Městský úřad Konice, 25.6.2015, přestupková komise



Cannabis is The Cure, z.s. , IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc


Městský úřad Konice
Přestupková komise


Věc: Podnět k prošetření spáchání přestupku dle § 21 písmeno c) a § 21 písmeno g) a § 49 odst. 1, písm. e) Janou Grézlovou, starostkou obce Ludmírov, 798 55 Ludmírov 56 (osobní identifikační údaje nám nejsou známy)


-  podáno elektronicky a osobně na podatelně bez příloh –


Úvodem: V roce 2009 podal podavatel podnětu jako fyzická osoba se svou manželkou podnět přestupkové komisi MěU Konice mj. na níže uvedeného zastupitele Ospělova ing Josefa Popelku, který poškozené jako odpovědná osoba – jak bylo doloženo na důkazkách dokumentech z účetnictví občanského sdružení Ospělov – podvodným způsobem připravil o 1500 Kč (nevrátil půjčku a současně krajskému úřadu ve vyúčtování dotace uvedl, že daná půjčka poškozených byla daným občanským sdružením Ospělov řádně proplacena) a přestupková komise v tomto jednání neviděla přestupek. Stejně tak přestupková komise neviděla přestupek u dalších odpovědných členů občanského sdružení Ospělov ničících  od roku 2008 veřejně majetky členů podavatele podnětu a jeho partnerů (pravidelné strhávání plakátů na Noc básníků, o rozřezaných pneumatikách a dalších radostech života v obci Ospělov je přestupková komise informována rovněž). Věříme, že nyní již bude rozhodnutí přestupkové komise řádně odůvodněno, neboť nám vznikají nehmotné a hmotné škody (desítky hodin spojených s předmětnými řízeními a nemožnost natočit důležité sekvence filmu v kapli při objednání štábu, což jsme učinili i v roce 2015 a věříme, že i díky tomuto řízení nebude 21.srpna 2015 kaple zavřená a bude přístupná veřejnosti.


