Zasíláme Vám dokument:
Věc: Vyrozumění o prodloužení lhůty
PID dokumenu: UOHSX0073Z9A
Datum podání: 6.5.2015
Aktuálně řeší referent: Plachý Jiří Mgr.
Číslo jednací: Vyřizuje: Brno:
ÚOHS-V93/2015/IN-11040/2015/440/PŠk Mgr. Škodová 12.5.2015
Vyrozumění o prodloužení lhůty pro vyřízení žádosti o poskytnutí informace podle § 14 odst. 7
zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) obdržel dne 27. 4. 2015 Vaši žádost
podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „InfZ“), z téhož dne (dále jen „žádost“).
Konec lhůty pro vyřízení žádosti připadá podle § 14 odst. 5 písm. d) InfZ na 12. 5. 2015.
Předmětem Vaší žádosti je poskytnutí informací o Vámi podaných podnětech k veřejné zakázce
SUKLu na dodávku konopí do lékáren (podněty zaregistrované Úřadem dne 23. 3. 2015 pod
identifikátory UOHSX006YWU8 a UOHSX006YWTD). Konkrétně požadujete zaslat stanovisko SUKLu k podnětům a stanovisko Úřadu k vyjádření SUKLu.
Podle § 14 odst. 7 písm. c) InfZ může povinný subjekt lhůtu pro poskytnutí informace podle
odstavce 5 písm. d) téhož ustanovení prodloužit z důvodu konzultace s jiným povinným subjektem,
který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného
subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti. Žadatel musí být o prodloužení lhůty
i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí
informace.
S ohledem na charakter Vámi požadovaných informací je nezbytná konzultace mezi více složkami
Úřadu, které jsou věcně příslušné k posouzení Vaší žádosti. Závažný zájem na předmětu Vaší
žádosti spočívá v nutnosti jejího řádného posouzení, resp. konzultaci věcné povahy informace
a právní stránky věci.
Č. j.: ÚOHS-V93/2015/IN-11040/2015/440/PŠk
2
Na základě výše uvedeného nemůže být pochyb o tom, že povaha informací, jejichž poskytnutí se
domáháte, odůvodňuje shora popsaný postup; lhůta pro poskytnutí informace se proto tímto
prodlužuje o 10 dní, tj. do 22. 5. 2015.
S pozdravem
Mgr. Jiří Plachý
Odbor legislativní
ředitel
Věc: Vyrozumění o prodloužení lhůty
PID dokumenu: UOHSX0073Z9A
Datum podání: 6.5.2015
Aktuálně řeší referent: Plachý Jiří Mgr.
Číslo jednací: Vyřizuje: Brno:
ÚOHS-V93/2015/IN-11040/2015/440/PŠk Mgr. Škodová 12.5.2015
Vyrozumění o prodloužení lhůty pro vyřízení žádosti o poskytnutí informace podle § 14 odst. 7
zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) obdržel dne 27. 4. 2015 Vaši žádost
podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „InfZ“), z téhož dne (dále jen „žádost“).
Konec lhůty pro vyřízení žádosti připadá podle § 14 odst. 5 písm. d) InfZ na 12. 5. 2015.
Předmětem Vaší žádosti je poskytnutí informací o Vámi podaných podnětech k veřejné zakázce
SUKLu na dodávku konopí do lékáren (podněty zaregistrované Úřadem dne 23. 3. 2015 pod
identifikátory UOHSX006YWU8 a UOHSX006YWTD). Konkrétně požadujete zaslat stanovisko SUKLu k podnětům a stanovisko Úřadu k vyjádření SUKLu.
Podle § 14 odst. 7 písm. c) InfZ může povinný subjekt lhůtu pro poskytnutí informace podle
odstavce 5 písm. d) téhož ustanovení prodloužit z důvodu konzultace s jiným povinným subjektem,
který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného
subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti. Žadatel musí být o prodloužení lhůty
i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí
informace.
