tomu, že dne 7.4.2014 po podání vysvětlení na policii již byla optika, kde si odvolatel nechává zhotovovat (bifokální) brýle, zavřená, tuto odvolatel navštívil až 8.4. 2014. Za zničené (bifokální) brýle odvolatel v optice zaplatil celkem 9.590,- Kč, resp. 6.900,- Kč (viz spis).

8.     Není pravdou tvrzení PZAS, že odvolatel byl agresivní (slovně ano) a způsobil distorzi palce pracovníka PZAS, když právě tento kurzem zdravotníka vzdělaný zřízenec PZAS je vyšetřován za ublížení na zdraví vůči odvolateli GIBS, kdy si tímto jednáním vůči odvolateli zřejmě onu distorzi způsobil, pokud nešlo přímo o účelový simulantní akt daného zřízence PZAS, neboť je důvodné podezření, že to byl právě tento zřízenec, který maje na starosti uložení věcí odvolatele do depozitu, zcizil jeho majetky (krabičku s dárkem a medical cannabis), což však odvolatel nemůže jakkoliv prokázat, byť existuje svědek, který danou krabičku dne 6.4.2015 ve večerních hodinách viděl u odvolatele. Žádný zápas odvolatele s oním zřízencem nebo jeho napadení a způsobení distorze palce zřízence PZAS  u přestupkové komise MMOL nepotvrdil žádný z pracovníků PZAS, kteří byli dne 7.4.2014 na PZAS přítomni. Není rovněž pravdou tvrzení PZAS, že odvolatel měl u sebe marihuanu, když odvolatel měl u sebe právě v oné zcizené krabičce s dárkem (prsten s perlou) medical cannabis, když tato látka je mu lékaři indikována a ihned po zprovoznění systému vydávání medical cannabis v ČR mu byla doporučena k vydaní v jediné k tomu funkční lékárně v ČR a toto je zaznamenáno lékaři v zdravotnické dokumentaci již v roce 2011 (viz spis).


Pokud by některé důkazní tvrzení nebylo doloženo ve spisu, odvolatel je obratem zašle.


V Olomouci dne 23.3.2015                                    




Dušan Dvořák, MMCA, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc



Statutární město Olomouc



Věc: Odvolání proti rozhodnutí č.j. SMOL /034184/2015/OSC/PREST/Boh (SMOL/Přes/R26/2015/JB a SMOL/Přest/R2335/2014/JB) ze dne 5.1.2015 obdrženého odvolatelem dne 3.3.2015

Odůvodnění odvolání ke skutku odvolatele dne 7.4.2014

1)     Z podnětu Krajského státního zastupitelství v Ostravě je proti údajně poškozené policii dle § 47 odst. 1 písm. a) zákona o přestupcích a zřízenci PZAS (viz bod 2 na straně 2 výše uvedeného rozhodnutí) vedeno šetření pro ublížení na zdraví a omezování osobní svobody proti odvolateli Generální inspekcí bezpečnostních sborů. Odvolatel v této věci učinil po intervenci KZS v Ostravě poslední podání vysvětlení dne 23.1.2015 na GIBS, pracoviště Olomouc pod č.j. GI-TC-600/2015 a o věci dosud nebylo rozhodnuto. Okradení odvolatele na PZAS zřízencem PZAS (viz bod 2 na straně 2 výše uvedeného rozhodnutí SMO), který měl na starosti uložení věcí odvolatele do depozitu (celková výše škody včetně poničených brýlí odvolatele byla cca 30 tisíc Kč) se nepodařilo GIBS a KSZ v Ostravě prokázat, neboť šlo o tvrzení proti tvrzení a chyběly důkazy a svědci si nic nepamatovali. Jde o ryze účelový přestupkový podnět policie na odvolatele zpochybňující uplatnění sankce § 47 odst. 1 písm. a) zákona o přestupcích.

2)     Podnět k celému přestupkovému řízení podali právě GIBS šetření policisté, kteří v rozporu s povinnostmi vyplývajícími pro policii dle odst. 4 – 5 § 16  zákona  č. 379/2005 Sb. (dechová zkouška) jako odůvodnění převozu odvolatele na PZAS uvedli nepředložení OP odvolatelem, přičemž údajné napadení pracovníka rest. Drápal E.M. nebylo ani v přestupkovém řízení nikým doloženo, žádní svědci jej neviděli (naopak viděli negativní dopady agresivního jednání E.M. na odvolatele) a šlo ze strany odvolatele jednoznačně o jednání v souladu s § 2, odst. 2, písmeno a) a b) zákona o přestupcích a pan E.M. nebyl veřejnou osobou, aby mohl uplatňovat omezující prostředky na odvolateli jako je např. oprávněna konat policie apod. Nelze tedy vůči odvolateli vyvodit odpovědnost za jednání dle § 49 odst. 1. písm. c) zákona o přestupcích.