Skutkové okolnosti k porušení § 21 písmeno g) a § 49 odst. 1, písm. e)
1.     Podavatel podnětu jako právnická osoba má sídlo výzkumnické farmy cannabis v obci Ospělov (798 55 Ospělov 6), středisková obec 798 55 Ludmírov, současně je právním zástupcem poškozených fyzických a právnických osob (mezinárodní asociace). Výzkumnická farma je v majetku manželů Dvořákových z Olomouce.
2.     Členové podavatele podnětu (spolu) iniciovali v roce 2007 opravu obecní kaple v Ospělově.
3.     Kaple byla v letech 2009 – 2010 obecním úřadem jako investorem zrekonstruována z veřejných a soukromých zdrojů, veřejné prostředky (dotace kraje) byly většinové, veřejná podpora penězi občanů byla cca 1 mil. Kč. Žádná církev na opravu kaple nepřispěla ani korunu.
4.     Od roku 2009 zakazuje starosta/-ka obce členům podavatele podnětu a jeho partnerům vstup do obecní kaple v Ospělově k pořádání ekumenických setkání, vigilií, zpěvů, besed, přednášek či natáčení filmu nebo mazání nohou atd.. Starosty žádalo do dnešního dne nejméně 10 osob a tři spolky. V roce 2012 podepsalo 60 občanů se všemi identifikačními údaji protestní petici  žádající zpřístupnění kaple v Ospělově včetně občanů Ospělova a dalších obcí střediskové obce Ludmírov. V roce 2012 bylo svévolným jednáním starostky zmařeno natáčení filmu, ke kterému do Ospělova přijeli umělci a štáb a vznikla nám nemalá škoda.
5.     Současně starostka obce souhlasí, aby jiné dva spolky měly v kapli jednu akci v roce (římskokatolická církev a občanské sdružení Ospělov). Pravděpodobně, kdyby tyto spolky starostku požádaly, měly by kapli zpřístupněnu i vícekrát v roce, žádné jiné akce se v kapli nepořádají.
6.     Kaple jako jediný veřejný zastřešený duchovní a kulturní prostor v obci Ospělov tak zeje prázdnotou a její rekonstrukce z veřejných prostředků je účelově zneužita k podpoře spolku římských katolíků a zcela diskriminačně jsou upírána ústavně garantována práva určitých občanů a spolků, kteří římskokatolickou církev neprefererují, nebo těch, kteří nepreferují žádnou církev a odmítajících jakoukoliv církev, a to i včetně Konopné církve (dosud neregistrováno), zkrátka naplňující ústavně garantovaná práva svobody vyznání.
7.     Starosta/-ka se v rozhodnutí nezpřístupnit kapli občanům spojeným s výzkumem cannabis a osobou žadatele jako fyzické osoby zaštiťuje schválením zákazu znepřístupnit kapli zastupitelstvem, když je však obecní úřad žádán vydat dané zakazující usnesení zastupitelstva, starostka i přes opakovaný příkaz krajského úřadu nikdy takové usnesení zastupitelstva o zákazu vstupu do kaple nedoložila, protože ani žádné neexistuje.
8.     Starostka například nikdy nesdělila, že by bylo potřeba dodržet určité podmínky k pobytu v kapli, ke kterým se majiteli kaple (obci) zavázaly ony dva starosty preferované spolky, které kapli na dva dny v roce zpřístupní svým členům a veřejnosti se svými programy. Zajištění pořádku a bezpečnosti bylo podavatelem podnětu obecnímu úřadu uváděno jako samozřejmost, stejně jako program.
9.     Starostka vyžaduje předchozí souhlas římskokatolické církve, ta však nemá ke kapli naprosto žádný právní vztah, jakýkoliv požadavek k danému církevnímu subjektu je právně nevymahatelný! Navíc když při první žádosti o zpřístupnění kaple v roce 2009 měl žadatel s manželkou jako fyzické osoby předchozí souhlas římskokatolické církve, přesto starosta zakázal vydat klíče od kaple a kaple nebyla zpřístupněna. Nehledě především na fakt nezákonnosti takovéhoto požadavku, aby o obecní kapli rozhodoval subjekt nemající k němu žádný právní vztah. Přesto byla i v roce 2015 římskokatolická církve požádána o svolení ke konání akcí v kapli (4.6.2015), tato se však nevyjádřila.
10.  V dubnu 2015 se na zastupitele obce Ludmírov písemně obrátil jeden ze spolupořadatelských spolků plánované vigilie De profundis, kterou chceme v kapli v Ospělově uspořádat dne 21.srpna 2015 k poctě zabitých, zmrzačených a zneuctěných občanů, zastupitelé se vůbec nevyjádřili, starostka rovněž, stejně tak předseda kontrolního výboru, který je zastupitelem obce Ospělov v zastupitelstvu střediskové obce Ludmírov – ten na podněty opakovaně vůbec nereaguje. Mlčení nejen římských katolíků znamená souhlas, takže kaple by měla být vydána.
11. Ve výše uvedeném jednání starostky obce Ludmírov spatřujeme opakované dlouhodobé porušení zákona o přestupcích dle § 49 odst. 1, písm. e), kdy v příloze dokládáme podklady k tomu vztažného porušení Úmluvy o lidských právech, Listiny základních práv a svobod, porušení zákona o církvích a antidiskriminačního zákona. Tuto přílohu však zasíláme pouze elektronicky. Tímto jednáním působí starostka našim členům a partnerům hmotnou i nehmotnou újmu pro odlišnou víru a jiné smýšlení, členství a činnost v jiných sdruženích než jsou římští katolíci. Nehledě na fakt, že pokud by obec v roce 2009 v žádosti o dotaci na rekonstrukci kaple uvedla, že o této bude po rekonstrukci výhradně rozhodovat jiný subjekt nemající ke kapli žádný právní vztah, jednalo by se neoprávněnou veřejnou podporu soukromému subjektu. Zneužití dotace k podpoře soukromého subjektu, který navíc majetek obce ani řádně neužívá a nemá na něj ani nájemní či jinou smlouvu, ale přesto o daném majetku bez jakýchkoliv povinností a odpovědnosti rozhoduje,  asi přesahuje rámec přestupkového řízení, nicméně danou svévoli starostky obce trefně ilustruje.
12. Na žádost podavatele tohoto podnětu ze dne 3.6.2015 o zpřístupnění kaple dne 21.srpna 2015  spojené s kulturním programem a natáčením filmu starostka obce uvedla, že kapli nezpřístupní, že o tom 18.června 2015 rozhodli zastupitelé, když přijali usnesení v tomto znění, citujme: „Zastupitelstvo obce Ludmírov neschvaluje změnu režimu užívání kaplí v obci Ludmírov“.  Starostka tak iniciovala nic neříkající usnesení a uvedla  tedy ve správním řízení  (žádost o zpřístupnění kaple) nepravdivou a neúplnou výpověď, protože je jí od jejího zvolení starostkou v roce 2010 známo, že zastupitelé obce Ludmírov nikdy nepřijali žádné usnesení o režimu užívaní kaplí ve střediskové obci Ludmírov, což vnímáme jako porušení § 21 písmeno g) zákona o přestupcích. Pokud by totiž obec přijala daná usnesení s nezákonnou preferencí určitého soukromého subjektu, navíc bez jakéhokoliv právního vztahu s obcí a navíc majetku kompletně zrekonstruovaného převážně z veřejných prostředků, pravděpodobně by vědomě porušila řadu zákonů.