S ohledem na charakter Vámi požadovaných informací je nezbytná konzultace mezi více složkami
Úřadu, které jsou věcně příslušné k posouzení Vaší žádosti. Závažný zájem na předmětu Vaší
žádosti spočívá v nutnosti jejího řádného posouzení, resp. konzultaci věcné povahy informace
a právní stránky věci.
Č. j.: ÚOHS-V93/2015/IN-11040/2015/440/PŠk
2
Na základě výše uvedeného nemůže být pochyb o tom, že povaha informací, jejichž poskytnutí se
domáháte, odůvodňuje shora popsaný postup; lhůta pro poskytnutí informace se proto tímto
prodlužuje o 10 dní, tj. do 22. 5. 2015.
S pozdravem
Mgr. Jiří Plachý
Odbor legislativní
ředitel
žádost o informace dle zákona č. 106/1999 Sb. k tendru SUKLu na dodávku konopí do lékáren
|
25. 4.
![]() | |||
Cannabis
is The Cure, z.s.,
IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc, registrace 21. července
2004, vedená u Krajského soudu v Ostravě, pobočka Olomouc pod sp. zn L 6401
Úřad pro ochranu
hospodářské soutěže
třída Kpt. Jaroše 7 604 55 Brno Česká republika
Věc: žádost o informace
dle zákona č. 106/1999 Sb. k tendru SUKLu na dodávku konopí do lékáren
1.
Dne
20. a
21.3. 2015 jsme ÚOHS doložili porušení práva Evropské unie a práva České republiky
tendrem SUKLu na dodávku konopí do lékáren.
2.
ÚOHS
naše podněty zaregistroval a dne 23.3.2015 přiřadil podnětům tyto
identifikátory podnětu UOHSX006YWU8 a UOHSX006YWTD.
3.
Ze
strany UOHS nám bylo dne 25.3.2015 pod č.j. UOHSX006ZAOZ a ÚOHS-P322/2015/VZ-7784/2015/
Podle
iDnes ze dne 24.4.2015 ÚOHS povolil SUKLu podepsat s vítězem tendru
smlouvu.
Zašlete
kopie
1. Stanoviska SUKLu k našim
důkazům o porušení práva Společenství a ČR pro UOHS, čili jak a s jakou argumentací
se SUKL s našimi námitkami a důkazy vypořádal.
2. Stanovisko UOHS k stanovisku
SUKLu k vypořádání se s našimi námitkami k získání povolení
SUKLu podepsat smlouvu s vítězem tendru.
V Ospělově
dne 25.4.2015 Dušan
Dvořák,MMCA, předseda správní rady
Přílohy: Podněty Cannabis is
The Cure, z.s. pro ÚHOS a Evropské komisi k nezákonnosti tendru SUKLu ze
dne 20.a 21.3.2015 a 25.4.2015
Cannabis
is The Cure, z.s.,
IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc, registrace 21. července
2004, vedená u Krajského soudu v Ostravě, pobočka Olomouc pod sp. zn L
6401
Evropská komise
CHAP (2014) 03930
Věc: Žádost Evropské
komisi o zastavení českého tendru Státního ústavu pro kontrolu léčiv (SUKL) na
dodávku konopí do lékáren pro porušení práva Společenství, zejména pak čl. 34
Smlouvy o fungování EU
Podnět Evropské komisi a Úřadu pro ochranu
hospodářské soutěže k výše uvedenému tendru s doložením hrubého
porušení práva EU ze dne 20. a
21. března 2015 (viz níže - přílohy) získal dne 23.března 2015 Úřadem pro
ochranu hospodářské (UOHS) soutěže tyto identifikátory podnětu UOHSX006YWU8 a
UOHSX006YWTD a bylo nám ze strany UOHS slíbeno se podnětem zabývat a ředitel
SUKLu byl údajně vyzván podat k námitkám zprávu.
