Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
13.7.2015
07:46:40
Vaše podání ze dne: 10.7.2015 17:44:50 v obsahu zprávy: Stížnost na nevydání informací podané na adresu el. podatelny - posta@compet.cz
Bylo přijato a zaevidováno s těmito zákadními údaji:
Identifikátor dokumentu: UOHSX007B2YC
Datum zaevidování: 13.7.2015 07:23:38
Váš osobní přístupový kód: UOHSSE02DUC4
Vaše evidenční údaje: Cannabis is The Cure, z.s., Tylova 963/2, 77900 Olomouc, openroyalacademy@gmail.com
Cannabis is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Vaše podání ze dne: 10.7.2015 17:44:50 v obsahu zprávy: Stížnost na nevydání informací podané na adresu el. podatelny - posta@compet.cz
Bylo přijato a zaevidováno s těmito zákadními údaji:
Identifikátor dokumentu: UOHSX007B2YC
Datum zaevidování: 13.7.2015 07:23:38
Váš osobní přístupový kód: UOHSSE02DUC4
Vaše evidenční údaje: Cannabis is The Cure, z.s., Tylova 963/2, 77900 Olomouc, openroyalacademy@gmail.com
Cannabis is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Předseda
úřadu
Úřad
pro ochranu hospodářské soutěže
třída
Kapitána Jaroše 1926/7
604
55 Brno
Věc:
Stížnost na nevydání informací na žádost o informace dle
zákona o informacích uvedenou v příloze
-
zasláno elektronicky a poštou -
V Ospělově
dne 10..července 2015
Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady
Cannabis
is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Předseda
úřadu
Úřad
pro ochranu hospodářské soutěže
třída
Kapitána Jaroše 1926/7
604
55 Brno
Věc:
Žádost o informace dle zákona o informacích.
Dne
1.června 2015 jsme vám pro řízení rozkladové komise předsedy
UOHS podali stížnost a odvolání na rozhodnutí ÚHOS týkajíc se
nevydání informací tendru SUKLu na dodávku vysoce omamného
cannabis bez kanabidiolu (CBD) v době bez jakéhokoliv
proškolení lékařů ze dne 22.5.2015 č.j.
ÚOHS-V93/2015/IN-12185/2015/440/PŠk
Dne
10.června 2015 jsme podnět doplnili o další z důkazů
pochybného tendru SUKLu. Vše uvedeno níže v příloze
Sdělte
prosím, jaké právní skutečnosti brání vydání rozhodnutí?
V Olomouci
dne 29.června 2015
Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady
Cannabis
is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Předseda
úřadu – rozkladová komise
Úřad
pro ochranu hospodářské soutěže
třída
Kapitána Jaroše 1926/7
604
55 Brno
Věc:
Stížnost a odvolání na rozhodnutí ÚHOS ze dne 22.5.2015 č.j.
ÚOHS-V93/2015/IN-12185/2015/440/PŠk
1.
Dne 23.3.2015 zaevidovala
podatelna UOHS podnět stěžovatele napadající zákonnost tendru
SUKLu na dodávku konopí do lékáren z českého a unijního
práva ze dne 20.3.2015, který byl 21.3. a 25. 3.2015 doplněn
dodatky a zaevidován pod č.j. ÚOHS-P322/2015/VZ-7784/2015/512/VKa
2.
UOHS k podnětu
uvedl, citujme: Za
účelem přezkoumání předmětné záležitosti si Úřad vyžádal
od zadavatele stanovisko k obsahu Vašeho podnětu
a příslušnou dokumentaci. Skutečnosti
uvedené ve Vašem podnětu prošetříme
3.
Dne 24.4.2015 bylo na
iDnes zveřejněno, že UOHS povolil SUKLu podepsat s vítězem
tendru smlouvu. Stěžovatel proto podal 25.4.2015 žádost o
informace, v níž se domáhal sdělení těchto informací,
citujme
4.
-
Stanoviska
SUKLu k našim důkazům o porušení práva Společenství a ČR
pro UOHS, čili jak a s jakou argumentací se SUKL s našimi
námitkami a důkazy vypořádal.
5.
-
Stanoviska UOHS k stanovisku SUKLu k vypořádání se
s našimi námitkami k získání povolení SUKLu podepsat
smlouvu s vítězem tendru
6.
ÚHOS dne 22.5.2015
v rozhodnutí č.j. ÚOHS-V93/2015/IN-12185/2015/440/PŠk uvedl,
že danými informacemi nedisponuje, byť z bodu 15 předmětného
rozhodnutí lze dovodit, že UOHS stanoviskem SUKLu disponuje.