Skutkové okolnosti k porušení § 21 písmeno c)
13.  V roce 2011 proběhlo z podnětu obce Ludmírov a zastupitele obce Ospělov v ZO Ludmírov Ing. Josefa Popelky, 79855 Ospělov 25 digitální zaměření jeho pozemku a současně byly (bez žádosti o svolení ke vstupu na soukromý pozemek) zaměřeny také pozemky výzkumnické farmy 79855 Ospělov 6 manželů Dvořákových. Zda byly zaměřeny i jiné pozemky v obci Ospělov a obecní úřad měl zájem o digitalizaci celé obce nám není známo.
14. Z digitálního zaměření vzešly drobně odlišné hranice pozemků. Starostka obce a daný zastupitel, stejně tak oba majitelé pozemků výzkumnické farmy byli při digitálním zaměření osobně přítomni. Majitelé pozemku farmy i přes vydržení předmětných pozemků (40let) svému sousedu-zastupiteli navrhli, aby drobná změna velikostí parcel mající negativní dopad nejen na jejich možnost obcházet dům (plot souseda – zastupitele by byl stažen až k patě jejich domu a nová trasa plotu by poničila křoviny) byla kompenzována jejich majetkem mezi jejich sousedícími domy, kdy stávající stav formálně právně znamená pro souseda-zastupitele nemožnost obcházet svůj vlastní dům, čehož daný zastupitel okatě nedbá. Daný zastupitel s uvedenou směnou v přítomnosti starostky obce nesouhlasil, přestože byla nabídka výhodnější i hlediska stavu, užitkovosti, významu a velikosti parcel.
15. V roce 2013 podal ing. Popelka stavebnímu úřadu MěU Konice žádost o stavební povolení ke změně výše uvedené trasy plotu, které je u MěU Konice vedeno pod sp. zn. STU.13/2014/HMR. Obecní úřad Ludmírov osobou starostky obce s uvedenou změnou souhlasil. V odvolacím řízení z podnětů majitelů výzkumnické farmy krajský úřad napadl chyby konického stavebního úřadu a starostce obce bylo doloženo vyjádření původních majitelů pozemků farmy (manželů Podrackých), že plot byl v dané trase stavěn se souhlasem a za dozoru otce daného zastupitele Popelky, když manželé Podračtí uvedli, že daná trasa plotu byla jištěna smlouvou ještě dřívějších majitelů uvedených sousedících pozemků a plot byl stavěn na náklady manželů Podrackých (uvedená smlouva se v archivu stavebního úřadu nenašla, přestože tam podle svědectví manželů Podrackých byla). Dále starostka obce získala jasnou právní argumentaci odvolatelů týkající se vlastnictví vydržených pozemků dle občanského zákoníku. Teprve dne 24.3.2015 proběhlo z podnětu odvolacího krajského úřadu místní šetření (bez účasti žádaného odboru pro životní prostředí – poničení křovin, což krajský úřad rovněž vytkl) Pomiňme, že konický stavební úřad žádá majitele farmy doložit určovací žalobu na předmětné vydržené pozemky, že žádá doložit určovací žalobu na vlastnictví předmětného plotu doloženého svědeckými výpověďmi a více než rok naopak nereaguje na opakované stížnosti na dodnes nedokončený plot zastupitele Popelky před jeho domem, který slíbil dokončit v roce 2008 a nechává tak prostor sousedící farmy manželů Dvořákových otevřený z ulice, což je v trestním řízení s majiteli farmy za výzkum spojený s cannabis (viz http://cannainsider.eu/) prostějovským soudem rovněž napadáno, nejen nedoložení povolení, které však nikdo nevydává a ani být do 100 m2/osobu pěstební plochy nemusí (§29 ZoNL od 20.5.2004) a soud si je vědom spáchaných zločinů proti lidskosti policií (viz http://www.konopijelek.cz/) a sám na nich (dosud) participuje a jedná vědomě v rozporu s § 149, resp. 401 trestního zákoníku, což státní zastupitelství (dosud) vždy zakazují šetřit i přes podnět policejního prezidia a ruka státem organizovaného zločinu druhou ruku myje, leč ryba smrdí od hlavy, nikoliv od provinčních hanáckých přisluhovačů zločinu s nálepkami pomáhat a chránit zločin.