3)     Stejně tak nelze vyvodit odpovědnost odvolatele dle ust. § 49 odst. 1. písm c) zákona o přestupcích jednáním na PZAS, neboť byl kardinálně porušen zákon o zdravotních službách, v jehož režimu PZAS pracuje (viz §§ 17 a 20 zákona č. 379/2005 Sb.) a jak bylo doloženo u prvoinstančního řízení, celému úkonu přijetí odvolatele do PZAS absentoval lékař/-ka a nebylo v rozporu s ust. odst 6 a 7 § 16 zákona č.379/2005 Sb. provedeno žádné vyšetření odvolatele, což je také v rozporu s odst. 2 § 17 zákona č. 379/2005 Sb. Jak vyplynulo z osobního svědectví lékaře PZAS u přestupkové komise, ten přišel na PZAS až poté, co byl odvolatel přijat, násilím vysvlečen a přikurtován a po přikurtování následně zbit, aniž byl v rozporu se zákonem vyšetřen a ošetřen. Přestože jsou ve spisu doloženy fotografie odvolatele se zhmožděninami v tváři a na krku a dvě lékařské zprávy ze dne 7.4.2014 dokládající zhmožděniny, daný lékař u prvoinstančního řízení do protokolu uvedl, že si žádného zranění odvolatele nevšiml.

4)     Jednání pracovníků PZAS bylo rovněž v rozporu s odst. 2 § 17 zákona č. 379/2005 Sb. z hlediska porušení lhůty („.. po dobu nezbytně nutnou ..“), kdy  bylo doloženo, že odvolatel byl propuštěn z PZAS až v cca 13 hodin, když již v 6 hodin byl obsah alkoholu v dechu v normě neoznačující akutní intoxikaci, přesto pracovníci PZAS neprovedli - nyní v rozporu se zákonem dle § 19 zákona č. 379/2005 Sb.  - ani krátkou intervenci.

5)     S ohledem důkazy ve spisu a argumentaci v bodech 2 – 6 si dovolatel dovoluje odvolací orgán upozornit na zrušení odpovědnosti odvolatele k jednání dle § 47 odst. 1 písm. a) a § 49 odst. 1. písm c) zákona o přestupcích s ohledem na naplnění § 8 a § 6, odst. 2 ve vztahu k  § 3 odst. 1 občanského zákoníku a judikaturu Evropského soudu pro lidská práva vloženou do spisu k nucené léčbě a odkazuje rovněž na medializovanou zprávu Veřejného ochránce práv z roku 2014 k nezákonným jednáním PZAS na území ČR v důsledku absence znaku zdravotnického pracoviště a jiných významných skutečností (uvedeno na webu www.ochrance.cz) doložených pro dané řízení ve spisu dle výpovědi jednotlivých pracovníků PZAS a otázek odvolatele (pracovníci PZAS byli zoufale odborně nekompetentní a neprošli nikdy žádným odborným školením pro práci se slovně agresivními osobami v akutní intoxikaci či psychotickém stavu, enormně zlovolní v neposkytnutí elementární hygieny a naplnění potřeby a také zákonných práv odvolatele a jeden z nich také velmi fyzicky agresivní, kdo zcizil a poškodil majetky odvolatele se nepodařilo prokázat).

Pokud důkazy ve spisu a argumentace odvolatele uvedená výše v bodech 1-5 není pro zrušení rozhodnutí 1A odvolacím orgánem postačující, odvolatel dokládá zrušení rozhodnutí v bodě 1 A s argumentací dle § 5 odst. 2 zákona o přestupcích (věta první) a dává odvolacímu orgánu právo toto ověřit z řízení odvolatele ve věci přeměny ochranné léčby ambulantní na ústavní u Okresního soudu v Olomouci č.j. 5 Nt 120/2014 podané soudem ustanovenou lékařkou dne 26.3.2014.


V Olomouci dne 8. března 2015                             Dušan Dvořák