OSZ Prostějov, 7.6.2015, žádost o sloučení kauz

Dušan a Radomíra Dvořákovi, narozeni 12.1.1962 a 18.5.1963, společně bytem Tylova 963/2, 779 00 Olomouc, dále jen žadatel, žadatelka, žadatelé


Okresní státní zastupitelství Prostějov
(dále jen OSZ)




Věc: Žádost o sloučení všech trestních řízení konfiskací naší výzkumnické farmy cannabis v Ospělově v letech 2009 – 2014 (celkem cca 3 tisíce rostlin cannabis a cca 10 kg produktů cannabis při 5 konfiskacích) a jejich společné meritorní projednání a žádost informace k zahájení trestního šetření neznámých pachatelů dle § 149 trestního zákoníku z podnětu z 3.5.2015
 
- zasláno elektronicky z adresy rodinadvorakovych@gmail.com a dne 8.6.2015 podáno na podatelně OSZ bez příloh s podpisy -


1) Sdělte, zda jste na základě podnětu našeho zmocněnce uvedeného v příloze 1) a zaslaného elektronicky 3.5.2015 a podaného 6.5.2015 na podatelně OSZ zahájili předmětné šetření dle § 149 trestního zákoníku a pokud věc stále vyhodnocujete, toto nám sdělte. K tomu vám rovněž dokládáme vyjádření onkologicky nemocné členky výzkumu uvedené na http://www.hotlines.cz/konopi-a-rakovina-pro-soud-a-urady-prohlaseni-dolozeno-s-overenym-podpisem-s-identifikacnimi-udaji/
 
2) V příloze 2) dokládáme podnět podaný 8.6.2015 na podatelně OS Prostějov, který dokládá nejen další důkazy netrestnosti jednání, ale dokládá rovněž další důkazy, že žadatel byl v době skutku (v letech 2009 -2014) právně způsobilý. Vzhledem k tomu, že všechna řízení kromě 5 konfiskace 3.9.2014 byla stažena pro údajnou právní nezpůsobilost žadatele a všechna obvinění žadatele v letech 2010 – 2012 (2014) za výrobu produktů cannabis byla dle § 283 trestního zákoníku a obviněné žadatelů v roce 2009 dle totožného § 187 trestního zákona jsou veskrze analogická, žádáme sloučení všech trestních kauz včetně (je -li to právně přípustné) konfiskace 2014 a jejich společné meritorní projednání soudem z podnětu OSZ.

3) V příloze 2) uvedená rozhodnutí ministerstva vnitra, které v rozporu se zákonem opakovaně schvalují nezákonné rozhodnutí policie nesdělit 1) kdo, kdy, s jakým č.j. a textem vydal onen doporučený způsob měření obsahu THC v cannabis ( MV -141097-7/KM-2014 dne 30.1.2015) a 2) kolik kg vážil zkonfiskovaný cannabis dle zákonných definic ( MV – 770090- 5/KM-2015 dne 4.6.2015) najdete s již doloženými důkazy v oscanovaném originálu rozhodnutí na http://cannabis-dukazy.blogspot.cz/ v bodu 5 na titulní straně.



V Ospělově dne 7.8.2015



Dušan Dvořák, v.r. Radomíra Dvořáková, v.r.







Přílohy zaslány pouze elektronicky









Příloha 1)



Cannabis is The Cure,z.s, IČ: 266 70 232,  Tylova 963/2, CZ 779 00 Olomouc
  
Okresní státní zastupitelství Prostějov
 Věc: důkazní listiny (zaslány pouze elektronicky z adresy openroyalacademy@gmail.com) k 

I.                 vydání předběžného opatření k zastavení policejního šetření páté konfiskace výzkumnické farmy v Ospělově také s ohledem na § 31 odst. 1 trestního zákoníku a vydání podkladů k zahájení řízení o náhrady škody (přesné váhové objemy cannabis dle zákonných definic dle zkonfiskovaného majetku a stop) a vrácení majetků (semen)

II.               zahájení šetření spáchaných zločinů dle § 149 trestního zákoníku orgány činnými v trestním řízení za jednání proti výzkumu a členům výzkumu Konopí je lék (Cannabis is The Cure) v letech 2009 – 2014

1) V dokumentu Měření THC k určení neomamného cannabis je doložena vědomá nepravda soudů vůči vedoucímu výzkumu Dušanu Dvořákovi, MMCA, že policie měří obsah THC podle normy OSN. Policie vůbec žádnou právní normu nemá a unijní normu odmítá používat, stejně tak neprobíhá měření dle definice cannabis dle § 2 ZoNL. Negativní důsledky tohoto faktu v dokumentu podrobně rozebírají excelentní soudní znalci doc. Hanuš a doc. Ondra

2)     V dokumentu ZoNL jako technický předpis je českým a zejména unijním právem analyzována  vědomá nepravda soudů vůči vedoucímu výzkumu, že zákon o návykových látkách není technickým předpisem ve smyslu Směrnice 98/34/ES. Je tudíž zákonnou povinností Nejvyššího soudu předložit věc Soudnímu dvoru EU, který je jediným zákonným soudcem dané kauzy, což ten odmítá 4 roky udělat. V závěru dokumentu jsou stanoviska Parlamentního institutu a Úřadu pro normalizaci a zkušebnictví, že ZoNL je technickým předpisem, musí být při novelizaci výroby cannabis oznámen Komisi a není-li, je ZoNL nevymahatelný a nemohlo tedy jít o nelegální aktivitu účastníka řízení. 

3)     V dokumentu Právní fakta legality cannabisterapie a výzkumu cannabis je pouze na legislativě a judikatuře včetně unijní doloženo, že jak z českého, tak unijního práva bylo jednání vedoucího výzkumu vždy v souladu se zákonem (následně byl podán návrh na omezení právní způsobilosti a ochranná léčba).

4)     V dokumentu Ministerstvo zdravotnictví zakazuje je doloženo, že ještě v roce 2015 žádný člověk nezíská povolení k výrobě produktů z cannabis, protože to legislativa zakazuje, což ovšem nesmí. Představa, že zákonodárci schválili, že se smí cannabis jen kouřit jako tzv. marihuana je zcela scestná a nezákonná. Soudci se ptají, proč prý nemá vedoucí výzkumu povolení, když dokáže léčit rakovinu, cukrovku atd., tady je přiložena odpověď důkazem.

5)     V dokumentu Předběžné otázky SDEU je doloženo porušení práva EU, zákaz přístupu žalobce k SDEU byl ryze účelový a vědomě nepravdivý (následně byl podán návrh na omezení právní způsobilosti a ochranná léčba).