16. Pomiňme, že daný zastupitel Popelka na místním šetření v přítomnosti starostky obce a s jejím souhlasem (mlčením) dne 24.3.2015 při místním šetření úředníkovi stavebního úřadu Hamerkovi zcela nepravdivě uvedl, že navrhoval směnu daných pozemků a majitelé farmy ji nechtěli, což bylo ihned podavatelem podnětu jako fyzickou osobou zpochybněno a současně navrženo, ˇat se tedy směna uskuteční, když jí nic nebrání. Již z toho titulu měl konický stavební úřad řízení zastavit a řešit věc smírem, nikoliv pokračovat v řízení dalšími obstrukcemi a totéž řešení měla prosazovat starostka obce.
17. Nemůžeme však pominout, že starostka obce na daném místním šetření přes všechno výše uvedené opětovně stavebnímu úřadu do protokolu uvedla, že obec Ludmírov nemá žádných námitek proti tomu, by měl zastupitel Popelka plot v nových hranicích, což považujeme – kromě dlouhodobě zneužívané funkce (viz výše), ač volebním heslem starostky byla v roce 2010 změna řízení obce a spravedlivé jednání se všemi občany po naprosto „nekompetentním“ řízení obce předchozím starostou - za úmyslné uvedení nesprávných a neúplných údajů správnímu orgánu ve správním řízení dle § 21 písmeno c), neboť vlastnictví plotu je díky tomu nyní žádané dokládat určovacími žalobami správním orgánem a majitelům farmy tak vznikají další náklady. Starostka tedy, ač výše uvedené skutečnosti znala, jakkoliv při místním šetření nezasáhla a správnímu orgánu vyjádřila bez jakýchkoliv pochybností opětovně souhlas obce jako v roce 2014. Namísto preferování civilizovaných způsobů řešení a hledání smíru, když se jako nejpřirozenější právní řešení nabízel, opětovně konfrontace a síla v podobě úředního razítka obce s heslem mluvím za všechny občany Ludmírova „běžte se vy šílenče modlit třeba do lesa, já jsem ateista, opravená kaple má být celý rok zavřená, protože si to lidi, jejichž jména vám neřeknu, přejí, ať máte petic sebevíc“, parafrázujme výroky starostky do jednoho. Tyto výroky, resp. názory a postoje se tak (bohužel) promítají i do jiných právních úkonů. Starostka si je navíc dobře osobně vědoma, že ve věci změny trasy plotu jde pouze o akt zlé vůle daného zastupitele Popelky, neboť starostka na vlastní oči opakovaně viděla, že daný sporný pozemek je zcela nepoužitelný a naprosto stavebně, zahradnicky, rekreačně či jinak nevyužitelný (prudký kopec), avšak změna přivede majitelům farmy notné komplikace a omezení. K doložení potvrzení tvrzení, že každý dobrý skutek musí být náležitě potrestán, sdělme, že otci daného zastupitele léčivé směsi cannabis ze sousední výzkumnické farmy v roce 2008 zcela vyléčily tělo z těžkých třasů a mohl chodit bez berlí, a proto byl i daný zastupitel mezi 77 signatáři výzkumu a legislativního návrhu na netrestnost cannabisterapie a pěstování cannabis zveřejněného na www.konopijelek.cz na Velký pátek a první jarní den dne 21.března 2008 po judikátu o netrestnosti cannabisterapie (Nejvyšší soud ČR dne 30.1.2008, sp. zn. 3 T do 52/2008, sbírka soudních rozhodnutí a stanovisek č. 9/2008), kterého však zločinecké státní orgány nedbají stejně jako unijní judikatury atd. Následně pak daný zastupitel dělal vše proto, aby nebyl on a obec Ospělov jakkoliv s konopím spojováni, ač se předtím dušoval, jak bude této věci pomáhat a zločiny státních orgánů nebude pomíjet. Zda patřil daný zastupitel následně k dalším ospělovský hrdinům, kteří psali konickým a prostějovským policejním orgánům anonymní podání o pěstování konopí na výzkumnické farmě, jak zásah policie ve spisech vždy odůvodňuje, ač majitelé farmy pěstování hlásí a podali 15 marných žádostí o policejní ochranu, to nevíme.
18. V příloze zaslané pouze elektronicky je uvedeno odvolání majitelů farmy z roku 2015 včetně odvolání z roku 2014 s doloženým tvrzeními původních majitelů výzkumnické farmy v bodu 7 nejen k vlastnictví onoho plotu zaslané v kopii v roce 2014 i 2015 obci Ludmírov jako účastníku řízení, mj. plotu majitelů farmy, o jehož demontáži a likvidaci soukromého majetku nikdy neproběhlo žádné řízení a nyní je stavebním úřadem se souhlasem obce přenášena v rozporu s ústavními garancemi tíha nákladů - důkazů v podobě soudních rozhodnutí - na tyto jako účastníky řízení, které však nevyvolali.