Aniž by se Státní ústav pro kontrolu léčiv
vyrovnal s doloženým porušením práva Společenství, podle iDnes ze dne
24.dubna 2015 může SUKL uzavřít smlouvu a právo Společenství nebylo porušeno.
Viz http://zpravy.idnes.cz/stat-
Tendrem SUKLu vznikla škoda společnostem,
které zastupujeme (ze zákona se nesmí vyrábět masti, čípky, tinktury atd., může
se jen „hulit“ a jen nezákonně monopolizované omamné holandské konopí atd.), škoda
soukromým a veřejným rozpočtům a bylo a je porušeno právo Společenství nejen v
čl. 34 Smlouvy o fungování EU.
Žádáme
Evropskou komisi, aby tendr SUKLu zastavila!
Na
výzkumnické farmě v Ospělově dne 25. dubna 2015
Dušan
Dvořák, MMCA, předseda správní rady
Přílohy
– podněty ze dne 20.a 21.3.2015
Cannabis is The Cure, z.s., IČ: 266
70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
CHAP (2014) 03930
Věc: zákonnost tendru na dodávku konopí dle
českého a unijního práva
Vážený pane komisaři, vážený pane řediteli
antimonopolního úřadu,
ze zprávy na iDnes.cz http://zpravy.idnes.cz/tendr-
ŽÁDÁME součinnost českého Antimonopolního úřadu a Evropské komise při šetření stížnosti na Českou republiku CHAP (2014) 03930. Odbornou literaturu a studie a důkazy k níže uvedenému zašleme obratem na vyžádání.
ZADÁVACÍ DOKUMENTACE A CENA:
1) Jaká je zákonná či jinak legislativně
ukotvená definice pojmu předmětu zakázky jako je „sušený samičí květ konopí“?
Komentář: Rozdílné pojetí pojmu květ konopí může na vypsané zakázce 40 kg konopí k léčebnému
použití tvořit až ¼ dodávky! Dodejme, že zákonná definice pojmu konopí v § 2
zákona o návykových látkách uvedené pojmosloví „samičí květ konopí“ vůbec
nepoužívá.
2) Jaká je zákonná či jinak legislativně
ukotvená definice pojmu „obsah účinné látky CBD a THC u samičího květu“?
Komentář: Tzn. předmětu zakázky. Není vůbec popsána metodika sběru konopí a
následné kvantitativní analýzy vzorku konopí a není vůbec definováno, ze
kterých pater rostliny je květ na účinné látky měřen na účinné látky, když rozdíly
mezi patry u jedné rostliny mohou být až 7% účinné látky jako je THC, což bylo
jako účinná látka SUKLem poptáváno v dodání 19% THC. Tato věc ohrožuje samotný
smysl a podstatu standardizace množství účinné látky, kterým se SUKL a MZ ČR
opakovaně zaštiťuje. Dodejme k „moudrosti“ či spíše zkorumpovanosti českých
zákonodárců: ze zákona se může konopí jen kouřit, vaporizer k inhalaci
pojišťovna nehradí, masti, oleje, spreje, čípky či tinktury zákon nepřipouští.