6)     V dokumentu Advokát Mgr. Miroslav Burget důkazní návrh  - svědci  je doloženo, že kdyby směli svědci mluvit u soudu a byli přizvání (soud je odmítá pozvat od roku 2010), bylo byly by doloženo další svědectví o zákonnosti jednání vedoucího výzkumu.

7)     V dokumentu MUDr. Radek Matlach je tímto soudním znalcem doloženo, že prostějovské OČTŘ, kde byl účastník řízení opakovaně obviněn za nedovolenou výrobu produktů z cannabis, způsobily občanům těžká ublížení na zdraví včetně ublížení na zdraví s následkem smrti.

8) V dokumentu Advokáti JUDr. Jaroslav Klimeš a JUDr. Richard Nigrini, PhD. je doloženo stanovisky soudní znalkyně MUDr. Silvie Musilové se soudněžnaleckým posudkem MUDr. Jiřího Švarce, PhD. č. 750, že ochranná léčba žalobce (společenská nebezpečnost za pěstování konopí?) je zcela nepatřičná a jde o účelovou psychiatrizaci justičního problému.

K tomu uveďme citace aktuálních důkazů o zločinech a porušení práva ČR z veřejných zdrojů, kromě již doložených zločinů OČTŘ (nejen) vůči žalobci uvedená v oscanovaných originálech  na http://soudniznalec.blogspot.cz/

9.dubna 2015: Kromě vědeckých důkazů z celého světa (již 20 let) dokonce i jindy militantní a protikonopný Americký Národní ústav pro otázky zneužívání drog (NIDA), což je státní výzkumné zařízení s ročním rozpočtem přesahujícím miliardu dolarů, připouští, že cannabis může zabíjet určité rakovinné buňky a další pak dokáže redukovat.

28. dubna 2015: Poradce ministra zdravotnictví ČR tvrdí, že konopná vyhláška č.221/2013 Sb.není platná, a pokud by ji někdo napadl u soudu, byla by zrušena ... zda je vyhláška o užití léčebného konopí neplatná, odpověděl citátem: „Kde není žalobce, není ani soudce.“ 

Podáno na podatelně bez důkazních příloh zaslaných pouze elektronicky.

V Olomouci dne 3.5.2015






Příloha 2)



Dušan a Radomíra Dvořákovi, narozeni 12.1.1962 a 18.5.1963, společně bytem Tylova 963/2, 779 00 Olomouc, dále jen žadatel, žadatelka, žadatelé

Okresní soud (dále jen soud)
Havlíčkova 3639/16A
796 01 Prostějov
č.j. 2Nt1257/2013

Věc: Žádost a nové skutečnosti pro obnovu trestního řízení dle § 278 trestního řádu - třetí konfiskace ospělovské výzkumnické farmy cannabis manželů Dvořákových v roce 2011 vedená pod č.j. 2Nt1257/2013

Vzhledem k tomu, že od data rozhodnutí soudu zamítnout obnovu řízení byly do spisu doloženy nové skutečnosti, je soud žádán povolit obnovu řízení.

Žádost je členěna na
1) právní kontext žádosti, kapitola I
2) nové skutečnosti - právní způsobilost podavatele žádosti o obnovu řízení, kapitola II
3) nové skutečnosti – přípustné riziko a společenský prospěch, kapitola III
4) nové skutečnosti - nezákonný postup při měření obsahu THC v cannabis, kapitola IV
5) soudem bez řádného odůvodnění zamítnuté nové skutečnosti – výroba a distribuce cannabis bez povolení, kapitola V
6) soudem bez řádného odůvodnění zamítnuté nové skutečnosti – zákon o návykových látkách jako technický přepis a jeho nevymahatelnost, kapitola VI
7) předběžné otázky Soudnímu dvoru EU, kapitola VII


I. Právní kontext trestního/-ch řízení žadatele/-ky/-ů
     
1.     Judikát Nejvyššího soudu o netrestnosti cannabisterapie byl přijat dne 30.1.2008, sp. zn. 3 T do 52/2008 (Sbírka soudních rozhodnutí a stanovisek č. 9/2008). žadatel od roku 2000 marně žádal MZ ČR jako fyzická a od roku 2008 jako jednatel právnických osob o vydání povolení k výzkumu a výrobě produktů cannabis. Jak je doloženo ve spise v dokumentu „Ministerstvo zdravotnictví zakazuje“ a uvedeno rovněž v sekci Dokumenty a studie na http://www.konopijelek.cz/, MZ ČR ještě v roce 2015 nemůže těmto žádostem legislativně vyhovět, přestože jde o hrubý rozpor s garancemi evropského a unijního práva, viz rozsudek Soudního dvora EU č.j. C‑137/09 (Josemans, bod 36)
     
2.     Dne 21.3.2008 zveřejnili žadatelé za podpory vědců, lékařů, umělců ad. výzkum  „Konopí je lék“, a současně podali první legislativní návrh pro připravovaný trestní zákoník, jak dostupnost cannabisterapie a nezbytného výzkumu cannabis (zejména srovnávací studie) řešit v souladu s mezinárodními závazky, ústavními garancemi a civilizovaným právem. Žadatel je vedoucím mezinárodního právního, přírodovědného a národohospodářského výzkumu Cannabis is The Cure/Konopí je lék, zakladatelem stejnojmenných odborných společností a edukativních konopných klinik s referencemi rektorů univerzit, expertů, úřadů a je oceněn řadou českých a zahraničních cen včetně ceny české vlády (2009) za vzdělávání v léčbě cannabis, opakovaně doložil úspěch a bezpečnost cannabisterapie u řady vážných a smrtelných onemocnění, přednášel na konferencích a turné, vybudoval kliniku atd., viz reference na http://dusan-dvorak.eu/
     
3.     V letech 2009 – 2014 zkonfiskovala Policie ČR se souhlasem OS Prostějov na výzkumnické farmě žadatelů cca 3 tisíce rostlin cannabis a cca 10 kg produktů cannabis. žadatel byl za zkonfiskované majetky vždy obžalován dle § 283 trestního zákoníku, resp. v případě první konfiskace byli žadatelé obžalováni dle § 187 trestního zákona. V případě první konfiskace byl žadatel Okresním soudem v Prostějově (2 T 104/2010) a odvolacím Krajským soudem v Brně podmíněně odsouzen za pěstování cca 800 rostlin cannabis a zpracování a distribuci cannabis z úrody 2008 (3 To 25/2011), když bylo opakovaně doloženo (i smluvně a svědecky), že cannabis byl určen pro členy výzkumu a byl majetkem nevládních organizací podílejících se na výzkumu. Žadatelka byla osvobozena, ale nebyla odškodněna.
     