S ohledem na výše uvedené žádáme správní orgán přikázat starostce obce uhradit 5 tisíc Kč za škody, které nám vznikly se zmařením natáčení filmu a výše uvedeným letitými obstrukcemi, kdy se ve věci kaple marně více než 5 let domáháme práva. Jde o bagatelní symbolickou položku, škody spojené např. s marným výjezdem filmového štábu a účastí participujících umělců jsou daleko větší, což můžeme doložit.

V Ospělově dne 25.června 2015                 Dušan Dvořák, MMCA
předseda správní rady

Přílohy doloženy pouze elektronicky







Příloha

Porušení Úmluvy o lidských právech a z toho vzešlé Listiny základních práv a svobod a zákona o církvích.


Z § 2 zákona č. 3/2002 Sb.:
Svoboda myšlení, svědomí a náboženského vyznání je zaručena. Každý má právo svobodně projevovat své náboženství nebo víru buď sám nebo společně s jinými, soukromě nebo veřejně, bohoslužbou, vyučováním, náboženskými úkony nebo zachováváním obřadu.
Každý má právo volit si duchovní nebo řeholní stav a rozhodovat se pro život v komunitách, řádech a podobných společenstvích. Nikdo nesmí být omezen na svých právech proto, že se hlásí k církvi a náboženské společnosti, že se účastní její činnosti nebo že ji podporuje, anebo je bez vyznání.

·        Hlava 1, článek 1, odst. 1) Česká republika je svrchovaný, jednotný a demokratický právní stát založený na úctě k právům a svobodám člověka a občana

·     odst. 2) Česká republika dodržuje závazky, které pro ni vyplývají z mezinárodního práva. 

Ústavní zákon č. 2/1993 Sb. základní práva a svobody člověka definuje v hlavě první článku jedna jako nezadatelné, nezcizitelné, nepromlčitelné a nezrušitelné.

Ústavní zákon č. 2/1993 Sb.:

·        Hlava 2, článek 3, odst. 3) Nikomu nesmí být způsobena újma na právech pro uplatňování jeho základních práv a svobod.

·        Hlava 2, Článek 4, odst 1) Povinnosti mohou být ukládány toliko na základě zákona a v jeho mezích a jen při zachování základních práv a svobod.

·        Hlava 2, Článek 4, odst 4) Při používání ustanovení o mezích základních práv a svobod musí být šetřeno jejich podstaty a smyslu. Taková omezení nesmějí být zneužívána k jiným účelům, než pro které byla stanovena 

·        Hlava 2, Článek 15, odst 1) Svoboda myšlení, svědomí a náboženského vyznání je zaručena. Každý má právo změnit své náboženství nebo víru anebo být bez náboženského vyznání.

·        Hlava 2, Článek 16, ods. 1) Každý má právo svobodně projevovat své náboženství nebo víru buď sám nebo společně s jinými, soukromě nebo veřejně, bohoslužbou, vyučováním, náboženskými úkony nebo zachováváním obřadu.

·         Hlava 2, Článek 16, odst.  4) Výkon těchto práv může být omezen zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu veřejné bezpečnosti a pořádku, zdraví a mravnosti nebo práv a svobod druhých

·        Hlava 3,článek 19

(1) Právo pokojně se shromažďovat je zaručeno.

(2) Toto právo lze omezit zákonem v případech shromáždění na veřejných místech, jde-li o opatření v demokratické společnosti
nezbytná pro ochranu práv a svobod druhých, ochranu veřejného pořádku, zdraví, mravnosti, majetku nebo pro bezpečnost státu. Shromáždění však nesmí být podmíněno povolením orgánu veřejné správy.

·        Hlava 3, Článek 20

(1) Právo svobodně se sdružovat je zaručeno. Každý má právo spolu s jinými se sdružovat ve spolcích, společnostech a jiných sdruženích.

Porušení zákona č. 198/2009 Sb. (antidiskriminační zákon)


§ 1
Předmět úpravy
(1) Tento zákon zapracovává příslušné předpisy Evropských společenství1) a v návaznosti na Listinu základních práv a svobod a mezinárodní smlouvy, které jsou součástí právního řádu, blíže vymezuje právo na rovné zacházení a zákaz diskriminace ve věcech
h) přístupu ke zdravotní péči a jejího poskytování (kaple jako tradiční duchovní psychoterapeuticky orientovaný prostor)
i) přístupu ke vzdělání a jeho poskytování (kaple jako tradiční edukativní prostor)
j) přístupu ke zboží a službám (kaple jako tradiční služba veřejnosti k výše uvedeným a dalším ústavně garantovaným právům)

§ 2
(2) Diskriminace je přímá a nepřímá. Za diskriminaci se považuje i obtěžování, sexuální obtěžování, pronásledování, pokyn k diskriminaci a navádění k diskriminaci.
(3) Přímou diskriminací se rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.
(5) Diskriminací je také jednání, kdy je s osobou zacházeno méně příznivě na základě domnělého důvodu podle odstavce 3.

§ 3
(1) Nepřímou diskriminací se rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.

§ 4
(1) Obtěžováním se rozumí nežádoucí chování související s důvody uvedenými v § 2 odst. 3,
a) jehož záměrem nebo důsledkem je snížení důstojnosti osoby a vytvoření zastrašujícího, nepřátelského, ponižujícího, pokořujícího nebo urážlivého prostředí, nebo
b) které může být oprávněně vnímáno jako podmínka pro rozhodnutí ovlivňující výkon práv a povinností vyplývajících z právních vztahů.
(4) Pokynem k diskriminaci se rozumí chování osoby, která zneužije podřízeného postavení druhého k diskriminaci třetí osoby.
(5) Naváděním k diskriminaci se rozumí chování osoby, která druhého přesvědčuje, utvrzuje nebo podněcuje, aby diskriminoval třetí osobu.