7.
Protože dané jednání
(míněno povolení tendru jako zákonného při doložení tak
závažných skutečností a žádosti o součinnost s Evropskou
komisí, že tomu tak není) hraničí se zneužitím funkce úřední
osoby a protože dané rozhodnutí je zcela v rozporu se
sdělením UOHS ze dne 25.3.2015, viz výše, podává
stěžovatel na dané jednání stížnost z hlediska správního
řádu a proti rozhodnutí UOHS se odvolává a žádá poskytnutí
předmětných žádaných informací, neboť je přesvědčen, že
UOHS je ze zákona povinen je míti, aby mohl o daném tendru
rozhodnout v souladu se zákonem. Navíc je zde dostatečně
dlouhá časová prodleva od podání podnětu a lze důvodně
očekávat, že šetření již bylo skončeno.
-
zasláno elektronicky a poštou -
V Olomouci
dne 1.června 2015
Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady
Cannabis
is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Předseda
úřadu – rozkladová komise
Úřad
pro ochranu hospodářské soutěže
třída
Kapitána Jaroše 1926/7
604
55 Brno
Věc:
Dodatek stížnosti a odvolání na rozhodnutí ÚHOS ze dne
22.5.2015 č.j. ÚOHS-V93/2015/IN-12185/2015/440/PŠk
1.
Jedním z důvodů napadení tendru byla vágní definice předmětu
zakázky, která mohla znamenat až 40% rozdíly v dodávce. Definice
předmětu zakázky při napadaném tendru SUKLu: „Sušený samičí
květ kopí 19% THC a méně než 1% CBD“
2.
Že si tuto vágnost a mnoho výkladovost MZ ČR a SUKL uvědomovali
dokládá definice (předmětu zakázky) dle právě schvalované
novelizace vyhlášky MZ ČR č. 221/2013 Sb. , která zní: „Celá
nebo nařezaná usušená vrcholičnatá květenství tmavě zelené,
šedozelené až hnědozelené barvy složená do hustých klasů.
Drobné květy jsou obaleny listeny, porostlými z horní strany
žláznatými chlupy.“
Dne
10.6.2015 Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady
Podnět
ze dne 20.března 2015
Cannabis
is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Evropské
komisi
Úřadu
na ochranu hospodářské soutěže
CHAP (2014)
03930 zákonnost tendru na dodávku konopí dle českého a unijního
práva
Vážený
pane komisaři, vážený pane řediteli antimonopolního úřadu,
ze zprávy na Idnes.cz http://zpravy.idnes.cz/tendr-na-pestovani-lecebneho-konopi-dbq-/domaci.aspx?c=A150317_112354_domaci_hv jsme se dozvěděli, že je českým antimonopolním úřadem šetřen tendr na dodávku léčebného konopí pro Státní ústav pro kontrolu léčiv.
Jako účastníci řízení u Evropské komise s Českou republikou v předmětné věci a jako zájemce o dodávku konopí pro výzkum a pro terapii (od roku 2000) se domníváme, že pokud Statní ústav pro kontrolu léčiv nevyřeší níže uvedené právní otázky, nemůže dle českého a unijního práva žádnou zakázku na dodávku léčeného konopí vůbec zadat.
ŽÁDÁME součinnost českého Antimonopolního úřadu a Evropské komise při šetření stížnosti na Českou republiku CHAP (2014) 03930. Odbornou literaturu a studie a důkazy k níže uvedenému zašleme obratem na vyžádání.
ZADÁVACÍ DOKUMENTACE A CENA:
1) Jaká je zákonná či jinak legislativně ukotvená definice pojmu předmětu zakázky jako je „sušený samičí květ konopí“? Komentář: Rozdílné pojetí pojmu květ konopí může na vypsané zakázce 40 kg konopí k léčebnému použití tvořit až ¼ dodávky! Dodejme, že zákonná definice pojmu konopí v § 2 zákona o návykových látkách uvedené pojmosloví „samičí květ konopí“ vůbec nepoužívá.