4.     Po prvním doložení právní argumentace žadatelem nejvyššímu soudu, který dovolání  – bez vyrovnání se s doloženou právní argumentací - odmítl a v rozporu s čl. 267 odst. 3 s vědomě právně vadnou právní argumentací nepoložil předběžné otázky Soudnímu dvoru EU (podrobná ústavní stížnost s návrhem na zrušení § 283 trestního zákoníku byla bez odůvodnění odmítnuta,  viz 8 Tdo 1231/2011 a II. ÚS 664/12), zahájila ČR Okresním soudem v Olomouci se žadatelem řízení o omezení jeho právní způsobilosti (39 Nc 1631/2012) a začala měnit právní normy, kterými se žadatel právně bránil (definice cannabis pro trestní řízení dle vyhlášky č. 455/2009 Sb., znění § 5, odst. 5 zákona o návykových látkách pro zacházení s cannabis bez povolení, notifikace zákona o návykových látkách č. 2012/329/CZ při novelizaci zákonem č. 273/2013 Sb.). Řízení o omezení právní způsobilosti probíhalo i přes protesty rodiny, lékařů, kolegů, soudních znalců i protestní dopis emeritního rektora Univerzity Palackého profesora Josefa Jařaba. Desítky známých Olomoučanů a nevládních organizací od roku 2012 žádají ministry spravedlnosti o prošetření opakovaného porušení zákona v neprospěch žadatele a navrhli mu udělit Cenu města Olomouce, viz http://podporujeme.blogspot.cz/ - signatářem první stížnosti ministrovi spravedlnosti byla rovněž emeritní rektorka profesorka Jana Mačáková, která jako vědecká pracovnice a lékařka společně se žadatelem a dalšími od roku 2008 pravidelně podává legislativní návrhy (3), jak danou věc civilizovaně řešit, viz http://cena-olomouc-cannabis.blogspot.cz/ . Stávající právní úprava je nejhorší od roku 1989, občan má alternativu konfiskaci majetků a trestní řízení, nebo extrémní bohatství, kdy si může (jako nevzdělaný) dovolit platit měsíčně 10 tisíc Kč za kouření tzv. léčebného konopí ze 4 nezákonně monopolizovaných holandských genetik cannabis (masti, čípky, spray, kapky atd. poslanci nenotifikovaným zákonem č. 50/2013 Sb. vyrábět zakázali), nebo mít 25 tisíc Kč měsíčně za inhalaci spreje z cannabis (Sativex).
     
5.     V případě páté konfiskace (2014) dosud nepadlo obvinění – 9 měsíců po konfiskaci dne 3.9.2014.
     
6.     V rámci žádosti advokáta žadatele bylo před konfiskací OČTŘ v červnu a červenci 2012 zakázán vyšetřovací pokus žádaný v souladu s trestním řádem, který by doložil mylné metody měření obsahu THC v cannabis policií, aby následně policie vyhodnotila u zkonfiskovaného vzorku číslo dva legálního cannabis (Finola) dvojnásobné překročení limitu a při konfiskaci 2014 u legální odrůdy Carmagnola trojnásobné překročení přísnějšího unijního limitu THC v cannabis měřeného dle Nařízení ES č. 1122/2009, příloha 1.
     
7.     Ve všech trestních řízeních kromě prvního byly žaloby proti žadateli staženy, neboť znalci určení orgány činnými v trestním řízení uvedli, že žadatel nebyl v době skutku od dubna do září, kdy roste cannabis, trestně odpovědný (vymizelé rozlišovací a ovládací funkce-nepříčetnost), zřejmě světově ojedinělá diagnóza. Následně totéž určení (odnětí trestu z důvodu nepříčetnosti) padlo i v případě první konfiskace v rámci obnovy řízení  2 T 104/2010 z podnětu OSZ Prostějov a žadateli byla ustanovena ochranná ambulantní léčba (6.8.2013) a současně tentýž den 6.8.2013 bylo soudem rozhodnuto o zrušení viny a trestu žadatele v případě první konfiskace v roce 2009 (2 T 104/2010), kdy byl žadatel odsouzen, a to z důvodu údajně vymizelých rozlišovacích a ovládacích schopností žadatele v roce 2009, kdy žadatel získal v daný rok 2 zahraniční a jednu českou vládní cenu, otevřel první odborné pracoviště Edukativní konopné kliniky v Praze, vydal knihu, zapojil do výzkumu lékaře, vyúčtoval řádně pod auditem EU projekty etc.
     
8.     Žadatel se vždy ve všech řízeních domáhal řádného projednání věci nejvyšším a ústavním soudem, vedl v této věci dvě neúspěšná řízení u Evropské komise a podal sedm stížností u Evropského soudu pro lidská práva, který stížnosti na porušení evropského a unijního práva vždy odmítl bez zdůvodnění projednat i při doložení porušení čl. 2 a 3 Úmluvy o lidských právech, stejně jako ústavní soud, přestože byly doloženy důkazy o záhadných úbytcích zkonfiskovaného cannabis a písemná dobrozdání lékařů včetně soudních znalců, že konfiskacemi cannabis z výzkumnické farmy byly orgány činnými v trestním řízení způsobeny ublížení na zdraví občanů včetně těžkých ublížení na zdraví a těžkých ublížení na zdraví s následkem smrti s charakterem jednání OČTŘ naplňujícím ustanovení zločinu dle §149 trestního zákoníku, viz spis a též  - např. soudní znalec MUDr. Radek Matlach a další na http://soudniznalec.blogspot.cz/


II. právní způsobilost žadatele
     
9.  Soudem bylo v předchozí žádosti o obnovu z 18.5 2014 zcela ignorováno sdělení soudní znalkyně, psychiatry a ošetřující lékařky MUDr. Silvie Musilové, že v den řízení 6.8.2013, kdy bylo o věci v předchozím řízení pravomocně rozhodnuto, byl žadatel vážně nemocný a nemohl se právně bránit.
     
10. Soudem bylo rovněž  ignorováno vyjádření současné ošetřující lékařky psychiatry  MUDr. Dagmar Přikrylová žádající zrušení ochranné léčby žadatele ustanovené 6.8.2013 v hrubém rozporu se zdravotním stavem žadatele na základě zfalšovaného posudku MUDr. Jany Zmekové, viz níže body 11-13.
     
11. Také soudní znalec MUDr. Jiří Švarc, Ph.D. doložil do spisu neexistenci údajné schizoafektivní choroby žadatele spojené s bludy a paranoiu žadatele a jeho údajnou každoroční 5 měsíční právní nezpůsobilostí se soudit v důsledku záhadné absence kognitivních funkcí. Žadatel soudu doložil po ukončení předchozího řízení žádosti o obnovu znalecký posudek na svou osobu z odboru zdravotnictví, odvětví psychiatrie č. 750  MUDr. Jiřího Švarce, Ph.D. a protokol z veřejného jednání ve věci přeměny ochranné léčby žadatele na ústavní ze dne 14.května 2015 u OS v Olomouc 5 Nt 120/2014, kde daný znalec velmi podrobně rozvinul sdělení uvedená v posudku, která se diametrálně liší od předchozích posudků znalců určených OČTŘ a potvrzují sdělení kolegů žadatele z výzkumu, lékařů, vědců, rodiny, nemocných zapojených do výzkumu a řady dalších, kteří od roku 2010 poskytovali žadateli svědectví a reference, včetně primátora Olomouce již v roce 2010 pro první trestní řízení.
     