3) Jaké je mimořádné zákonné oprávnění
SUKLu nepřijímat zakázky dle ceny, jak se stalo tradicí? Komentář: Pokud
jde o konopí k léčbě a daný tendr: na konferenci Medical Cannabis Conference
Prague 2015 se 5. března 2015 v přítomnosti svědka vedoucí výzkumu Cannabis is
The Cure Dušan Dvořák setkal a osobně opakovaně hovořil s člověkem, který
nabídl se zahraničními partnery při velmi kvalifikovaném způsobu pěstování cenu
poloviční, než jakou nabídl vítěz soutěže a toto tvrzení musí být součásti
celého spisu o tendru. Soutěžící byl vyřazen způsobem, kdy inspektor SUKLu
přijel na místo pěstírny a pouze křičel: Strašné, strašné, strašné. Na věcné
dotazy vůbec nereagoval a pouze opakoval tato slova. Následně řekl své skupině,
že otáčí zpět na SUKL a odjeli z inspekčního šetření. Z řízení o zakázce se
zpětně soutěžící dozvěděl, že prý byla jeho pěstírna špinavá, což nebylo
jakkoliv doloženo. Příběh o naprosto amatérském a nezákonném pěstování konopí
na marihuanu pro policii na Mendelově univerzitě je jen typickým českým
koloritem celého děsivého tendru SUKLu, jak znepřístupnit občanům konopí. Dodejme,
že vítězem tendru se stala společnost Elkoplast jako veřejně známý společník
nezákonně monopolně nastavené holandské firmy Bedrocan (smí se používat pouze
jejich odrůdy konopí, resp. Vyhláška MZ ČR č. 221/2013 Sb. kopíruje produkty
firmy Bedrocan dle složení účinných látek THC a CBD). Avšak nejděsivější z
hlediska absolutní nekompetence lékového ústavu je, že v tendru byla SUKLem
poptávána z hlediska odbornosti, prospěchu a rizik ta nejnevhodnější extrémně
omamná odrůda konopí bez CBD, hlavní léčivé složky konopí snižující současně
omamný efekt THC, a to za situace, kdy SUKL věděl, že dosud nebyl v ČR v
podávání konopí k léčbě proškolen jediný lékař, dané konopí muže být silně
psychotizující a SUKL neměl ani příbalové letáky k jednotlivým léčivům! To je skutečný
hazard na hranici trestní odpovědnosti.
Dle unijního práva
Lze důkazně doložit, že ředitel SUKLu byl v
březnu 2013 k řízení o opatření obecné povahy neuznat úhradu konopí zdravotními
pojišťovnami, naší společností a našimi partnery osobně písemně informován a
varován, že tendr na dodávku konopí nelze kvůli nevymahatelnosti zákonných
ustanovení ve věci technických předpisu výroby konopí jako léku dle povinnosti
Směrnice 98/34/ES vůbec vypsat! Nechť vám ředitel SUKLu odpoví na tyto
právní otázky dříve, než o nich se škodami na státním rozpočtu rozhodne Soudní
dvůr EU (věc je současně v dovolání u českého nejvyššího soudu podléhajícího
povinnosti rozhodnutí dle čl. 267 odst. 3 Smlouvy o fungování EU k otázce číslo
2):
1. Představuje § 5 odst. 5
zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že jeho novelizací zákonem č.
50/2013 Sb. byl stanoven pro zacházení s cannabis k účelům výzkumným
(pokusnictví) a národohospodářským (průmysl) nový limit obsahu látek ze skupiny
tetrahydrokanabinolů, a to nově s limitem do 0,3 % THC, technický
předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke
skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu
s čl. 8 a
9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci
C-194/94 CIASecurity International, bod 55?
2. Představuje § 8 odst. 1
zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že zákonný režim přešel od
režimu, kdy není nárok na vydávání povolení k zacházení s návykovými
látkami, na režim, kdy takový nárok je daný, a to na základě zákona č. 141/2009
Sb., kterým se změnil zákon č.167/1998 Sb., o návykových
látkách, technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je
tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno
Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve
smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security
International, bod 55?
3. Je třeba čl. 9 směrnice
98/34/ES vykládat v tom smyslu, že brání v použití naléhavé procedury
dle odst. 7 uvedeného ustanovení v případě vnitrostátní úpravy, jako je
vyhláška č. 221/2013 Sb., kterou se stanovují podmínky pro předepisování,
přípravu, výdej a používání individuálně připravovaných léčivých přípravků s
obsahem cannabis pro léčebné použití, jejíž prostřednictvím jsou stanoveny
požadavky na jakost léčebného cannabis?
4. Představuje § 24a zákona
č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že požaduje pro pěstování cannabis pro
léčebné použití licenci (tj. povolení), technický předpis ve smyslu čl. 1 odst.