2) Jaká je zákonná či jinak legislativně ukotvená definice pojmu „obsah účinné látky CBD a THC u samičího květu“? Komentář: Tzn. předmětu zakázky. Není vůbec popsána metodika sběru konopí a následné kvantitativní analýzy vzorku konopí a není vůbec definováno, ze kterých pater rostliny je květ na účinné látky měřen na účinné látky, když rozdíly mezi patry u jedné rostliny mohou být až 7% účinné látky jako je THC, což bylo jako účinná látka SUKLem poptáváno v dodání 19% THC. Tato věc ohrožuje samotný smysl a podstatu standardizace množství účinné látky, kterým se SUKL a MZ ČR opakovaně zaštiťuje. Dodejme k „moudrosti“ či spíše zkorumpovanosti českých zákonodárců: ze zákona se může konopí jen kouřit, vaporizer k inhalaci pojišťovna nehradí, masti, oleje, spreje, čípky či tinktury zákon nepřipouští.
3) Jaké je mimořádné zákonné oprávnění SUKLu nepřijímat zakázky dle ceny, jak se stalo tradicí? Komentář: Pokud jde o konopí k léčbě a daný tendr: na konferenci Medical Cannabis Conference Prague 2015 se 5. března 2015 v přítomnosti svědka vedoucí výzkumu Cannabis is The Cure Dušan Dvořák setkal a osobně opakovaně hovořil s člověkem, který nabídl se zahraničními partnery při velmi kvalifikovaném způsobu pěstování cenu poloviční, než jakou nabídl vítěz soutěže a toto tvrzení musí být součásti celého spisu o tendru. Soutěžící byl vyřazen způsobem, kdy inspektor SUKLu přijel na místo pěstírny a pouze křičel: Strašné, strašné, strašné. Na věcné dotazy vůbec nereagoval a pouze opakoval tato slova. Následně řekl své skupině, že otáčí zpět na SUKL a odjeli z inspekčního šetření. Z řízení o zakázce se zpětně soutěžící dozvěděl, že prý byla jeho pěstírna špinavá, což nebylo jakkoliv doloženo. Příběh o naprosto amatérském a nezákonném pěstování konopí na marihuanu pro policii na Mendelově univerzitě je jen typickým českým koloritem celého děsivého tendru SUKLu, jak znepřístupnit občanům konopí. Dodejme, že vítězem tendru se stala společnost Elkoplast jako veřejně známý společník nezákonně monopolně nastavené holandské firmy Bedrocan (smí se používat pouze jejich odrůdy konopí, resp. Vyhláška MZ ČR č. 221/2013 Sb. kopíruje produkty firmy Bedrocan dle složení účinných látek THC a CBD). Avšak nejděsivější z hlediska absolutní nekompetence lékového ústavu je, že v tendru byla SUKLem poptávána z hlediska odbornosti, prospěchu a rizik ta nejnevhodnější extrémně omamná odrůda konopí bez CBD, hlavní léčivé složky konopí snižující současně omamný efekt THC, a to za situace, kdy SUKL věděl, že dosud nebyl v ČR v podávání konopí k léčbě proškolen jediný lékař, dané konopí muže být silně psychotizující a SUKL neměl ani příbalové letáky k jednotlivým léčivům! To je skutečný hazard na hranici trestní odpovědnosti.
Dle
unijního práva
Lze důkazně doložit, že ředitel SUKLu byl v březnu 2013 k řízení o opatření obecné povahy neuznat úhradu konopí zdravotními pojišťovnami, naší společností a našimi partnery osobně písemně informován a varován, že tendr na dodávku konopí nelze kvůli nevymahatelnosti zákonných ustanovení ve věci technických předpisu výroby konopí jako léku dle povinnosti Směrnice 98/34/ES vůbec vypsat!
Nechť
vám ředitel SUKLu odpoví na tyto právní otázky dříve, než
o nich se škodami na státním rozpočtu rozhodne Soudní dvůr EU
(věc je současně v dovolání u českého nejvyššího soudu
podléhajícího povinnosti rozhodnutí dle čl. 267 odst. 3 Smlouvy
o fungování EU k otázce číslo 2):
1.
Představuje § 5 odst. 5 zákona č. 167/1998 Sb.,
o návykových látkách tím, že jeho novelizací zákonem č.
50/2013 Sb. byl stanoven pro zacházení s cannabis k účelům
výzkumným (pokusnictví) a národohospodářským (průmysl) nový
limit obsahu látek ze skupiny tetrahydrokanabinolů, a to nově
s limitem do 0,3 % THC, technický předpis ve smyslu čl.
1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke
skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi
v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné
ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIASecurity
International,
bod 55?
2.
Představuje § 8 odst. 1 zákona č. 167/1998 Sb.,
o návykových látkách tím, že zákonný režim přešel od
režimu, kdy není nárok na vydávání povolení k zacházení
s návykovými látkami, na režim, kdy takový nárok je daný,
a to na základě zákona č. 141/2009 Sb., kterým se změnil
zákon č.167/1998 Sb., o návykových látkách, technický
předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž
s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno
Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES,
nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci
C-194/94 CIA Security
International,
bod 55?