12. Citujme nejzásadnější sdělení znaleckého posudku MUDr. Jiřího Švarce, PhD.: „Není v kompetenci znalce posuzovat, zda se posuzovaný zločinu dle § 283 odst. 1, 2 c) trestního zákoníku dopustil, ani zda je legislativa přiměřená (k tomu se vyjadřuje Mgr. Dvořák dostatečně podrobně). V dané situaci pravomocně uloženého a vykonávaného ochranného léčení již nemá smysl dodatečně posuzovat, zda se na tomto protiprávním jednání podílela duševní porucha, která způsobila vymizení rozpoznávacích a ovládacích schopností. Ovšem při posuzování formy ochranného léčení nechť soud vezme v úvahu, že jiný znalec by za daných okolností žádné důvody pro nepříčetnost neshledal.  Nikdo ze znalců neřešil to, co může být základní problém:  Mgr. Dvořák je excentrická osobnost propagující léčebné účinky konopí a měl by být trestně zodpovědný za případné své trestní jednání, neboť případná afektivní porucha je jen sekundární. Alibistické („kolegiální“) závěry o duševní poruše a z toho plynoucí nepříčetnosti a následná psychaitrizace jsou pro justici jednodušší než prokazovat protiprávnost pěstování konopí člověku, který je za jeho oprávněnost ochoten tvrdošíjně a sofistikovaně bojovat.  Tento názor potvrzují minimálně 4 další trestní řízení (o nichž znalec dostal výše uvedené podklady) ukončené pro nepříčetnost, přičemž výsledkem nebylo žádné další ochranné léčení!“ a na téže straně 15 posudku: „U Dušana Dvořáka nadále trvá nebezpečnost definovaná vysokou pravděpodobností opakování obdobného protiprávního jednání, pro které bylo uloženo stávající ochranné léčení Okr. soudem v Prostějově (č.j. 2T 104/2010), tj. nedovolená výroba konopných produktů. Zcela dostačujícím ochranným opatřením před touto jeho nebezpečností je ambulantní ochranné léčení. Znalec neposuzuje, zda se posuzovaný zločinu dle § 283 odst. 1, 2 c) tr. zákoníku dopustil ani zda je legislativa přiměřená. „ 
     
13. Citujme nejzásadnější sdělení výpovědi znalce  MUDr. Jiřího Švarce, PhD. u veřejného jednání ze strany 3 - 7: „…..zásadní neshoda s prof. Hosákem (vloženo: doporučujícím ústavní ochrannou léčbu žadatele) je to, že on shledává nějaké bludy, což jsou nepravdivé, nevývratné a pro danou kulturu nepřijatelné poruchy myšlení a tedy diagnostikoval posuzovaného a jeho nebezpečnost jako schizofrenika. Já se domnívám, že jde o bipolární afektivní poruchu, která je v současnosti v remisi a to snižuje tu nebezpečnost a nutno užívat antipsychotickou medikaci. Co se týká posouzení té nebezpečnosti, tak posudek prof. Hosáka mi připadal nestandardní a extrémní z toho psychiatrického konsensuálního myšlení, které jsem si myslel, že uvažují všichni psychiatři stejně. Apeluji na vaši již znalost pana Mgr. Dvořáka, na to, že sami jste schopni posoudit jeho nebezpečnost, která podle mě v současné době bude dostatečně eliminována ochranným léčením v ambulantní formě. A k tomu vyjádření prof. Hosáka snad jenom ještě poukazuji na to, že ten rozpor toho, že on označil to současné ambulantní léčení jako lege artis jako přiměřené, ale on říká, že to léčení je krátké, každé ambulantní léčení je ze začátku krátké. Předchozí ambulantní léčení selhalo proto, že Mgr. Dvořák nespolupracoval dostatečně s touto lékařkou a souvisí to také s tím, co popisují v tom posudku, byť už je to pravomocně rozhodnuto, že ne každý znalec, abych mluvil za sebe, by shledal Mgr. Dvořáka v době činu nepříčetným a uvažoval o uložení ochranného léčení. V těch posudcích, respektive třeba konkrétně v tom posudku MUDr. Zmekové, nezmýlili se v té diagnóze, ale nevšiml jsem si, že by se některý z nich zabýval duševním stavem v době činu, což je naprosto zásadní. Oni se spokojili s tím, že trpí nějakou celoživotní poruchou, schizoafektivní poruchou napsali, což ale automaticky nezakládá trvalou celoživotní nepříčetnost. Paní znalkyně Zmeková se nezabývala tím, jaký byl stav v době činu, ale pouze tou anamnézou, na základě které konstatovala schizoafektivní poruchu a chybí tam jestli v roce 2009 byl manický, nebo depresivní nebo v remisi. …… a nejsem úplně přesvědčen o tom, že to ochranné léčení je nutné …… nepředpokládám zvýšenou nebezpečnost ……..samotná úvaha o tom někoho zabít nebo zabít sebe zase naopak v depresivních fázích ještě v jeho případě neznamená takovou nebezpečnost, že bych předpokládal realizaci těchto úvah. K takovým protiprávním činům je podle mě nezbytná závažná sociální nebo disociální porucha osobnosti nebo závažné poruchy myšlení ve smyslu schizofrenních bludů a nic takového u Mgr. Dvořáka není přítomno, takže bez léčby nebo při selhání léčby může dojít znovu přinejhorším k mánii nebo expanzivnímu myšlení, a k nějakému neuváženému jednání, nikoliv však k tak společensky závažnému jak jste o tom mluvil, prostě jenom zazněla věta, že chce někoho zabít, stejně jako my občas říkáme, že bychom ho nejradši zabili a neuskutečníme to……. pocity pronásledování justicí a nespravedlivého odsouzení a souzení, různé konspirační teorie jsou podle mě běžné zvláště u osob, které jsou trestně stíhány, a nejde o bludné nebezpečné myšlení. Pokud by zde byly závažné paranoidní bludy, tak by byla pravda, že jsou nedostatečně léčeny, že může být pacient nebezpečný, a že je potřeba ústavní léčba, ale tak tomu není … předpokládám protiprávní jednání jedině (žadatele) jeho podle mě zcela nechorobné držení a pěstování konopí. … rozdíl mezi bludem a tím co již není blud je většinou naprosto ostrá a je v tom všeobecný konsensus, naprostá většina bludů se týká nějakého ovlivňování sousedem přes zeď, vkládání myšlenek jinými osobami, bludem kontrolování, je to natolik nepřijatelný blud, že to nemůže mít nic společného se spiritualitou. Já jsem přitom výčtu definice bludu, nepravdivý, nevyvratitelný, a trvalý zapomněl na podstatnou věc, že musí být kulturně nepřijatelný, nic co je kulturně přijatelného, což je právě ta spiritualita není bludem, takže pokud někdo věří, že někdo po 3 dnech vstal z mrtvých, tak je to natolik přijatelné v naší kultuře, že se to nepokládá za blud, ani vy se nebojte, že budete léčen. ……….Není pravda, že ti předchozí znalci by potvrzovali to, že současně Mgr. Dvořák trpí bludy, protože to jsou staré znalecké posudky, které poukazují na bludné myšlení, které se objevilo v roce 2002 a podobně. V těch předchozích případech u člověka trpícího duševní poruchou orgány činné v trestním řízení oprávněně zkoumaly jestli ta agrese (vloženo: proti ministryni Karolině Peake, kterou chtěl žadatel zcela vědomě a v souladu s § 28 trestního zákoníku předvést do soudní síně k doložení jejich zločinů a korupce v této věci formou vyhrožování SMS, když nedodržela slib zastavit zločiny proti nevinným lidem) nebyla psychopatologická, dospěly k závěru, že byla a podle mě se skutečně ty posudky příliš nezabývaly tím duševním stavem v době činu a jestli ta agrese byla nějaká situační a nebo skutečně způsobena tou duševní poruchou. Tak jak jsem řekl, já bych to neposuzoval jako jednání, které snižuje trestní odpovědnost… znalec, který navrhoval uložení ochranného léčení, měl více zvážit, zda čin v roce 2009 byl spáchán, byl motivován chorobně, což nezvážil.