§ 11
(1) Ve věcech ochrany před diskriminací může právnická osoba,
a) která byla na ochranu práv obětí diskriminace založena, nebo
b) je-li ochrana před diskriminací předmětem její činnosti uvedené ve stanovách nebo statutu nebo taková skutečnost vyplývá z její činnosti nebo ze zákona,
poskytovat informace o možnostech právní pomoci a součinnost při sepsání nebo doplnění návrhů a podání osobám domáhajícím se ochrany před diskriminací.
(2) Právnická osoba uvedená v odstavci 1 je oprávněna podávat správním úřadům vykonávajícím kontrolu nad dodržováním právních předpisů, včetně práva na rovné zacházení, podněty k provedení kontroly, popřípadě podněty k zahájení správního řízení.

Příloha

Dušan Dvořák a Radomíra Dvořáková, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc

Městský úřad – stavební odbor - Konice
Masarykovo nám. 27, 798 52 Konice

Sp. zn. STU.13/2014/HMR
Č.j.: KON 3357/2015
Ve spojení s
Č.j.: KON 3560/2015
Ze dne 1.4.2015


Věc: Odvolání proti výše uvedeným rozhodnutím

1.     Jak jsme doložili již 1.6.2014 v odvolání k rozhodnutí č.j.: KON 6422/2014 ze dne 27.5.2014, v souladu s §§ 1003 a 1004 zákona č. 89/2012 Sb. jsme se od počátku řízení domáhali ochrany našich práv, neboť v souladu s §§ 1091 a 1092 zákona č. 89/2012 Sb. uvedené pozemky užíváme více než 40 let. Navíc nám stavba dle návrhu navrhovatele brání užívat vlastní nemovitost, tuto obcházet, dále pak budou stavbou poničeny křoviny.
2.     Dodejme, že pokud dle § 1050 zákona č. 89/2012 Sb. nevykonává-li vlastník vlastnické právo k movité věci po dobu tří let a u nemovité věci po dobu deseti let, má se za to, že ji opustil. Tím úřad porušil práva odvolatelů dle § 90 písmeno e) zákona č. 183/2006 Sb.
3.     Přestože o nabytí vlastnického práva může dle § 1114 zákona č. 89/2012 Sb. rozhodnout nejen soud, ale i jiný orgán veřejné moci, tzn. i MéU Konice, nestalo se tak, naopak nás úřad opětovně a nově i navrhovatele žádá doložit určovací žalobu k předmětným nemovitostem bez doložení jakéhokoliv zákonného oprávnění tuto žádat,  kdy k tomuto nároku úřadu bylo zcela nemístně použito ustanovení § 57 odst. 1 písm. b) zákona č. 500/2004 Sb. a dané jednání je rovněž v rozporu s § 6 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb.
4.     Domníváme se, že jde o vědomě mylné rozhodnutí úřadu.
5.     K tomu dále uvádíme s ohledem na ústní jednání na místě samém dne 24.3.2015
6.     Úřad odmítá již více než rok vydat stanovisko k neoplocenému plotu před nemovitostmi odvolatelů a navrhovatele (viz § 1027 zákona č. 89/2012 Sb.), což odvolatelům činí řadu nepříjemností. Při ústním jednání dne 24.3.2015 zástupce úřadu tvrdil, že navrhovatel může pozemek neoplocen a odvolatelé toto musí strpět. Žádáme, aby v této věci úřad rozhodl a vydal stanovisko.
7.     Zástupce úřadu vůbec nezajímalo poničení křovin, na ústním jednání nebyl příslušný zástupce odboru ochrany přírody.
8.     Zástupce úřadu rovněž vůbec nezajímalo, že může ověřit stáří betonových patek plotu, kdy trasa plotu, jak bylo uvedeno, je více než 40 let.
9.     Bez ohledu na fakt, že danou níže uvedenou věc v roce 2010 před starostkou obce navrhli k smírnému řešeni celé věci odvolatelé, zástupce úřadu vůbec nezajímalo, že navrhovatel před starostkou obce dne 24.3.2015 sdělil, že má zájem na smírném řešení věci, tzn. dohodou směnit k oboustrannému užívaní parcelu odvolatelů mezi oběma domy (odvolatelů a navrhovatele), kdy takové jednání úřadu je v rozporu s §§ 5 a 6 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb.
10. Odvolatelé žádají odvolací orgán, aby v souladu s § 1114 zákona č. 89/2012 Sb. jako orgán veřejné moci rozhodl, že
11. Stavbou dotčené majetky jsou vydrženým vlastnictvím odvolatelů a
12. Navrhovatel stavby je povinen dokončit stavbu plotu před nemovitostmi odvolatelů a navrhovatele.