3.
Je třeba čl. 9 směrnice 98/34/ES vykládat v tom
smyslu, že brání v použití naléhavé procedury dle odst. 7
uvedeného ustanovení v případě vnitrostátní úpravy, jako
je vyhláška č. 221/2013 Sb., kterou se stanovují podmínky
pro předepisování, přípravu, výdej a používání individuálně
připravovaných léčivých přípravků s obsahem cannabis pro
léčebné použití, jejíž prostřednictvím jsou stanoveny
požadavky na jakost léčebného cannabis?
4. Představuje
§ 24a zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že
požaduje pro pěstování cannabis pro léčebné použití licenci
(tj. povolení), technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11
směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že
dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu
s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu
rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security
International,
bod 55?
5. Představuje
§ 24b zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že
požaduje, aby veškerý vypěstovaný cannabis pro léčebné
použití byl předáno Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv,
technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je
tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo
oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice
98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve
věci C-194/94 CIA Security
International,
bod 55?
6. Je
třeba čl. 34 Smlouvy o fungování EU vykládat v tom smyslu,
že brání vnitrostátní právní úpravě, jako je zákon č.
378/2007 Sb., o léčivech, zákon č. 167/1998 Sb., o návykových
látkách a vyhláška č. 221/2013 Sb., neboť tyto vnitrostátní
právní předpisy stanoví požadavky na jakost léčebného
cannabis, které je de facto třeba dovážet
z Nizozemska, kde je pěstované k omamným účelům, a
které je prokazatelně méně vhodné pro léčebné použití než
jiné (vnitrostátní či dovezené) odrůdy cannabis včetně zcela
neomamných odrůd cannabis a neomamných metod aplikací omamného
cannabis, jejichž léčebné použití je naopak zakázáno?
7. Je
třeba čl. 34 Smlouvy o fungování EU ve světle skutečnosti, že
Soudní dvůr v rozsudku ve věci C-137/09 Josemans explicitně
uznal přípustnost používání omamných látek, jako je cannabis,
k léčebným a výzkumným účelům, vykládat v tom
smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, která umožňuje
pouze použití nevhodného léčebného cannabis (dovezeného
z Nizozemska) sloužícího primárně k omámení a pod
hrozbou trestní sankce zakazuje veškeré pěstování, výzkum a
užívání jiných (vnitrostátních či dovezených) odrůd
cannabis vhodnějších k léčebnému použití?
Na
výzkumnické farmě v Ospělově dne 20. března 2015
Dušan
Dvořák, MMCA, zakladatel a vedoucí výzkumu Cannabis is The Cure
(Konopí je lék)
POZN.
Dne 21.března 2008 byl ve spolupráci řady nevládních organizací
zveřejněn výzkum Konopí je lék se jmény 77 signatářů
legislativního návrhu regulace dostupnosti konopí pro občany,
zvířata i výzkum, namísto nezákonné prohibice (viz bod 7).
Výsledky v roce 2015? Viz www.konopijelek.cz
1. Dodatek ze dne 21.3.2015
Cannabis
is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Evropské
komisi
Úřadu
na ochranu hospodářské soutěže
Ze
zprávy České republiky Evropské komisi k urychlenému
přijetí vyhlášky MZ ČR č. 221/2013 Sb. s nezákonnou
monopolizací 4 holandských genetik konopí firmy Bedrocan v
rámci nouzového režimu dle Směrnice 98/34/ES dne
30.05.2013
CITACE
zdůvodnění
požití naléhavé procedury dle nouzového režimu vyhrazeného
katastrofám jako byla v ČR např. metanolová kauza:
Každý
další odklad ohrožuje zdraví pacientů, kteří si
pořizují nelegálně připravované přípravky s neuvedeným a
hlavně neznámým množstvím obsahu konopí. Tato situace podporuje
nelegální pěstování a obchod s konopím, který se váže na
další kriminální činnosti spojené s organizovaným
zločinem.
ZDROJ:
Databáze
TRIS Evropské komise
Podnět
Evropské komisi a Antimonopolnímu úřadu ve věci nezákonnosti
celého tendru Státního ústavu pro kontrolu léčiv na dodávku
konopí do lékáren je uveden níže a na
Na
výzkumnické farmě léčivých genetik konopí v Ospělově v den 7
výročí zveřejnění výzkumu Konopí je lék (Cannabis is The
Cure)
Dne 21.
března 2015 Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady
Reakce UOHS ze dne 25.3.2015
Dne
25. března 2015 15:56 <posta@compet.cz>
napsal(a):

Zasíláme
Vám dokument:
Věc: Oznámení o přijetí podnětu
PID
dokumenu: UOHSX006ZAOZ
Datum podání: 25.3.2015
Aktuálně
řeší referent: Kaska Vojtěch Mgr. Bc.