III. Přípustné riziko - společenský prospěch
     
14. Jak je nově doloženo ve spise v dokumentu „Ministerstvo zdravotnictví zakazuje“, MZ ČR ještě v roce 2015 nemůže těmto žádostem o vydání povolení k výrobě léčiv z cannabis legislativně vyhovět, přestože jde o hrubý rozpor s garancemi evropského a unijního práva, viz rozsudek Soudního dvora EU č.j. C‑137/09 (Josemans, bod 36). Stručně řečeno, jde o zásadní důkaz, že společensky prospěšného jednání nejde a nešlo dosáhnout jinak. Současně soud ve všech řízeních odmítl přizvat svědka plk. Jakuba Frydrycha, ředitele Národní protidrogové centrály, který by potvrdil, že na první žádost žadatele o policejní ochranu policejní prezident doporučil skrze žádaného svědka uplatňovat § 31,odst. 1 trestního zákoníku Do roku 2015 podali žadatelé a právnické osoby podílející se na výzkumu 15 marných stížností a žádostí o policejní ochranu a pět marných trestních podnětů na OČTŘ.
     
15.  Stejně tak soud vždy odmítl přizvat žádané svědky - lékaře (Bém, Hubeňáková, Skřivánek, Matlach ad.), kteří  by doložili důkazy, že nebylo a dodnes není možné dosáhnout společensky prospěšného jednání jinak, než jak jednal žadatel.
     
16. Soud má nově ve  spisu stanovisko předního světového experta doc. Ondřeje Lumíra Hanuše, DrSc., že cannabis je jedním z nejbezpečnějších léčiv na světě, nehledě na fakt vysoké odbornosti žadatele a neexistence jediného lékaře v ČR, který by cannabis vydával, či realizoval výzkumné srovnávací studie (dle složení cannabis) a znal problematiku specifických reakcí, receptury, vývoj nových léčiv z cannabis apod.
     
17. Soudu je přitom známo, že žadatel pravděpodobně jako první na světě publikoval důkazy, že cannabis a mast z cannabis dle vhodné receptury dokáže zastavit komplikace diabetes včetně neamputace diabetické nohy (což dnes vědci umí teoreticky vysvětlit, stejně jako léčbu onkologických onemocnění ad.) a v důsledku konfiskací cannabis z výzkumnické farmy v letech 2009-2014 bylo v přepočtu např. na diabetickou nohu zbytečně amputováno přes 10 tisíc končetin diabetiků, což je roční statistika u této nemoci dle UZIS (MZ ČR) a v přepočtu škoda pouze a jen na zdravotnických výdajích bez bolestného a sociálních dopadů na daného občana a jeho rodinu (10.000 x 500.000 Kč - studie zdravotnických nákladů Diabetologického centra Praha rok po amputaci) nejméně 5 miliard Kč.
     
18. K netrestnosti skutku žadatele byly soudu doloženy důkazy i k aplikaci netrestnosti dle § 28 trestního zákoníku při ochranně práv žadatele chráněných trestním zákoníkem.


IV.  právně závazná zákonná norma měření obsahu THC v cannabis
     
19.  Jak bylo soudu nově doloženo, MV ČR pod č.j. MV -141097-7/KM-2014 dne 30.1.2015 rozhodlo v rozporu se zákonem o svobodném přístupu k informacích, že údajně není povinností policie vydat informaci, kdo, kdy, s jakým číslem jednacím a jakým textem metodického postupu měření (včetně případné aktualizace) a jakou právní vahou (rozkaz, usnesení apod.) rozhodl o tzv. doporučeném pracovním postupu policie při měření obsahu THC v cannabis, takže není nejen ověřitelné, zda vůbec nějaký takovýto policejní dokument existuje, ale ani, jaký je jeho oficiální text, když, jak je soudu opakovaně dokládáno ve stanoviscích soudních znalců (Hanuš, Ondra), různé metody a metodické postupy mohou dát zcela odlišné výsledky měření, což je hrubý rozpor s článkem 39 Listiny základních práv a svobod, kdy trest může být uložen toliko na základě zákona. Jak bylo do spisu doloženo, MV ČR pod č.j. MV – 770090- 5/KM-2015 dne 4.6.2015 rozhodlo, že není povinností policie vydat a mít informace o váhovém množství zkonfiskovaného cannabis dle definic cannabis dle § 2 zákona o návykových látkách a současně vydávat rozhodnutí o překročení limitu obsahu THC v daném zkonfiskovaném cannabis (analogické u všech konfiskací a obvinění v letech 2009 - 2014), což další důkaz hrubého porušení článku 39 Listiny základních práv a svobod. Dodejme, že soud v případě dalších konfiskací cannabis a trestních řízeních žadatele rovněž odmítl přizvat svědka soudního znalce doc. Petera Ondru, CSc., přednostu Ústavu soudního lékařství FNO, který od roku 2011 měří pro výzkum účinné látky v cannabis a jeho produktech a je čestným členem výzkumu a který společně s doc. Lumírem Hanušem, DrSc. doložili do spisu podrobné vyjádření, že odlišné metody a metodické postupy a odlišné definice cannabis mají zcela odlišné výsledky účinných látek, když bylo soudu současně doloženo, že policie nemá žádnou právní normu měření obsahu THC v cannabis v době legality jeho pěstování bez hlášení do 100m2/osobu od 20.5.2004. když bylo navíc soudu doloženo, že tento velmi stručný, nepřesný a z definice cannabis dle zákona o návykových látkách nevyplývající pracovní postup policie (oproti velmi podrobné unijní právní normě měření) se policie pokusila propašovat do definice cannabis pro trestní právo při novelizaci vládní vyhlášky 455/2009 Sb. (v příloze 1.A.1), kterou však právě s ohledem na porušení čl. 39  Listiny zrušil Ústavní soud nálezem Pl. ÚS 13/12.
     