11 směrnice 98/34/ES a je tudíž s ohledem ke skutečnosti, že dané
ustanovení nebylo oznámeno Evropské komisi v souladu s čl. 8 a 9 směrnice 98/34/ES,
nevymahatelné ve smyslu rozsudku Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security
International, bod 55?
5. Představuje § 24b zákona
č. 167/1998 Sb., o návykových látkách tím, že požaduje, aby veškerý vypěstovaný
cannabis pro léčebné použití byl předáno Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv,
technický předpis ve smyslu čl. 1 odst. 11 směrnice 98/34/ES a je tudíž
s ohledem ke skutečnosti, že dané ustanovení nebylo oznámeno Evropské
komisi v souladu s čl. 8
a 9 směrnice 98/34/ES, nevymahatelné ve smyslu rozsudku
Soudního dvora EU ve věci C-194/94 CIA Security International, bod 55?
6. Je třeba čl. 34 Smlouvy o
fungování EU vykládat v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě,
jako je zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech, zákon č. 167/1998 Sb., o návykových
látkách a vyhláška č. 221/2013 Sb., neboť tyto vnitrostátní právní předpisy
stanoví požadavky na jakost léčebného cannabis, které je de facto třeba
dovážet z Nizozemska, kde je pěstované k omamným účelům, a které je
prokazatelně méně vhodné pro léčebné použití než jiné (vnitrostátní či
dovezené) odrůdy cannabis včetně zcela neomamných odrůd cannabis a neomamných
metod aplikací omamného cannabis, jejichž léčebné použití je naopak
zakázáno?
7. Je třeba čl. 34 Smlouvy o
fungování EU ve světle skutečnosti, že Soudní dvůr v rozsudku ve věci
C-137/09 Josemans explicitně uznal přípustnost používání omamných
látek, jako je cannabis, k léčebným a výzkumným účelům, vykládat
v tom smyslu, že brání vnitrostátní právní úpravě, která umožňuje pouze
použití nevhodného léčebného cannabis (dovezeného z Nizozemska) sloužícího
primárně k omámení a pod hrozbou trestní sankce zakazuje veškeré
pěstování, výzkum a užívání jiných (vnitrostátních či dovezených) odrůd
cannabis vhodnějších k léčebnému použití?
Na
výzkumnické farmě v Ospělově dne 20. března 2015
Dušan
Dvořák, MMCA, zakladatel a vedoucí výzkumu Cannabis is The Cure (Konopí je
lék)
POZN.
Dne 21.března 2008 byl ve spolupráci řady nevládních organizací zveřejněn
výzkum Konopí je lék se jmény 77 signatářů legislativního návrhu regulace
dostupnosti konopí pro občany, zvířata i výzkum, namísto nezákonné prohibice
(viz bod 7). Výsledky v roce 2015? Viz www.konopijelek.cz
Cannabis
is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Věc: CHAP (2014) 03930
Dodatek
šetření
Ze
zprávy České republiky Evropské komisi k urychlenému přijetí vyhlášky MZ ČR č.
221/2013 Sb. s nezákonnou monopolizací 4 holandských genetik konopí firmy
Bedrocan v rámci nouzového režimu dle Směrnice 98/34/ES dne 30.05.2013
CITACE
zdůvodnění požití naléhavé procedury dle nouzového režimu vyhrazeného
katastrofám jako byla v ČR např. metanolová kauza:
Každý
další odklad ohrožuje zdraví pacientů, kteří si pořizují nelegálně připravované
přípravky s neuvedeným a hlavně neznámým množstvím obsahu konopí. Tato situace
podporuje nelegální pěstování a obchod s konopím, který se váže na další
kriminální činnosti spojené s organizovaným zločinem.