Úřad
pro ochranu hospodářské soutěže
UOHSX006ZAOZ
ÚOHS-P322/2015/VZ-7784/2015/512/VKa
Mgr.
Vojtěch Kaska
25.
3. 2015
Oznámení
o přijetí podnětu
Úřad
pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), který
je podle § 112 zákona
č.
137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších
předpisů (dále jen „zákon“), příslušný k výkonu dohledu
nad postupy zadavatelů při zadávání veřejných zakázek a
soutěži o návrh, od Vás obdržel 23. 3. 2015 podnět na
přezkoumání postupu zadavatele – Česká republika – Státní
ústav pro kontrolu léčiv, IČO 00023817, se sídlem Šrobárova
49/48, 100 00 Praha - Vinohrady (dále jen „zadavatel“) – při
zadávání veřejné zakázky „Dodávka konopí pro léčebné
použití“. Za účelem přezkoumání předmětné záležitosti
si Úřad vyžádal od zadavatele stanovisko k obsahu Vašeho podnětu
a příslušnou dokumentaci. Skutečnosti uvedené ve Vašem podnětu
prošetříme.
S
pozdravem
Miroslav
Knob
vedoucí
Oddělení veřejných zakázek 2
2. Dodatek ze dne 25.3.2015
Cannabis
is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Evropské
komisi
Úřadu
na ochranu hospodářské soutěže
Pokud
by snad SUKL nepravdivě tvrdil, že rozdíly na dodávce nemohou být
až 1/4 díky neexistující definici a rozdíl mezi patry jedné
rostliny nemůže být až 7% THC, zasíláme vám v příloze
stanoviska soudních znalců Doc. Lumíra Hanuše, DrSc. z
Hebrejské univerzity a Doc. Petera Ondry, CSc. přednosty Ústavu
soudního lékařství FN v Olomouci, která má nejstarší
badatelskou tradici s cannabis na světě
Dušan
Dvořák, MMCA, správní rada
Cannabis
is The Cure,z.s.
3. Žádost o informace ze dne 25.4.2015
Cannabis
is The Cure, z.s., IČ:
266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc, registrace 21.
července 2004, vedená u Krajského soudu v Ostravě, pobočka
Olomouc pod sp. zn L 6401
Úřad
pro ochranu hospodářské soutěže
třída Kpt. Jaroše 7
604 55 Brno
Česká republika
třída Kpt. Jaroše 7
604 55 Brno
Česká republika
Věc:
žádost o informace dle
zákona č. 106/1999 Sb. k tendru SUKLu na dodávku konopí do
lékáren
1.
Dne 20. a 21.3. 2015 jsme ÚOHS doložili porušení práva Evropské
unie a práva České republiky tendrem SUKLu na dodávku konopí do
lékáren.
2.
ÚOHS naše podněty zaregistroval a dne 23.3.2015 přiřadil
podnětům tyto identifikátory podnětu UOHSX006YWU8 a UOHSX006YWTD.
3.
Ze strany UOHS nám bylo dne 25.3.2015 pod č.j. UOHSX006ZAOZ a
ÚOHS-P322/2015/VZ-7784/2015/512/VKa slíbeno se podnětem zabývat a
ředitel SUKLu byl údajně UOHS vyzván k vypořádání se s těmito
námitkami. K tomu jsme ÚOHS nově doložili další důkazní
listiny o porušení zákona SUKLem – stanoviska soudních znalců
doc. Lumíra Hanuše a doc. Petera Ondry.
Podle
iDnes ze dne 24.4.2015 ÚOHS povolil SUKLu podepsat s vítězem
tendru smlouvu.
Zašlete
kopie
1.
Stanoviska SUKLu k našim důkazům o porušení práva
Společenství a ČR pro UOHS, čili jak a s jakou argumentací
se SUKL s našimi námitkami a důkazy vypořádal.
2.
Stanovisko UOHS k stanovisku SUKLu k vypořádání se
s našimi námitkami k získání povolení SUKLu podepsat
smlouvu s vítězem tendru.
V Ospělově
dne 25.4.2015
Dušan Dvořák,MMCA, předseda správní rady