20. Soud dosud rovněž zcela ignoroval důkaz, že policie díky neexistenci právně závazné a zákonem podepřené normě měření vyhodnotila u legální odrůdy cannabis (vzorek číslo dva při čtvrté konfiskaci) nadlimitní obsah, což byl vědomý akt  žadatele, kterým chtěl na tuto závažnou skutečnost upozornit.
     
21.  Není možné akceptovat stav, že jsou lidé omezováni na svobodě a garantovaných právech opakovaným vědomě nezákonným tvrzením soudu, že policie při měření z čehosi vychází (doprava, doleva, pomalu, dlouze …..?) a ono nedefinované cosi ani nemusí policie zveřejnit a podložit zákonem, když výsledky měření mohou být až stonásobně odlišné.
     
22. Soud se dosud rovněž vůbec nikdy nevyrovnal s skutečností doložitelnou na důkazech ze spisu při trestním řízení žadatele a nově v rozhodnutí MV ČR, že ani v jedné z konfiskací cannabis neměřily policejní orgány OBSAH účinné látky THC nejen dle nějaké právní a právně závazné normy a porušily tak hrubě čl. 39 Listiny základních lidských práv, ale, jak je ve spise doloženo na zprávě OKTE, policejní orgány neměřily obsah THC v cannabis ani dle definice cannabis dle zákona o návykových látkách uvedené v § 2 písmeno d) „Konopí (je) kvetoucí nebo plodonosný vrcholík rostliny z rodu konopí (Cannabis) nebo nadzemní část rostliny z rodu konopí, jejíž součástí je vrcholík“
     
23. Policejní orgány obsah THC v cannabis neměřily ani dle nejnepříznivější, natož pro žadatele nejpříznivější zákonné definice cannabis na obsah účinných látek z hlediska subsidiarity trestní represe, což je definice označená jako nadzemní část rostliny včetně vrcholíků.
     
24. Soud dosud zcela ignoroval fakt, že k dané věci poskytl do spisu soudní znalec doc. RNDr. Peter Ondra, CSc. velmi jednoznačné a dostatečně výkladově obsáhlé stanovisko o důsledcích zcela odlišných výsledků naměřených hodnot dle definice a metod, stejně tak učinil a do spisu důkazy na toto téma doložil světoznámý vědec a soudní znalec a rovněž kolega žadatele doc. RNDr. Lumír Hanuš, DrSc.
     
25. Jak je ve spise doloženo, policie nikdy při konfiskaci neudala váhu A) kvetoucích vrcholíků z jednotlivých vzorků (stop), ani váhu B) plodonosných vrcholíků, natož aby, jak jim zákon ukládá, zvážila C) nadzemní část rostliny včetně kvetoucích (samčích/samičích) vrcholíků, nebo D) nadzemní část rostliny včetně plodonosných (samičích) vrcholíků
     
26. Měření obsahu THC v cannabis probíhalo, jak policie uvedla do spisu, z pár gramů (při zajištění mnoha a mnoha kilogramů) „toxikomanicky využitelného materiálu“, když takovouto definici stejně jako tzv. marihuanu žádný zákon nezná, když ten zná toliko uznané a neuznané odrůdy cannabis zapsané v odrůdových knihách. Policejní orgány nikdy nedoložily důkaz, že by snad kdy žadatel používal nebo nabádal používat cannabis k toxikomanii, naopak byly doloženy reference a odborná kvalifikace žadatele. Jak žadatel i doc. RNDr. Peter Ondra, CSc uvedli, neexistuje bohužel žádná odrůdová kniha medical cannabis podepřená výzkumem a bylo třeba ji ustanovit (pokusnictví, viz § 5, odst. 5 zákona o návykových ve znění do novelizace zákonem č. 50/2013 Sb.).
     
27. Bylo doloženo do spisu, že pojmem „toxikomanicky využitelný materiál“ se pravděpodobně myslí květy samičích odrůd cannabis s vysokým obsahem léčivého kanabinoidu THC. Policie zajišťuje na černém trhu jako tzv. marihuanu květ samičích odrůd s průměrnou hodnotou cca 15 % THC (výroční zprávy vlády).
     
28. Tzv. doporučený policejní pracovní postup měření obsahu THC dle ředitele Kriminalistického ústavu uvádí, že se měří zelená hmota zbavená stonku, větviček a semen, což rovněž postrádá jakékoliv zákonné oprávnění, stejně jako další sdělení policie, že teprve na vyžádání policejního orgánu se může obsah THC v cannabis měřit z celé nadzemní části rostliny, když takto jednat ukládá zákon, respektive definice cannabis v zákoně o návykových látkách!
    
29. Jak uvedl doc. RNDr. Peter Ondra, CSc. do spisu, zkonfiskované rostliny (vzorky) se měly zvážit, homogenizovat a teprve poté měřit na obsah účinné látky, zvláště pak za situace, když bylo již v první řízení 2 T 104/2010 doloženo, že žadatel pracoval se všemi částmi rostliny včetně kořene. V souladu s unijní normou mělo navíc dojít ke smíchání samčích a samičích odrůd, homogenizaci vzorku a teprve následnému měření a pokud bychom byli v souladu s unijní normou, smělo se měřit pouze a jen v měsíčním období do 10 dne po zahájení tvorby semene, rozhodně ne ze sušiny. To se rovněž nestalo.
     