V Olomouci dne 7.dubna 2015
Dušan Dvořák a Radomíra Dvořáková, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc

Městský úřad – stavební odbor - Konice
Masarykovo nám. 27, 798 52 Konice
Sp. zn. STU.13/2014/HMR
Č.j.: KON 6422/2014

Věc: Odvolání proti výše uvedenému rozhodnutí ze dne 27.5.2014

Rekapitulace: Jak bylo odvolateli doloženo stavebnímu úřadu (dále jen úřad), předmětem stavebního řízení na návrh souseda Josefa Popelky je změna hranic plotu vedoucího v dané trase plotu se souhlasem a po dohodě majitelů nemovitostí nejméně 40 let, plotu, který je ve vlastnictví odvolatelů, s celkovou naprosto bagatelní změnou plochy užívaného území cca 10- 15 m2 a na území nikterak vhodném (svah) a podstatném pro užívání nemovitosti souseda Josefa Popelky s tím, že daná změna hranic plotu způsobí:
1.     Nemožnost odvolatelů obcházet vlastní nemovitost, kdy plot má být o cca 100 cm (nikoliv 180 cm, jak je v nákresu mylně uváděno) stažen k patě nemovitosti odvolatelů,
2.     Likvidaci nebo poškození vzrostlých dřevin a keřů drobnou změnou trasy plotu směrem ze svahu k nemovitosti odvolatelů, 
když současně, jak bylo úřadu doloženo,
1.     Byla sousedovi Josefu Popelkovi v přítomnosti starostky obce Jany Grézlové při digitálním zaměřování a zjištění těchto drobných, ale, jak je výše uvedeno, důležitých změn hranic jednotlivých parcel, před 3 roky nabídnuta k výměně parcela mezi dotčenými nemovitostmi (23/24 – viz nákres), aby mohl legálně vstupovat na tento pozemek a opravovat svůj dům, neboť současný stav a hranice parcel to sousedovi neumožňuje, leč soused toho stejně jako jiných zákonných ustanovení nedbá a na pozemek odvolatelů běžně vstupuje a bez jakéhokoliv zeptání se a schválení a náhrady tam dokonce umožňuje vstup dalším osobám podílejícím se na opravě jeho domu
2.     Jednání souseda Josefa Popelky odporuje celé řadě ustanovení občanského zákoníku, konkrétně § 2, odst. 1, § 3, odst. 2, písmeno d, e, f), § 6, odst. 1-2, §§ 9, 11 a 12, odst. 2 a v souladu s § 8 nepožívá právní ochrany, neboť  dle § 629 odst. 2, § 1003 a dále dle § 1089 odst. 1 jsou předmětné nemovitosti vydrženým majetkem odvolatelů.
3.     Hranice pozemků je i z hlediska digitálního zaměřování a velké nepřesnosti katastrálních map sporná a bylo odkazováno na vyhlášku č.26/2007 Sb., z níž jsou dané skutečnosti vyvoditelné, jak bylo podrobně uvedeno a bylo žádáno akceptovaní dané tolerance.