ZDROJ:
Databáze TRIS Evropské komise
Na
výzkumnické farmě léčivých genetik konopí v Ospělově v den 7 výročí zveřejnění
výzkumu Konopí je lék (Cannabis is The Cure)
Dne
21. března 2015 Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady
Cannabis
is The Cure, z.s., IČ: 266 70 232, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
třída Kpt. Jaroše 7 604 55 Brno Česká republika
Věc:
Identifikační údaje podkladů zaslaných dne 20.3. a dodatku ze dne
21.3.2015 k zákonnosti tendru Státního ústavu pro kontrolu léčiv na
dodávku konopí pro léčebné a výzkumné (?) účely SUKLu dle § 24b) zákona o
návykových látkách z českého a unijního práva
Vaše podání ze dne: 20.3.2015 16:54:40 v obsahu zprávy: CHAP (2014) 03930 podané na adresu el. Podatelny - posta@compet.cz Bylo přijato a zaevidováno s těmito základními údaji: Identifikátor dokumentu: UOHSX006YWU8 Datum zaevidování: 23.3.2015 07:23:44 Váš osobní přístupový kód: UOHSSE02DUC4 Vaše evidenční údaje: Cannabis is The Cure, z.s., Tylova 963/2, 77900 Olomouc, openroyalacademy@gmail.com
Vaše
podání ze dne: 21.3.2015 14:46:48 v obsahu zprávy: Re: CHAP (2014) 03930 podané
na adresu el. podatelny - posta@compet.cz
Bylo přijato a zaevidováno s těmito základními údaji: Identifikátor dokumentu: UOHSX006YWTD Datum zaevidování: 23.3.2015 07:23:44 Váš osobní přístupový kód: UOHSSE02DUC4 Vaše evidenční údaje: Cannabis is The Cure, z.s., Tylova 963/2, 77900 Olomouc, openroyalacademy@gmail.com
V Olomouci
dne 23.března 2015
Dušan Dvořák, MMCA, předseda správní rady
Antimonopolní úřad, 25.3.2015, dodatek
Dne
25. března 2015 15:56 <posta@compet.cz>
napsal(a):
Zasíláme
Vám dokument:
Věc: Oznámení o přijetí podnětu PID dokumenu: UOHSX006ZAOZ Datum podání: 25.3.2015 Aktuálně řeší referent: Kaska Vojtěch Mgr. Bc.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
UOHSX006ZAOZ
ÚOHS-P322/2015/VZ-7784/2015/
Mgr. Vojtěch Kaska
25. 3. 2015
Oznámení o přijetí podnětu
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen
„Úřad“), který je podle § 112 zákona
č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve
znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), příslušný k výkonu dohledu nad
postupy zadavatelů při zadávání veřejných zakázek a soutěži o návrh, od Vás
obdržel 23. 3. 2015 podnět na přezkoumání postupu zadavatele – Česká republika
– Státní ústav pro kontrolu léčiv, IČO 00023817, se sídlem Šrobárova 49/48, 100
00 Praha - Vinohrady (dále jen „zadavatel“) – při zadávání veřejné zakázky
„Dodávka konopí pro léčebné použití“. Za účelem přezkoumání předmětné
záležitosti si Úřad vyžádal od zadavatele stanovisko k obsahu Vašeho podnětu a
příslušnou dokumentaci. Skutečnosti uvedené ve Vašem podnětu prošetříme.
S pozdravem
Miroslav Knob
vedoucí Oddělení veřejných zakázek 2
Obdrží:
Cannabis is The Cure, z.s.
Obratem odpovězeno:
Dobrý den a děkujeme
Pokud by snad SUKL nepravdivě tvrdil, že
rozdíly na dodávce nemohou být až 1/4 díky neexistující definici a rozdíl mezi
patry jedné rostliny nemůže být až 7% THC, zasíláme vám v příloze stanoviska
soudních znalců Doc. Lumíra Hanuše, DrSc. z Hebrejské univerzity a Doc.
Petera Ondry, CSc. přednosty Ústavu soudního lékařství FN v Olomouci, která má
nejstarší badatelskou tradici s cannabis na světě
Dušan Dvořák, MMCA, správní rada
Cannabis is The Cure
|