V. výroba cannabis - ústavní garance
     
30. Soud doposud zcela ignoruje fakt, že pokud by jednání žadatele nebylo legální, byly by porušeny ústavní garance práva na život, zdraví, vědecký výzkum, osobní a rodinný život a byly by porušeny další články Listiny práv a svobod včetně článku 23.
31. Soudu byly navíc doloženy důkazy a citace zákona o návykových látkách, že teprve nenotifikovaný zákon č. 50/2013 Sb. (cannabis do lékáren) změnil limit obsahu THC pro pokusnické bádaní a průmyslové využití dle § 5, odst. 5. S ohledem na kapitolu výše a obžaloby žadatele nikoliv za pěstování cannabis či šíření toxikomanie, ale za výrobu drog z cannabis, je tvrzení soudu o nemožnosti aplikace  ustanovení dle § 5, odst. 5 zcela nemístná a především nezdůvodněná.


VI. zákon o návykových látkách jako technický předpis
     
32. Soud bez jakéhokoliv odůvodnění rovněž vždy odmítl (od roku 2010) přizvat svědka Mgr. Thomase Műllera, experta na unijní právo, přestože byl opakovaně doložen důkaz, že jde o porušení práva EU. Soud má nově doložené do spisu: právní analýza Cannabis is The Cure, z.s. z českého a unijního práva, stanovisko Parlamentního institutu č.j. 0590P k notifikaci zákona o návykových látkách, že zákon o návykových látkách a zákon o léčivech jsou technickým předpisem a podléhají notifikaci dle povinnosti Směrnice 98/34/ES, stejně tak ignoroval stanovisko UNMZ jako vrcholového orgánu ke Směrnici 98/34/ES ze dne 12.9.2014 č.j. 08780/5000/2014, č.j. 02296/1200/2015-002  ze dne 2.3. 2015 a 02583/1001/2015-002 ze dne 20.3.2015 potvrzující, že zákon o návykových látkách měl být ve věci výroby cannabis notifikován u Evropské komise a je technickým předpisem, stanovisko MZ ČR č.j. MZDR 64818/2014/TIS ze dne 9.1.2015 a MZDR 40243/2013 ze dne 7.11.2013 potvrzující, že zákonná ustanovení s povahou technického předpisu zákona o návykových látkách byla notifikována dle povinnosti směrnice 98/34 ES až novelou zákona č. 273/2013 Sb. s platností od 1.1.2014 čili až 9 let po vstupu ČR do EU, když byly – jak uvedl také UNMZ - notifikovány pouze a jen ustanovení §§ 8 a 5,odst. 5. zákona o návykových látkách, aniž by byly notifikovány předmětná ustanovení technických předpisů výroby cannabis v §§ 8 a 5,odst. 5. v klíčových novelizacích v roce 2008 novelou č. 141/2009 Sb. a v roce 2012 novelou č. 50/2013 Sb. Bylo doloženo, že vůbec nebyly notifikovány novelizace technických předpisů výroby cannabis a jeho produktů dle §§ 15, písm. e), 24a), 24b) a 29 zákona o návykových látkách, viz veřejná databáze TRIS. Soud dosud vždy zcela ignoroval opakovaně dokládaný fakt, že exekutiva vyvrátila vědomě mylné tvrzení krajského, nejvyššího a ústavního soudu v prvním trestním řízení žadatelů, že zákon o návykových látkách není technickým předpisem a nepodléhá notifikaci a bylo porušeno právo na spravedlivý proces a zákonného soudce, neboť nejvyšší soud odmítl položit předběžné otázky Soudnímu dvoru EU. 
     
33. Jak bylo již v roce 2010 soudu doloženo, nenotifikovaný předpis je v souladu s ustálenou judikaturou Soudního dvora nevymahatelný a na žadatele není možno hledět jako na osoby, která jednají neoprávněně, tzn. bez příslušného povolení.

VII – předběžné otázky

Soud je žádán, aby na základě výše uvedeného doložení porušení unijního práva položil tyto předběžné otázky Soudnímu dvoru EU, které jsou číslovány samostatně a uvedeny rovněž v angličtině jako jednacím jazyku SDEU.
1. Je třeba čl. 267 odst. 3 Smlouvy o fungování EU vykládat v tom smyslu, že brání v postupu Nejvyššího soudu, který odmítá svolit položit předběžné otázky Soudnímu dvoru Evropské unie ve věci nevymahatelnosti ustanovení zákona o návykových látkách, a to na základě tvrzení Nejvyššího soudu (č.j. 8 Tdo 1231/2011, pozn. a také tvrzení Ústavního soudu č.j. II. ÚS 664/12, IV.ÚS 4859/12, II. ÚS 1311/13, II.ÚS 289/14, Evropského soudu pro lidská práva č.j. 66981/12, 79490/13, 20049/14, 47921/14 a Evropské komise CHAP (2012) 00282 a (2014) 03930), že daný zákon transponuje předpisy Evropského společenství, konkrétně nařízení ES, které se ovšem transponovat nesmí?

2. Představuje § 29 zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že zákonný režim pěstování cannabis k účelům výzkumným (pokusnictví) a národohospodářským (průmysl) přešel od režimu, kdy nebylo možné pěstovat cannabis bez hlášení úřadům, na režim, kdy toto možné je až do velikosti pěstební plochy do 100 m2/osobu, a to na základě zákona č. 362/2004 Sb., kterým se změnil zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55?

3. Je třeba v roce 2009 novelizované nařízení Komise (ES) k určení omamných a neomamných odrůd cannabis „Metodou společenství pro kvantitativní určení obsahu delta-9-tetrahydrokannabinolu v odrůdách cannabis“ č. 1122/2009 (příloha č. 1) ze dne 30. listopadu 2009 vykládat v tom smyslu, že brání ve stanovení jiných metod pro měření obsahu delta-9-tetrahydrokannabinolu v odrůdách cannabis ke zjištění omamnosti odrůdy, než je metoda uvedená v citovaném unijním přepisu?  

4. Představuje § 5 odst. 5 zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že jeho novelizací zákonem č. 50/2013 Sb. byl stanoven pro zacházení s cannabis k účelům výzkumným (pokusnictví) a národohospodářským (průmysl) nový limit obsahu látek ze skupiny tetrahydrokanabinolů, a to nově s limitem do 0,3 % THC, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55?

5. Představuje § 8 odst. 1 zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že zákonný režim přešel od režimu, kdy není nárok na vydávání povolení k zacházení s návykovými látkami, na režim, kdy takový nárok je daný, a to na základě zákona č. 141/2009 Sb., kterým se změnil zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55?

6. Je třeba čl. 9 směrnice 98/34/ES vykládat v tom smyslu, že brání v použití naléhavé procedury dle odst. 7 uvedeného ustanovení v případě vnitrostátní úpravy, jako je vyhláška č. 221/2013 Sb., kterou se stanovují podmínky pro předepisování, přípravu, výdej a používání individuálně připravovaných léčivých přípravků s obsahem cannabis pro léčebné použití, jejíž prostřednictvím jsou stanoveny požadavky na jakost léčebného cannabis?