Odvolání:
1.     Úřad se v rozhodnutí vůbec nevyrovnal s doloženou právní argumentací dle občanského zákoníku, že odvolatelům bude znemožněno řádně užívat a obcházet vlastní nemovitost a celá věc je jen zlou vůlí souseda Josefa Popelky. Při lpění na hranicích daných nově digitálním zaměřením by dokonce mohl soused Popelka žádat zbořit u paty domu odvolatelů postavený opěrný sloup (před cca 30 lety).
2.     Úřad rozhodl, že až budou dřeviny a křoviny změnou trasy plotu poničeny, mají toto odvolatelé řešit (!?). Když byly v rámci řízení podklady odvolateli opakovaně zaslány odboru životního prostředí MÚ Konice, příslušný úředník (Pavel Nerad) napsal, ať ho odvolatelé neobtěžují, že OŽP není účastníkem řízení, když byl dotčeným orgánem.
3.     Úřad se vůbec nevyrovnal s výše uvedenými ustanoveními občanského zákoníku, která jsou vůči stavebnímu zákonu nadřazená, neboť určují zásady civilního a vlastnického práva. K tomu uveďme: I kdyby odvolatelé přes úřadu doložená ustanovení občanského zákoníku přijali, že daný majetek není vydržený, dle § 1012 citujme: Vlastníku se zakazuje nad míru přiměřenou poměrům závažně rušit práva jiných osob, jakož i vykonávat takové činy, jejichž hlavním účelem je jiné osoby obtěžovat nebo poškodit. Jednání souseda Josefa Popelky nesměřuje (a nejen v této věci) k ničemu jinému, než obtěžovat a škodit, neboť předmětná změna trasy plotu nemá pro souseda Josefa Popelku žádnou užitnou hodnotu, leč zásadně omezí odvolatele na jejich právech. K tomu doložme ustanovení §§ 1043, 1044, 1090, 1095 a 1257 občanského zákoníku posilující právní postavení odvolatelů v předmětném sporu. 
4.     Namísto toho, aby dle doložených skutečností úřad jako orgán veřejné moci v souladu § 1114 občanského zákoníku určil, že předmětné nemovitosti jsou vlastnictvím odvolatelů, anebo alespoň žádal po sousedovi Josefu Popelkovi v souladu s §§ 1040 a 1085 doložit žalobu na zadržování majetku a cizí stavbu na vlastním pozemku, úřad žádal po odvolatelích, aby doložili, ač tito nebyli žadatelem o změnu trasy plotu, určovací žalobu, která by naprosto nepřiměřeně a naprostém rozporu s právy garantovanými Listinou základních práv a svobod (čl. 3, odst 3, čl. 4, odst. 1), finančně zatížila odvolatele v tomto marginálním majetkovém sporu. Přes opakované žádosti odvolatelů úřad nedoložil, na základě jakého ustanovení jakého zákona žádá po odvolatelích doložit určovací žalobu. Nyní úřad v rozporu § 1114 uvádí, že majetkové poměry může určit toliko soud. Určení míry tolerance dle digitálního zaměření žádané po úřadu pak je dle tvrzení úřadu nepřiměřeným  zatěžováním, což ani nepotřebuje komentáře, o jakou jde zlovůli.
5.     Stávající plot, jehož trasa má býti změněna, je vlastnictvím odvolatelů a je věcí movitou. Odkažme na ustanovení § 1050 občanského zákoníku, kdy nebylo sousedem nebo úřadem doloženo, že by odvolatelé vlastnické právo k stávajícímu plotu upustili a soused Josef Popelka nebo úřad se vůbec nevyrovnali s tím, že tento majetek by byl zničen. 
6.     V hrubém rozporu s § 1027 občanského zákoníku úřad uvedl, že od roku 2007 nedostavěný plot před nemovitostmi odvolatelů (23/24 –viz nákres) a sousedem Josefem Popelkou není předmětem tohoto řízení, ač bylo již 11.2.2014 doloženo, jak negativně tato skutečnost dopadá na odvolatele, přičemž lze usuzovat, že takto se může soused Josef Popelka chovat i v případě změny trasy plotu, která je předmětem tohoto řízení.  K nezákonnosti postupu úřadu v předmětné věci dodejme, že když na nejednání úřadu v této věci podali odvolatelé 14.5.2014 samostatnou stížnost, tajemník úřadu pod č.j. KON 6705/2014 dne 27.5.2014 uvedl, že se úřad se stížností v nejbližší době vypořádá v rámci tohoto řízení. V ten samý den, tj. 27.5.2014 pak úřad v tomto řízení na straně 5 pod bodem 3 uvedl, že daná stížnost se netýká tohoto řízení (?!).
7.     Na důkaz, že trasa plotu byla určena ve stávajících hranicích před více než 40 roky, kdy předchozí majitele nabyli nemovitost vlastněnou od r. 2007 odvolateli a tito před 30 roky se souhlasem rodičů souseda Josefa Popelky na vlastní náklady postavili ve stejných hranicích plotu, v jakých byly v předchozích letech (desetiletích?), jsou níže uvedeny rovněž podpisy tehdejších majitelů, manželů Podrackých. Dodejme, že to byli právě předchozí majitelé, kteří odvolatele upozornili, že byli svědky existence písemné dohody o hranicích stávajícího plotu vytvořené předchozími majiteli uložené v dokumentaci u stavebního úřadu, kterou však nyní stavební úřad nemůže nalézt. 

Odvolací úřad je žádán, aby:
1.     Zrušil napadené rozhodnutí v celém svém rozsahu
2.     V souladu s § 1114 jako „jiný orgán veřejné moci“ rozhodl, že předmětné sousedem Josefem Popelkou žádané nemovitosti určující dle digitálního zaměření novou hranici pozemků a trasu plotu jsou v souladu s občanským zákoníkem majetkem odvolatelů.
3.     V souladu s § 1050 rozhodl, že soused Josef Popelka je povinen urgentně dokončit v roce 2007 započatou stavbu plotu před domem Josefa Popelky, resp. mezi jeho nemovitostí  a nemovitostí odvolatelů (cca 5 metrů plotu).

V Olomouci dne 1.6.2014



…………………………………….                                              …………………………………………
Mgr. Dušan Dvořák, MMCA                                                Mgr. Radomíra Dvořáková, McA


Potvrzujeme fakta uvedená v bodu 7.



……………………………………..                                             …………………………………
Ing. Vlastimil Podracký                                                        MUDr. Gabriela Podracká