            7. Představuje § 24a zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že požaduje pro pěstování cannabis pro léčebné použití licenci (tj. povolení), technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55? 

               8. Představuje § 24b zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že požaduje, aby veškerý vypěstovaný cannabis pro léčebné použití byl předáno Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55? 

               9. Je třeba čl. 34 Smlouvy o fungování EU vykládat v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, jako je zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech, zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a vyhláška č. 221/2013 Sb., neboť tyto vnitrostátní právní předpisy stanoví požadavky na jakost léčebného cannabis, které je de facto třeba dovážet z Nizozemska, kde je pěstované k omamným účelům, a které je prokazatelně méně vhodné pro léčebné použití než jiné (vnitrostátní či dovezené) odrůdy cannabis včetně zcela neomamných odrůd cannabis a neomamných metod aplikací omamného cannabis, jejichž léčebné použití je naopak zakázáno?   

            10. Je třeba čl. 34 Smlouvy o fungování EU ve světle skutečnosti, že Soudní dvůr v rozsudku ve věci C-137/09 Josemans explicitně uznal přípustnost používání omamných látek, jako je cannabis, k léčebným a výzkumným účelům, vykládat v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, která umožňuje pouze použití nevhodného léčebného cannabis (dovezeného z Nizozemska) sloužícího primárně k omámení a pod hrozbou trestní sankce zakazuje veškeré pěstování, výzkum a užívání jiných (vnitrostátních či dovezených) odrůd cannabis vhodnějších k léčebnému použití?

               11. Představuje § 15, písm. e) zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že zákonný režim izolace látek z cannabis k účelům výzkumným a terapeutickým přešel od režimu, kdy nebylo možné tuto činnost provádět, na režim, kdy toto možné je, a to na základě zákona č. 50/2013 Sb., kterým se změnil zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55?



      Preliminary questions to European Court of Justice

1)     Does article 267 par. 3 of the Treaty on the Functioning of the European Union have to be interpreted as preventing the Supreme Court from taking action, which the Supreme Court cites as reason to refuse to grant permission to pose preliminary questions to the European Court of Justice regarding the unenforceability of legal provisions of the Act 167/1998 Coll. on Addictive Substances (Zákon o návykových látkách, henceforth Addictive Substances Act), based the on the finding of the Czech Supreme Court (ref. No. 8 Tdo 1231/2011, note. also claims of the Czech Constitutional Court ref. No. II. ÚS 664/12, IV. ÚS 4859/12, II. ÚS 289/14, European Court of Human Rights ref. No. 66981/12, 79490/13, 20049/14, 47921 and European Commission CHAP (2012) 00282 and (2014) 03930) that the Addictive Substances Act transposes a legal provision of the European Community, specifically an EC directive, which however must not be transposed.

2)     Given that following Act 362/2004 Coll (CZ), which amends the Addictive Substances Act, the legal regime of growing hemp for research (experimental) and industrial purposes has shifted from regime under which growing hemp was not allowed without prior notice to authorities to regime under which growing hemp without prior notice to authorities is allowed up to a growing area of 100m2 per person, does § 29 of the Addictive Substances Act represent a technical regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the directive 98/34/EC and is it thus, considering that this clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

3)     Does the European Commission regulation (EC) No. 1122/2009 for determining of narcotic and non-narcotic hemp varieties following the “Community method for quantitative determination of Δ9-tetrahydrocannabinol content in hemp varieties” (Annex I of the regulation from November 30, 2009), have to be interpreted as preventing other methods for determining Δ9-tetrahydrocannabinol content in hemp varieties and their narcotic effects, than the method listed in the regulation from being enacted?

4)     Does art. 5 par. 5 of the Addictive Substances Act represent a regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the Directive 98/34/EC since its amendment by Act (CZ) 50/2013 Coll. establishes a new THC content threshold for research (experimental) and industrial purposes, up to 0, 3 % THC content, and is it thus, since the clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

5)     Does art. 5 par. 5 of the Addictive Substances Act represent a regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the Directive 98/34/EC since it changes the legal regime of manipulation with addictive substances from regime under which licences for manipulation with addictive substances could not applied for to a regime under which licences for manipulation can be applied for in accordance with Act No. 141/2009 Coll. (CZ), which amended the Addictive Substances Act and is it thus, considering that this clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

6)     Does art. 9 of the directive 98/34/EC have to be interpreted as preventing the passing of a regulation without delay for urgent reasons according to art. 7 of the directive for national regularization such as Decree No. 221/2013 Coll. which states the conditions for prescription, preparation, dispensing and use of individually prepared pharmaceutical agents (CZ), which states the requirements for the properties of medicinal hemp?

7)     Does art. 24a of the Addictive Substances Act represent a regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the Directive 98/34/EC as it establishes the requirement of having a licence for growing hemp and is it thus, since the clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

8)     Does art. 24b of the Addictive Substances Act represent a regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the Directive 98/34/EC as it requires that all medicinal hemp be turned in to the State Institute for Drug Control and is it thus, since the clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

9)     Does article No. 34 of the Treaty on the Functioning of the European Union have to be interpreted as estopping national regulation such as Act No. 378/2007 Coll. on pharmaceuticals (CZ), Addictive Substances Act and decree No. 221/2013 Coll. (CZ), since these regulations set the requirements for the properties of medicinal hemp which de facto has to be imported from the Netherlands where it is grown for use as a narcotic and which is demonstrably less suitable for medicinal purposes than other (nationally produced or imported) strains of hemp, including non-narcotic hemp strains and non-narcotic methods of application of narcotic hemp, which are not allowed for medicinal use?

10)  Considering the findings of the European Court of Justice in C-137/09 Josemans, which explicitly state the admissibility of using narcotic substances such as hemp for medical and research purposes, does article No. 34 of the Treaty on the Functioning of the European Union have to be interpreted as estopping national regulation which only allows the use of medically unsuitable hemp (imported from the Netherlands), primarily intended for intoxication and under legal sanctions prohibits all growing, research and use of other (nationally produced or imported) hemp strains, which would be more suitable for medicinal purposes?

11)  Does art. 15 e) of the Addictive Substances Act represent a regulation in the sense of art. 1 par. 11 of the Directive 98/34/EC as it changes the legal regime of separation substances from hemp for research and medical purposes from regime where this was not allowed to a regime when it may be allowed based on Act No. 50/2013 Coll. (CZ) which amended the Addictive Substances Act and is it thus, since the clause has not been notified to the European Commission in accordance with art. 8 and 9 of the directive 98/34/EC, unenforceable in terms of the European Court of Justice ruling concerning C-194/94 CIA Security International, point 55?

V Olomouci 8.června 2015                                                             


Dušan Dvořák                                                                      Radomíra Dvořáková